Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sensei
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av sensei »

Det mest positiva jag tar med mig i misären är att Lidström var förjävla bra i PP framför mål. Genidrag faktiskt, gav dessutom mål direkt.

Resten är mindre bra.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:Blir så otroligt ledsen. Vi hade en gudomlig möjlighet att spela oss till kvalserien genom att slå dessa förbannade karlskogagrisar. Hade vi kämpat lika frenetiskt och osjälviskt som dem så hade vi mött ett avsågat lag imorgon.

Men nej nej, det skall duttas och göras idiotiska misstag. Det skall inte fullföljas i offensiv zon. Det skall läggas ner och gråtas när motståndaren gör något elakt istället för att bita ihop, ge igen och behålla fokus, det fokus som när vi har med oss gör oss bättre.

Istället får vi en snudd på omöjlig match imorgon och om inget underverk händer så så är det väl helt kört antar jag.
Folket här har pratat om måstematcher sedan oktober - imorgon kommer den där UR-MåsteMatchen. Brutalt.

Jag blev nedstämd när jag såg hur lite vi hade att sätta emot. Inte för att vi inte skulle klara av att vinna dagens match utan för att vi inte skulle ha en chans mot de lag som väntar i kvalet. Jag såg inte något planerat anfall, det var bara räder utan substans. Ingen tyngd alls.

Vinner vi imorgon finns hoppet. Vinner vi inte är vi rökta. Grabbarnas psyken pallar inte dubbel-torsk mot bik för att sedan repa sig och vinna de där två sista...

Hirvi vittu!

Nu, sova.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:
sensei skrev:Blir så otroligt ledsen. Vi hade en gudomlig möjlighet att spela oss till kvalserien genom att slå dessa förbannade karlskogagrisar. Hade vi kämpat lika frenetiskt och osjälviskt som dem så hade vi mött ett avsågat lag imorgon.

Men nej nej, det skall duttas och göras idiotiska misstag. Det skall inte fullföljas i offensiv zon. Det skall läggas ner och gråtas när motståndaren gör något elakt istället för att bita ihop, ge igen och behålla fokus, det fokus som när vi har med oss gör oss bättre.

Istället får vi en snudd på omöjlig match imorgon och om inget underverk händer så så är det väl helt kört antar jag.
Folket här har pratat om måstematcher sedan oktober - imorgon kommer den där UR-MåsteMatchen. Brutalt.

Jag blev nedstämd när jag såg hur lite vi hade att sätta emot. Inte för att vi inte skulle klara av att vinna dagens match utan för att vi inte skulle ha en chans mot de lag som väntar i kvalet. Jag såg inte något planerat anfall, det var bara räder utan substans. Ingen tyngd alls.

Vinner vi imorgon finns hoppet. Vinner vi inte är vi rökta. Grabbarnas psyken pallar inte dubbel-torsk mot bik för att sedan repa sig och vinna de där två sista...

Hirvi vittu!

Nu, sova.
Kommer ihåg när någon här lyfte fram DIF-modo typ i november som en "måstematch" under säsongen 10/11 när vi låg typ 7:a i tabellen. Och alla stämde in. Hahah...

Skilda världar.
Expert.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Orkar inte
Senast redigerad av Malto den 2013-03-09 00:01:02, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Fel
Senast redigerad av Malto den 2013-03-08 23:57:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Jag brukar generellt inte förarga mig för mycket på motståndarna under eller efter match, men när BIKarna åker upp till mittcirkeln och drar av nån jävla segerdans på VÅR arena så bubblar ilskan i mig. Ett löske hela bunten.

Utöver det så är allt skit och kommer så förbli tills imorgon för en förlust till mot dessa grottmongon tar jag inte. Imorgon är det tre poäng som gäller och vid vinst så uppför vi inte oss som denna ohyra från Värmland. Vi är lite finare nämligen. Vi är Djurgårdens IF.

Mina matchanalyser råder det Korpenklass på så jag försöker inte ens, men snälla, herregud, hjälp för fan vad illa det ser ut i försvaret. Sitter med hjärtat i halsgropen så fort motståndarna passerar rödlinjen.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
Boeman

Re: Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Boeman »

-daniel- skrev:
Staten skrev:Helt ärligt nu. Är det inte bättre att ta smällen nu redan i playoff, än att behöva ta den i kvalserien när vi är ännu närmare Elitserien? Face it; vi har ingen chans mot disciplinerade och spelskickliga lag som Södertälje, Västerås och Leksand, för att inte tala om lagen som kommer uppifrån. De kommer leka sönder våra backar som inte förstår vad som händer.
Nej det är inte bättre. Det stavas EKONOMI. En Kvalserie genererar garanterat bra med stålar, pengar som vi dessutom (med all rätt) budgeterat för inför säsongen.

I runda slängar inbringar en kvalserie mellan 7-9 miljoner för ett publiklag.
Det är inga vetenskapliga eller exakta siffror bör tilläggas.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Malto skrev:En sista kommentar. Mycket av "misstagen" i egen zon kommer sig av att det ska spelas enkelt längs sargen. Samma lika är det fan i anfallszon. Hur svårt är det att läsa den passningen när den kommer nio gånger av tio? Det är ju bara parkera en spelare vid respektive sarg så kommer vi inte ur zon.
+1

Jag är så jävla trött på vårat fega skit-spel. Spela hockey för fan, med fysisk kontakt och lite mer spelsinne
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Skulle jag få välja en lott med 50% vinstchans i stället för att det skulle avgöras på plan i morgon, så valde jag lotten.
Det känns ungefär som bortamatchen mot leksand i KS förra året, då allt tog slut.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Magnutz skrev:

Hirvi vittu!

Nu, sova.
Jag dör. Ska man ens se matchen imorron? Pallar man?

Skulle vara intressant att höra lite kommentarer från opartiska analyser från viasat för övrigt, någon som orkar skriva?
Staten

Inlägg av Staten »

Ska de böja sig framåt och ta emot imorgon eller kommer de spela för skölden?

Högst oklart när Schitzo IF spelar.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Lidingö DIF skrev:Jag brukar generellt inte förarga mig för mycket på motståndarna under eller efter match, men när BIKarna åker upp till mittcirkeln och drar av nån jävla segerdans på VÅR arena så bubblar ilskan i mig. Ett löske hela bunten.

Utöver det så är allt skit och kommer så förbli tills imorgon för en förlust till mot dessa grottmongon tar jag inte. Imorgon är det tre poäng som gäller och vid vinst så uppför vi inte oss som denna ohyra från Värmland. Vi är lite finare nämligen. Vi är Djurgårdens IF.

Mina matchanalyser råder det Korpenklass på så jag försöker inte ens, men snälla, herregud, hjälp för fan vad illa det ser ut i försvaret. Sitter med hjärtat i halsgropen så fort motståndarna passerar rödlinjen.
Äh, vi hade 60 minuter på oss att stå upp. De vann mer eller mindre rättvist, låt dem fira. Den stora frågan är som sagt vilket mindset vi går in i matchen med, när vi det att vi möter ett desperat krigarlag. Vad vill spelarna bjuda på inför ett kokande hovet som har stöttat i alla år när vi har chansen?

Fimpen och Johner är som sagt de som hade rätt inställning från första början. Och Sörensen behåller sitt fokus trots allt jävulskap. Resten -- underkänt.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

...och en sak till; vad är det för patetiska lobbpassar vi har börjat med ur egen zon? Hela tiden denna menlösa "långa bollar på Bengt"-pass. Ser för jävla bonnigt ut och resulterar alltid i samma veritabla menlöshet. Snälla sluta omedelbart!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lidingö DIF skrev:...och en sak till; vad är det för patetiska lobbpassar vi har börjat med ur egen zon? Hela tiden denna menlösa "långa bollar på Bengt"-pass. Ser för jävla bonnigt ut och resulterar alltid i samma veritabla menlöshet. Snälla sluta omedelbart!
Det är ju liksom ett resultat över att vi blir uppätna i egen zon och känner oss åt helvete för stressade...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
Magnutz skrev:

Hirvi vittu!

Nu, sova.
Jag dör. Ska man ens se matchen imorron? Pallar man?
Känns jävligt jobbigt... tror det dock kan bli en riktigt grisig tillställning, med två trötta slugger-lag. Får se vad som händer.
Skriv svar