Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Baggso

Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Baggso »

Förstår ni vad det innebär för DIF Hockey om vi blir kvar här?.... Jag mår illa, langa lite lif miljoner

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av förevigtdjurgården »

Janzoo skrev:
förevigtdjurgården skrev:
Rådgivaren skrev:Visst, vi har fortfarande detta i egna händer. MEN.
MEN. MEN. Ärligt talat, tycker ni att det ser ut som att vi har i en kvalserie att göra?
Jag tycker Örebro, Oskarshamn och Karlskoga, alla tre är bättre än oss.
Och det sitter rätt uppenbart i defensiven. Ett stabilt försvarsspel ger trygghet. Det har inte vi. Och vi har inte kapaciteten i den spelartruppen att ha det heller.
Vi har stundtals under säsongen kunnat leva på att Pickard gjort monstermatcher. När han inte gör det går det som det går.

Och så en uppmaning, sluta gnäll på Åberg. Visst, han skjuter som en kratta vissa matcher. Men uppenbart är det ju en spelidé som Zabel lagt fram att pucken ska till Åberg som ska skjuta. Och därmed ska också han ha ansvaret när det inte funkar. Men borde det inte finnas en plan b?

Plus till Sörensen förstås, Arnesson... och ja, inte så många till. Tycker Tim gör det helt okej som ersättare i andra pp-uppställningen. Han och de övriga där gör precis det uppställning ett misslyckas med. Att sätta fart på pucken. Det går att klaga på Bremberg i all oändlighet, men vem ska han egentligen passa när han får pucken i pp? De övriga fyra står ju som fastfrusna i isen. Noll rörlighet.
Så länge EG kritiseras match in och match ut kommer jag fortsätta uttrycka min häpnad till hur Åberg sitter säkert hela tiden. När gjorde han senast ett mål? När gjorde han senast ens ett poäng?
Åberg har spelat dåligt, men att diskutera hurvida han har gjort poäng känns rätt dumt. Att vara hockeyspelare handlar inte bara om att göra poäng, något folk verkar ha svårt att förstå. Men som sagt, han har inte gjort något annat vettigt heller.

Vi har INGENING att hämta i en kvalserie. INGENTING.
Åberg är ju dock en spelartyp som ska leverera poäng så jag tycker inte riktigt det är helt obefogat att diskutera.

När han dessutom fipplar och dräller med puck över hela isen så blir ju saken inte bättre.
25/4-2025
Användarvisningsbild
DIFference

Re: Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av DIFference »

SirDIFalot skrev:
#10 skrev:
SirDIFalot skrev:Jag har redan sagt att Erik tappat formen fullständigt och med all rätta blev bänkad idag. Så det är inte direkt något argument att använda för att jag kritiserar andra spelare också. För hör och häpna. Det var inte direkt Erik som på egen hand förlorade matchen åt oss idag.
JO det var precis det han gjorde, han stack hål på ballongen med en stor jävla nål.
Och hade inte Linkan, vars rutin är så viktig i de avgörande powerplay-lägena, hade lagt en kanonmacka till deras 1-3 mål så....

Eller hade Chet Pickard i alla fall varit lite bättre än "average" så hade vi också vunnit idag.
Men öppna ögonen snälla.

Sent from my Galaxy SIII
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tycker också Åberg inlett playoff svagt. Men det är för tidigt att hacka om "antal poäng" när det bara gått tre matcher. Han kan lika gärna göra som Sörensen och göra tre poäng nästa match så har han helt plötsligt 4p på 4 matcher.

Han är 0+1 på 3 matcher hittills.
Expert.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

SirDIFalot skrev:
#10 skrev:
SirDIFalot skrev:Jag har redan sagt att Erik tappat formen fullständigt och med all rätta blev bänkad idag. Så det är inte direkt något argument att använda för att jag kritiserar andra spelare också. För hör och häpna. Det var inte direkt Erik som på egen hand förlorade matchen åt oss idag.
JO det var precis det han gjorde, han stack hål på ballongen med en stor jävla nål.
Och hade inte Linkan, vars rutin är så viktig i de avgörande powerplay-lägena, hade lagt en kanonmacka till deras 1-3 mål så....

Eller hade Chet Pickard i alla fall varit lite bättre än "average" så hade vi också vunnit idag.
Ja men vi hade ju bara en jävla tur att vi kom in i matchen efter det, den var ju redan körd efter EG miss, luften gick ju ur hela jävla Stockholm efter det, vi var på väg upp efter 1-1 och dom på väg ner, sen så åkte vi ner i källaren och dom upp i sviten och vi kom aldrig tillbaka.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av SirDIFalot »

DIFference skrev:
SirDIFalot skrev:
#10 skrev:

Men öppna ögonen snälla.
Ja, gör det. Snälla.

Det är betydligt fler som förlorar matchen åt oss än Erik Gustafsson som är ansvarig för ETT mål bakåt.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Kan vi SNÄLLA sluta att spela med Pontus Åberg i PP. Han har ju helt klart det sämsta spelsinnet i laget.

De unga spelarna visar återigen att de är sämst när det gäller, med undantag på Sörensen. Åberg, Gustafsson med flera är ju så patetiskt usla att hälften vore nog. Gustafsson ska man ha tålamod med, absolut, men att vara så fantastiskt nonchalant som han var idag är fan inte acceptabelt någon stans. Han lär sig verkligen INGENTING av de horribla misstag han gör och verkar till synes helt oberörd av situationen.

Fy fan. Inte en chans att vi vinner imorgon. Nu har vi kastat bort det här jävla läget och vi har bara oss själva att skylla. När vi dessutom har den mest enögda domarinsatsen någonsin på vår sida och ändå knappt klarar av att komma in i anfallszon på 200 PP-chanser, då vet man att det här laget inte har ett skit i Kvalserien att göra.

Beröm till Tim och Sörensen, möjligen Granath och Jimmie. Resten kan bajsa ner sig och återkomma när de tänker spela med hjärta.

Hora.
Senast redigerad av Mäklaren den 2013-03-08 22:19:23, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Problemet är ju återigen inte denna match utan snarast då bygget som Challe skapade under sommaren.

Tyvärr har den mannen helt missat den grundläggande biten att bygga laget bakifrån. Alltså se för helvete till att skapa en defensiv som håller klassen. Istället gör Challe tvärtom och börjar med att slänga ut den stora börsen på forwards för att sedan plocka in de backar som "finns tillgängliga" Dessutom då tillråga på allt går man efter backar som är veka runt egen kasse och gärna vill göra saker lite för svårt istället för att välja det enkla.

Hade vi haft två rejäla och pålitliga backar hade vi aldrig varit i de här problemen alls.

Denna match är ju tyvärr väldigt lik många andra matcher som vi spelat, nämligen att vi spelar småtrevligt offensivt, men gör så många enkla misstag och bjuder på så många mål och målchanser att jag blir mörkrädd.

A och O måste vara att först sätta ett försvarsspel innan man gör något annat och detta har vi helt misslyckats med.

Och som andra varit inne på, detta bygge har tyvärr inget i en kvalserie att göra, det är helt enkelt för felbyggt och defensiva tankegångar verkar knappt förekomma. Vi såg det redan mot Oskarshamn även fast vi där lyckades vinna tillslut. Nu gjorde vi det inte idag och vi har egentligen bara oss själva att skylla.

Att detta lag inte tar sig ens till kvalserien är rent utsagt tvärusel och för min del är det självklart att den som byggt detta lag inte skall vara kvar till nästa säsong i någon roll inom föreningen.

Fyfan vad jag är bitter, men och det känns inte ett dugg bättre att man är 500 kronor rikare heller.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

SirDIFalot skrev:Jag tycker också Åberg inlett playoff svagt. Men det är för tidigt att hacka om "antal poäng" när det bara gått tre matcher. Han kan lika gärna göra som Sörensen och göra tre poäng nästa match så har han helt plötsligt 4p på 4 matcher.

Syftar inte enbart på PlayOff utan syftar på sett över en längre period. Han var ju vass direkt efter att han missade JVM-plats, men straxt efter det så blev det ju en ny formsvacka igen.

Tack för upplysningen, hade inte koll på att han hade ett poäng i PO faktiskt.

Matchtråd till imorgon?
25/4-2025
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Kan vi SNÄLLA sluta att spela med Pontus Åberg i PP. Han har ju helt klart det sämsta spelsinnet i laget.
I alla fall på point. Han får gärna stå framför mål för min del. Han har ju en förmåga att vara inblandad i mål. Det kan man inte ta ifrån honom.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Och ja Örebro lär vinna mot Oskarshamn imorgon också och hur tror ni det kommer gå för oss mot Karlskoga borta?

Behöver jag säga mer än att 3 pinnar är ett 100% måste?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

förevigtdjurgården skrev:
SirDIFalot skrev:Jag tycker också Åberg inlett playoff svagt. Men det är för tidigt att hacka om "antal poäng" när det bara gått tre matcher. Han kan lika gärna göra som Sörensen och göra tre poäng nästa match så har han helt plötsligt 4p på 4 matcher.

Syftar inte enbart på PlayOff utan syftar på sett över en längre period. Han var ju vass direkt efter att han missade JVM-plats, men straxt efter det så blev det ju en ny formsvacka igen.

Tack för upplysningen, hade inte koll på att han hade ett poäng i PO faktiskt.

Matchtråd till imorgon?
Han hade ju en enorm poängstreak i slutet av säsongen och landade därför på första plats i vår poängliga.

Edit: Väntar gärna med ny matchtråd någon timme tills alla har lugnat ner sig lite.
Expert.
Användarvisningsbild
DIFference

Re: Re: Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av DIFference »

Baggso skrev:Förstår ni vad det innebär för DIF Hockey om vi blir kvar här?.... Jag mår illa, langa lite lif miljoner

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Jag är orolig. Om DIF blir kvar i HA ett gäng år kommer nog tyvärr många NYA hockeyentusiaster i och runt Sthlm välja solna aik som sitt lag pga att de ligger i högsta serien. Dvs vi går miste om nya fans. Hemsk tanke!
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Kall-El skrev:Problemet är ju återigen inte denna match utan snarast då bygget som Challe skapade under sommaren.

Tyvärr har den mannen helt missat den grundläggande biten att bygga laget bakifrån. Alltså se för helvete till att skapa en defensiv som håller klassen. Istället gör Challe tvärtom och börjar med att slänga ut den stora börsen på forwards för att sedan plocka in de backar som "finns tillgängliga" Dessutom då tillråga på allt går man efter backar som är veka runt egen kasse och gärna vill göra saker lite för svårt istället för att välja det enkla.

Hade vi haft två rejäla och pålitliga backar hade vi aldrig varit i de här problemen alls.

Denna match är ju tyvärr väldigt lik många andra matcher som vi spelat, nämligen att vi spelar småtrevligt offensivt, men gör så många enkla misstag och bjuder på så många mål och målchanser att jag blir mörkrädd.

A och O måste vara att först sätta ett försvarsspel innan man gör något annat och detta har vi helt misslyckats med.

Och som andra varit inne på, detta bygge har tyvärr inget i en kvalserie att göra, det är helt enkelt för felbyggt och defensiva tankegångar verkar knappt förekomma. Vi såg det redan mot Oskarshamn även fast vi där lyckades vinna tillslut. Nu gjorde vi det inte idag och vi har egentligen bara oss själva att skylla.

Att detta lag inte tar sig ens till kvalserien är rent utsagt tvärusel och för min del är det självklart att den som byggt detta lag inte skall vara kvar till nästa säsong i någon roll inom föreningen.

Fyfan vad jag är bitter, men och det känns inte ett dugg bättre att man är 500 kronor rikare heller.
Ja men det kan väl för fan inte vara så jävla svårt att spela sarg ut hur jävla dålig man än är, svullhuvud på våra backar som tror att man är stjärna bara för att man spelar i DIF
Senast redigerad av #10 den 2013-03-08 22:19:00, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag undrar hur det hade låtit här om Åberg hade stått för Linkans dundertabbe i PP. Är det bara jag som förväntar mig mindre misstag av spelare med rutin i bagaget? Här är det jävligt populärt att hacka på första bästa junis som gör ett juniormisstag just för att han är han junior.

Att Linkan som stått i PP i 20 jävla år gör ett sånt misstag är för mig helt oförsvarbart.
Expert.
Skriv svar