Ny Tifogrupp?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst

Vill ni ha en tifogrupp för hockeyn?

Ja
88
68%
Nej
34
26%
Kanske
6
5%
Vet ej
1
1%

Antal röster: 129

Blå ängel
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av Blå ängel »

Jepe skrev:
Blå ängel skrev:Jag stöttar gärna ekonomiskt till en ny supporterorganisation som stödjer DIF hockey i vått och torrt!!

Namnförslag - Blue Saints
Say whaaaaaat!?!
Det jag säger är att DIF hockey har ett stort stöd hos Djurgårdare (DIF är mer hockey för många av oss äldre..). Det här stödet behöver kanaliseras bättre.

Jag tycker det vore trevligt med en tifogrupp som enbart stöttar hockeyn, då vet jag att mina pengar som jag skänker inte går till ett fotbollstifo.

Blue Saints tycker jag är ett för bra namn att inte användas mer aktivt. Jag ser en ett stort helgonet-tifo framför mig, mäktig!
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

Blå ängel skrev:
Jepe skrev:
Blå ängel skrev:Jag stöttar gärna ekonomiskt till en ny supporterorganisation som stödjer DIF hockey i vått och torrt!!

Say whaaaaaat!?!
Det jag säger är att DIF hockey har ett stort stöd hos Djurgårdare (DIF är mer hockey för många av oss äldre..). Det här stödet behöver kanaliseras bättre.

Jag tycker det vore trevligt med en tifogrupp som enbart stöttar hockeyn, då vet jag att mina pengar som jag skänker inte går till ett fotbollstifo.

Blue Saints tycker jag är ett för bra namn att inte användas mer aktivt. Jag ser en ett stort helgonet-tifo framför mig, mäktig!
Vilken bokstavskombination har du, aik?
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

Nyberabb skrev:
Blå ängel skrev:
Jepe skrev:

Say whaaaaaat!?!

eller möjligtvis
Hasch Användande Mega Monumentärt Allvarligt Rökande Bonde Ynglingar
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Blå ängel

Inlägg av Blå ängel »

Nyberabb skrev:
Nyberabb skrev:
Blå ängel skrev:
Jepe skrev:

Say whaaaaaat!?!

eller möjligtvis

Du verkar inte smart.

Till er andra, fundera på vad som är bäst för DIF!

Ibland får man svälja sin stolthet och gå vidare för den stora sakens skull..

:?: :idea: :!:
Blå ängel

Inlägg av Blå ängel »

Nyberabb skrev:
Nyberabb skrev:
Blå ängel skrev:
Jepe skrev:

Say whaaaaaat!?!

eller möjligtvis

Du verkar inte smart.

Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Blue Saints, en tifogrupp..HA HA
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Hockeyn har ju varit DIF:s största sport från dag 1 och Blue Saints grundades väl för hockeyn?

Men att döpa en tifogrupp till Blue Saints vet jag inte om jag skulle gilla direkt. :wink:
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
a-h

Inlägg av a-h »

Blå ängel skrev:Du verkar inte smart.

Haha måste ju vara dagens! Du påstår att andra är osmarta när du själv kommer med förslaget att döpa en tifogrupp till BS. Herregud, DIF hockeys forum slutar aldrig att briljera.
Mathe

Inlägg av Mathe »

Att starta ytterligare en tifogrupp är illojalt mot det arbete alla engagerade supportrar lagt ned genom åren i JK och tidigare även Blue Saints.

Det unika med Djurgården är våra framgångar inom flera idrotter och för de flesta av oss är det helt främmande att heja på andra lag i andra sporter. Till skillnad från t ex bajare som ofta även är Leksandssupportrar. Se bara på Göteborg där man skilt Västra Frölund Hockey från just Västra Frölunda. Hur många av dem hejar på Västra Frölunda i fotboll?

Det jag vill säga med detta är att vi är en familj och då ställer vi även upp för varandra när det är lite kärvt inom familjen. Hur skulle det se ut om det startades ytterligare en tifogrupp när nuvarande för stunden lagt ned verksamheten på grund av för många händelser där de motarbetats av ledningen inom DIF hockey? Så fort det inte passar startas det något nytt. Dessutom skulle ni få det svårt för att inte säga omöjligt att driva igenom det i samband med matcherna En majoritet i klacken skulle inte ställa upp och många skulle säkert se till att tifo bli misslyckat.

Solna aik har en jäkla massa grupperingar på sina läktare, det finns heller ingen annanstans det är mer bråk och tjafs internt.

Nej lägg ner det här skiten omgående. Vill ni få till en förändring får ni driva den inom JK och istället engagera er i tifoverksamheten den vägen.

En familj är enad även i motgångar.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Mathe skrev:Att starta ytterligare en tifogrupp är illojalt mot det arbete alla engagerade supportrar lagt ned genom åren i JK och tidigare även Blue Saints.

Det unika med Djurgården är våra framgångar inom flera idrotter och för de flesta av oss är det helt främmande att heja på andra lag i andra sporter. Till skillnad från t ex bajare som ofta även är Leksandssupportrar. Se bara på Göteborg där man skilt Västra Frölund Hockey från just Västra Frölunda. Hur många av dem hejar på Västra Frölunda i fotboll?

Det jag vill säga med detta är att vi är en familj och då ställer vi även upp för varandra när det är lite kärvt inom familjen. Hur skulle det se ut om det startades ytterligare en tifogrupp när nuvarande för stunden lagt ned verksamheten på grund av för många händelser där de motarbetats av ledningen inom DIF hockey? Så fort det inte passar startas det något nytt. Dessutom skulle ni få det svårt för att inte säga omöjligt att driva igenom det i samband med matcherna En majoritet i klacken skulle inte ställa upp och många skulle säkert se till att tifo bli misslyckat.

Solna aik har en jäkla massa grupperingar på sina läktare, det finns heller ingen annanstans det är mer bråk och tjafs internt.

Nej lägg ner det här skiten omgående. Vill ni få till en förändring får ni driva den inom JK och istället engagera er i tifoverksamheten den vägen.

Håller helt med. Vore otroligt respektlöst mot de som faktiskt slåss supportrarnas kamp och vill få igenom det som är på rättighetsnivå.
Användarvisningsbild
Wizeguy

Inlägg av Wizeguy »

Stentuff skrev:
Mathe skrev:Att starta ytterligare en tifogrupp är illojalt mot det arbete alla engagerade supportrar lagt ned genom åren i JK och tidigare även Blue Saints.

Håller helt med. Vore otroligt respektlöst mot de som faktiskt slåss supportrarnas kamp och vill få igenom det som är på rättighetsnivå.
chefigt inlägg!
Debacle

Inlägg av Debacle »

Argumentet att "nu får ni surmulna supportrar svälja er stolthet för förenings framtid" är sånt kvalificerat skitsnack så jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Ännu en gång så ser inte "ni" syftet med detta.. Anledningen till en bojkott handlar främst inte om ens egen stolthet utan just för att man bryr sig om hur föreningen ska må i framtiden.
laxen

Inlägg av laxen »

Debacle skrev:Argumentet att "nu får ni surmulna supportrar svälja er stolthet för förenings framtid" är sånt kvalificerat skitsnack så jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Ännu en gång så ser inte "ni" syftet med detta.. Anledningen till en bojkott handlar främst inte om ens egen stolthet utan just för att man bryr sig om hur föreningen ska må i framtiden.
Någon får nog utveckla syftet. Jag har då inte förstått det riktigt. Jag förstår att man vill bli av med Abbe etct. Men hur en bojkott hjälper föreningen förstår jag inte. Visste inte ens att det var en bojkott på gång. Dyk upp på årsmötet med en motion och rösta igenom den. Problemet löst.

Håller med om att man inte behöver starta en ny tifogrupp som en ny gruppering med namn och grejer. Däremot så vore det ju trevligt om någon tog på sig att göra flagghav och dylikt.
Debacle

Inlägg av Debacle »

Någon får nog utveckla syftet. Jag har då inte förstått det riktigt. Jag förstår att man vill bli av med Abbe etct. Men hur en bojkott hjälper föreningen förstår jag inte. Visste inte ens att det var en bojkott på gång. Dyk upp på årsmötet med en motion och rösta igenom den. Problemet löst.

Håller med om att man inte behöver starta en ny tifogrupp som en ny gruppering med namn och grejer. Däremot så vore det ju trevligt om någon tog på sig att göra flagghav och dylikt.
Syftet att aktiva supportrar som lägger ner otroligt mycket ideell tid för en supporterkultur som är livsviktig för vår förening inte ska bli förföljda och motarbetade.

Jag återupprepar, det var vi supportrar som var den enskillt största anledning till att vi haft en viss framgång senaste åren och att vi lyckades kravla oss ur denna konkursgrop som vi allt längre sjönk ner i. Folk må säga att jag har storhetsvansinne alternativt hybris, men det är tyvärr ren och skär fakta. Utan det arbetet framför allt JK la ner under åren efter förra lockouten för att skapa hausen kring hockeyn, så hade Djurgården Hockey inte funnits längre. Att föreningen idag tror att de själva är huvudanledningen till att vi faktiskt fyllt hovet en jävla massa gånger senaste 7-8 åren, det är hybris.

"Utan oss vore ni ingenting"
laxen

Inlägg av laxen »

Debacle skrev:
Syftet att aktiva supportrar som lägger ner otroligt mycket ideell tid för en supporterkultur som är livsviktig för vår förening inte ska bli förföljda och motarbetade.

Jag återupprepar, det var vi supportrar som var den enskillt största anledning till att vi haft en viss framgång senaste åren och att vi lyckades kravla oss ur denna konkursgrop som vi allt längre sjönk ner i. Folk må säga att jag har storhetsvansinne alternativt hybris, men det är tyvärr ren och skär fakta. Utan det arbetet framför allt JK la ner under åren efter förra lockouten för att skapa hausen kring hockeyn, så hade Djurgården Hockey inte funnits längre. Att föreningen idag tror att de själva är huvudanledningen till att vi faktiskt fyllt hovet en jävla massa gånger senaste 7-8 åren, det är hybris.

"Utan oss vore ni ingenting"
Jag håller med dig. Självklart. Det är vi som är föreningen. Utan tvekan är det så. Det är ju en förening där alla medlemmar är just föreningen. Ingen kan påstå att vi hade tagit oss till final utan den stämning som var 09/10. Tack JK, andra grupperingar, även mig själv som stod och skrev varje match och övrig publik för det. Nu undrar jag mer vad du vill ha ändrat i föreningen och varför att inte dyka upp på matcherna skulle hjälpa? Det är det jag menar med att jag vill att någon förklarar syftet. Vad är poängen?

Det jag vet är att många vill ha bort Abbe. DIF har gjort en ekonomisk kalkyl och kommit fram till att det är det bästa ekonomiska att använda hans tjänster om jag förstått det rätt. Om det däremot är så att 500-1000 pers inte dyker upp på matcherna pga just detta så bör man ju helt klart värdera situationen och räkna in detta i kalkylen. Tror det är en motion på väg till årsmötet och kommer förmodligen gå dit och rösta för motionen för att få ett slut på denna soppan. Men att hålla mig borta från matcherna går ju inte. Nu har vi ett utgångsläge där vi kan ta oss till kvalserien och nästa steg till ES. Hoppet finns även om det blir en tuff resa. Men det bästa för föreningen långsiktigt är givetvis att vi tar oss upp. Finns inget annat. Sen när det är dags för årsmöte så kan man ta tag i andra problem men det löser sig inte av sig självt. Man måste dyka upp och göra sin röst hörd.
Låst