Jo, visst tycker man till viss del synd om supportrarna. men det är förutsatt att de inte försvarar klubbens beteende, vilket många verkar göra tyvärr.mforce skrev: Så funkar människor, tyvärr. Vi är inte så rationella som vi borde. Om jag sätter mig in i situationen att det skulle vara Djurgården som var i den sitsen så kan jag tycka lite synd om leksandssupportrarna. De riktiga skurkarna är kommunen som förträngt hur man tar sitt ansvar.
Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!
Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Leksand har många högljudda supportrar ute i landet som inte betalar skatt i Leksand.Isabo skrev:Jo, visst tycker man till viss del synd om supportrarna. men det är förutsatt att de inte försvarar klubbens beteende, vilket många verkar göra tyvärr.mforce skrev: Så funkar människor, tyvärr. Vi är inte så rationella som vi borde. Om jag sätter mig in i situationen att det skulle vara Djurgården som var i den sitsen så kan jag tycka lite synd om leksandssupportrarna. De riktiga skurkarna är kommunen som förträngt hur man tar sitt ansvar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Nej, jag vet. Hälften av dem bor väl i Stockholm och håller på bajen i fotboll.minalman skrev:Leksand har många högljudda supportrar ute i landet som inte betalar skatt i Leksand.Isabo skrev:Jo, visst tycker man till viss del synd om supportrarna. men det är förutsatt att de inte försvarar klubbens beteende, vilket många verkar göra tyvärr.mforce skrev: Så funkar människor, tyvärr. Vi är inte så rationella som vi borde. Om jag sätter mig in i situationen att det skulle vara Djurgården som var i den sitsen så kan jag tycka lite synd om leksandssupportrarna. De riktiga skurkarna är kommunen som förträngt hur man tar sitt ansvar.
2014-04-07, vad hände?
Sv: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!
Degradering. Ut med leksand. Allt annat är farsartat.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Njae, de har ju fått chanser till långsiktiga lösningar. De fick ett fiskespö för att klara sig själva men sålde det för mat och gnäller sedan att de är hungriga och behöver mer pengar. Skulden är lika stor hos LIF som kommunen.mforce skrev:Så funkar människor, tyvärr. Vi är inte så rationella som vi borde. Om jag sätter mig in i situationen att det skulle vara Djurgården som var i den sitsen så kan jag tycka lite synd om leksandssupportrarna. De riktiga skurkarna är kommunen som förträngt hur man tar sitt ansvar.Isabo skrev:De måste ha en riktigt bra propagandamaskin så många som blivit hjärntvättade. Goebbels själv skulle nog vara stolt.pulverapa skrev:Du menar de där två brudarna. Snacka om indoktrinerade. Är det Leksands IF själva som lär ut dessa falskheter? Klubben är en skam för Sverige.Challen skrev:Vad är det för inavlade jävla dalahoror som sitter och säger att kommunen inte använder samma pengar man sparade in på att lägga ner skolan att ge till lyxfällans IF? Idioter
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Känns mer som en hjärntvättad sekt i Leksand... Vi gör aldrig fel är bara alla andra som är avundsjuka o ljuger o hittar på saker om Sveriges mest älskade hockey lag som driver in så mycket stålar o håller Dalarna flytande ....för utan Leksand dör hela hockeyn...Vem är inte trött på Leksand supporters????
Precis, vart alltså påriktigt förbannad när jag såg den där efterblivna bruden sitta och försvara kommunen utan att ens kunna förklara vilka pengar de använder. Herregud att jag inte släppt det där än.pulverapa skrev:Du menar de där två brudarna. Snacka om indoktrinerade. Är det Leksands IF själva som lär ut dessa falskheter? Klubben är en skam för Sverige.Challen skrev:Vad är det för inavlade jävla dalahoror som sitter och säger att kommunen inte använder samma pengar man sparade in på att lägga ner skolan att ge till lyxfällans IF? Idioter
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
"Leksand är viktig för kommunen, Leksand drar in pengar åt kommunen"
Leksand TAR pengar AV kommunen, hur kan kommunen fortsätta ge dem pengar när de inte får något tillbaka? Låt dem konka för fan, Leksands kommun skulle må mycket bättre ekononiskt ifall det händer.
Leksand TAR pengar AV kommunen, hur kan kommunen fortsätta ge dem pengar när de inte får något tillbaka? Låt dem konka för fan, Leksands kommun skulle må mycket bättre ekononiskt ifall det händer.
Det jag inte kan släppa är det med skatteplaneringen angående trottoarkanten. Eller när de pantsatte aktier. Eller det du nämnde.Challen skrev:Precis, vart alltså påriktigt förbannad när jag såg den där efterblivna bruden sitta och försvara kommunen utan att ens kunna förklara vilka pengar de använder. Herregud att jag inte släppt det där än.pulverapa skrev:Du menar de där två brudarna. Snacka om indoktrinerade. Är det Leksands IF själva som lär ut dessa falskheter? Klubben är en skam för Sverige.Challen skrev:Vad är det för inavlade jävla dalahoror som sitter och säger att kommunen inte använder samma pengar man sparade in på att lägga ner skolan att ge till lyxfällans IF? Idioter
Eller den "dåliga formuleringen": "i fel händer kan detta mejl äventyra hela affären".Stentuff skrev:Det jag inte kan släppa är det med skatteplaneringen angående trottoarkanten. Eller när de pantsatte aktier. Eller det du nämnde.Challen skrev:Precis, vart alltså påriktigt förbannad när jag såg den där efterblivna bruden sitta och försvara kommunen utan att ens kunna förklara vilka pengar de använder. Herregud att jag inte släppt det där än.pulverapa skrev:Du menar de där två brudarna. Snacka om indoktrinerade. Är det Leksands IF själva som lär ut dessa falskheter? Klubben är en skam för Sverige.Challen skrev:Vad är det för inavlade jävla dalahoror som sitter och säger att kommunen inte använder samma pengar man sparade in på att lägga ner skolan att ge till lyxfällans IF? Idioter
Skiter i Leksand. Bomba Karlskoga istället. Helvetes jävla skit.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Get used to it. Vi kommer möta båda i Allsvenskan nästa år.
Den också. Usch, skiten tar aldrig slut.pulverapa skrev:Eller den "dåliga formuleringen": "i fel händer kan detta mejl äventyra hela affären".Stentuff skrev:Det jag inte kan släppa är det med skatteplaneringen angående trottoarkanten. Eller när de pantsatte aktier. Eller det du nämnde.Challen skrev:Precis, vart alltså påriktigt förbannad när jag såg den där efterblivna bruden sitta och försvara kommunen utan att ens kunna förklara vilka pengar de använder. Herregud att jag inte släppt det där än.pulverapa skrev:Du menar de där två brudarna. Snacka om indoktrinerade. Är det Leksands IF själva som lär ut dessa falskheter? Klubben är en skam för Sverige.Challen skrev:Vad är det för inavlade jävla dalahoror som sitter och säger att kommunen inte använder samma pengar man sparade in på att lägga ner skolan att ge till lyxfällans IF? Idioter