Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Rix

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Rix »

amen dåså.
Senast redigerad av Rix den 2013-03-08 23:15:24, redigerad totalt 1 gånger.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

Rix skrev:Kan inte undgå att bli lite irriterad på regelverket i Sverige, vid deras 3-1 mål är det ganska jävla uppenbart att Honken sträcker låret/benet/höften. Då är ju reglerna så att man ska spela vidare i och med att det inte är "huvudskada"

När Granath sänker någon random bonde i tredje perioden helt schyst så blåser man av för "huvudskada", bonden dör som en svan, men spelar sen efter två minuter.

Det värsta i den här soppan är att vi hade ett 4 mot 2 läge på gång när Elias Granath spelar BRA ishockey, han tacklar bonden och tar pucken. Medans BIK tillåts göra mål när våran center uppenbarligen inte ens kan ställa sig upp.
Honkens skena gick sönder. Helt korrekt beslut av domarna att inte blåsa av.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Mäklaren skrev:Det är så otroligt typiskt DIF att kliva in på hemmaplan, med i stort sett full trupp, med allt i egna händer och med form - och bara klappa ihop och vara totalt energilösa och ofarliga. Vi har fan sett det förra gånger per säsong de senaste åren.

Jävla skitklubb. Alltid sämst när det gäller som mest, och det beror på att vi bygger vårt lag kring orutinerade, nonchalanta ungdomar och lata, trötta gamla gubbar.
Det är jävligt viktigt det du skriver här, var det inte så att Challe ville ha lite fler spelare med "skägg" i laget, men nu är det nonchalanta pojkar & trötta veteraner.
Senast redigerad av Caveman den 2013-03-08 23:15:33, redigerad totalt 2 gång.
Rix

Inlägg av Rix »

Mäklaren skrev:
Rix skrev:Kan inte undgå att bli lite irriterad på regelverket i Sverige, vid deras 3-1 mål är det ganska jävla uppenbart att Honken sträcker låret/benet/höften. Då är ju reglerna så att man ska spela vidare i och med att det inte är "huvudskada"

När Granath sänker någon random bonde i tredje perioden helt schyst så blåser man av för "huvudskada", bonden dör som en svan, men spelar sen efter två minuter.

Det värsta i den här soppan är att vi hade ett 4 mot 2 läge på gång när Elias Granath spelar BRA ishockey, han tacklar bonden och tar pucken. Medans BIK tillåts göra mål när våran center uppenbarligen inte ens kan ställa sig upp.
Aha okej, då ber jag om ursäkt, trodde han blev skadad.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Mäklaren skrev: Honkens skena gick sönder. Helt korrekt beslut av domarna att inte blåsa av.
Är det inte praxis att blåsa av för det då det innebär en risk för spelarnas hälsa att det ligger vassa klingor på isen?
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Rix skrev:
Mäklaren skrev:

Aha okej, då ber jag om ursäkt, trodde han blev skadad.
Jag trodde först att han blev skadad pga incidenten med skenan, men sedan så kom han in lite före alla andra inför 3:dje perioden och kände på grejerna.

Wennberg, vad är det med han?

Vad tog Felix vägen, han som fyllde år och allt...?
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av minalman »

Det var symptomatiskt där i början av andra när vår brunkarkedja blev helt våldtagna första halvminuten och bara stod och titta medans honken satt på knä med materialfel. De borde slängt sig som ursinniga kobror för att täcka upp den lucka som honken lämnade men de stod och glodde inklusive Chet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Vikas skrev:
Mäklaren skrev: Honkens skena gick sönder. Helt korrekt beslut av domarna att inte blåsa av.
Är det inte praxis att blåsa av för det då det innebär en risk för spelarnas hälsa att det ligger vassa klingor på isen?
Om klubban går av i innebandy är man skyldig att personligen ta med sig delarna till båset.
Kanske inte exakt samma sak,men men.

Förlåt,jag är utråkad.
Användarvisningsbild
Malto

Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Malto »

En sista kommentar. Mycket av "misstagen" i egen zon kommer sig av att det ska spelas enkelt längs sargen. Samma lika är det fan i anfallszon. Hur svårt är det att läsa den passningen när den kommer nio gånger av tio? Det är ju bara parkera en spelare vid respektive sarg så kommer vi inte ur zon.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Enligt Expressen sa Zabel i Viasat att "vi visste att vi skulle förlora någon match".

Okej? Ska det vara omöjligt att vinna sex raka matcher? Bedrövligt.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Malto skrev:En sista kommentar. Mycket av "misstagen" i egen zon kommer sig av att det ska spelas enkelt längs sargen. Samma lika är det fan i anfallszon. Hur svårt är det att läsa den passningen när den kommer nio gånger av tio? Det är ju bara parkera en spelare vid respektive sarg så kommer vi inte ur zon.
Just att vi gör samma misstag om och om och om igen gör mig så förbannad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Hur svårt kan det vara?!

Äh, nya tag imorgon. Kämpa DIF.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

"Men Tim var bra idag"

Skämtar ni med mig?! Det är just sådana här matcher då Tim är som mest värdelös.

Fyfan vad trött jag blir på allt jävla skit.

I den här typen av kvalspel gäller det att kombinera krigarinstinkt med talang. Eftersom vi helt saknar krigarviljan (hos vissa spelare) -- att göra det lilla extra i närkamper så åker vi på stryk inför vår egna förbannade hemmapublik som måste frysa arslet av sig för att se den här jävla skiten.

Ett annat exempel: Granath åker på en tjuvsmäll. Han lägger sig ner som en jävla säl och gråter. I KVALSERIEN. Jag saknar ord. Det är dock dessvärre talande.

Linkan behöver inte byta om imorgon om jag får bestämma. Erik är ett svårt fall, vi behöver offensiv kompetens bland backarna.

Fimpen är den enda spelare som får fullt godkänt trots ca 1 minuts speltid. Sörensen god 2:a.

Fyfan vilken hemsk fredagskväll. Borde stannat hemma.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av minalman »

Va e re för kul med att få massa stryk i elitserien nästa år egentligen? Det här laget har inte den stomme som behövs för att bli ett etablerat lag i ES. Vi skulle bara få en massa stryk hela året. Hoppas i stället att Challe och de som blir kvar lär sig något av detta och bygger ett LAG från grunden i sommar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Enligt Expressen sa Zabel i Viasat att "vi visste att vi skulle förlora någon match".

Okej? Ska det vara omöjligt att vinna sex raka matcher? Bedrövligt.
Jag vill ändå höra det där. Förväntar man sig att man ska rakt igenom ett playoff utan en enda torsk så blir det en jävligt deppigt när man torskar. Intala sig själv att det är kört vid första förlusten, som många gör här. Det är givetvis inte bra.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Linkan kan vi nog säga adjö till nu. Han klev av efter andra perioden och nu är det slut.

Tragiskt avslut på en i övrigt fantastisk karriär.
Skriv svar