Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Rix

Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013

Inlägg av Rix »

Kylerkyler, jag håller med dig helt och hållet, forwards orsakade två mål igår, fimpen när han tog (något billig) slashing när vi redan hade BP så de fick 5 mot 3 i 1 min, sen forwarden som slog passen helt åt helvete fel så dem fick en klockren 2 mot 1, där vår back inte vågar ta bort passen utan istället hamnar i ett mellanläge där han både försöker skära av skott och försöker täcka pass. Inte lätt för backen där såklart, men jag ser hellre att han bestämmer sig för att ta bort passen, ingen garanti för att det inte blir mål, men större chans att deras forward skjuter dåligt från kanten än att han i mitten missar öppet mål.

Ber om ursäkt om det blev lite dåligt skrivet, sitter på mobilen på min rast på jobbet.
Isabo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Isabo »

minalman skrev:
Isabo skrev:
minalman skrev:Jag la in playoff-datumen i kalendern redan före jul.

Det man inte visste då var ju hur hemmamatcherna skulle hamna.
So what? Fjärrkontrollen till TVn har varit bokad parallellt.
So what? Jag behöver inte boka min alls. Men så är det bara min fjärrkontroll.

Men trots detta kan det alltid dyka upp saker som krockar; i mitt fall begravning och operationer och annat. För andra är det kanske föräldramöten och annat liknande, som någon beskriver här är det tydligen ett himla pusslande och det kanske inte funkar så jättebra för alla att boka fyra fem kvällar à 3-4 timmar under en knapp vecka. Men vad vet jag?

Jag bokade i varje fall min Haparandaresa redan i december. Så man kan ju ha framförhållning men man kan aldrig vara säker på att det inte kommer något emellan. Det har det gjort flera gånger för mig senaste månaderna.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

Jag måste även lyfta fram en spelare som jag tycker har lyft sig något helt otroligt på slutet och det är Henrik Eriksson. Killen kan verkligen inte åka skridskor och har inget spelsinne, men han sliter som ett as där ute och börjar äntligen vara den där finnen i röven på motståndarna som han är värvad för att vara. När han dessutom bidrar i målprotokollet mer och mer så kan man inte vara annat än nöjd med hans insats.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Staten

Inlägg av Staten »

Var helt övertygad om att Hank skulle lägga den mitt i magplattan eller skjuta ett par meter över så hänger han den klockrent i krysset! Mycket bra. Han blir helt klart viktig när han är på det här humöret.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Staten skrev:Var helt övertygad om att Hank skulle lägga den mitt i magplattan eller skjuta ett par meter över så hänger han den klockrent i krysset! Mycket bra. Han blir helt klart viktig när han är på det här humöret.
Hehe, vet inte var krysset sitter enligt dig, men han satte den en bit under armen på målvakten. :)

Trodde också att han skulle missa. Egentligen är det vansinne att ta ett vinkelavslut i tre mot en, men det gick hem den här gången.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Isabo skrev:
minalman skrev:
Isabo skrev:

Men trots detta kan det alltid dyka upp saker som krockar; i mitt fall begravning och operationer och annat. För andra är det kanske föräldramöten och annat liknande, som någon beskriver här är det tydligen ett himla pusslande och det kanske inte funkar så jättebra för alla att boka fyra fem kvällar à 3-4 timmar under en knapp vecka. Men vad vet jag?

Jag bokade i varje fall min Haparandaresa redan i december. Så man kan ju ha framförhållning men man kan aldrig vara säker på att det inte kommer något emellan. Det har det gjort flera gånger för mig senaste månaderna.
Det är klart att det finns och kan dyka upp saker i livet som är ännu viktigare än Djurgården. Men spelschemat har varit fastställt sedan början av hösten. Så man har haft chans att planera in playoff. Det är bara det jag vill ha sagt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Isabo

Inlägg av Isabo »

minalman skrev:
Isabo skrev:
minalman skrev:
Isabo skrev:

Det är klart att det finns och kan dyka upp saker i livet som är ännu viktigare än Djurgården. Men spelschemat har varit fastställt sedan början av hösten. Så man har haft chans att planera in playoff. Det är bara det jag vill ha sagt.
Ja, jag förstår hur du menar. Jag har nog haft playoff inlagt i både mobilen och arbetsschemat ända sedan i höstas när jag insåg att vi kanske inte skulle nå Kvalserien direkt. Men sen har det dykt upp grejer och då har jag i den mån det gått försökt att flytta eller kompromissa.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Nu vill jag för övrigt ha en DIF-BIK-tråd uppe snart, annars måste man kanske börja skriva i tråden från den 4 januari... :P
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Bra sammanfattning av många här. Domarinsatsen var ju urusel! Vad fan håller dom på med?! Så jävla härligt när klacken började sjunga "Vad ska domar'n göra nu?" efter att vi klarade ett box play :) Älskar den sången i rätt sammanhang!
Timmy P, vad håller han på med emellanåt? Dumma utvisningar och bedrövligt hemjobb vid IOKs mål. Tur att han satte 1 mål och en assist för att jämna ut hans svaga insats.
Ölvestad kämpade på grymt i BP, men jag saknar hans offensiva räder.
Skönt att vi får in 2 mål i PP om jag kommer ihåg rätt.
MEN, vårat spel?? Vart har det tagit vägen? Vi spelade som ett bortalag igår. Efter ledningsmålen (vi är iofs inte vana att leda en match) så slutade vi spela och gav taktpinnen till IOK. Dom trummade på riktigt bra där och hade vi inte varit så effektiva som vi var igår så hade detta kunnat bli en mardrömsmatch! Jag verkligen hatar när vi ska försöka "spela av" en match, för vi är så fruktansvärt dåliga på det! Bättre att trumma på och åtminstone försöka vara i motståndarnas zon ibland och snurra.

Nej, kom igen nu. Grymt viktig match på fredag!

KÄMPA DIF!!!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
DIFference

Re: Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013

Inlägg av DIFference »

minalman skrev:
Isabo skrev:

So what? Jag har haft alla sex kvällarna reserverade. Fjärrkontrollen till TVn har varit bokad parallellt.
Sluta med sådant här larvigt tjat om att alla bör gå på alla matcher. Folk blir sjuka etc. Själv har jag blivit pappa. Då sitter jag hellre och kollar på DIF i min surfplatta i soffan (snäll nog att låta tjejen ta fjärren) med min lilla son nära än ser till Hovet. Och det står jag för. Men trots det har jag varit på 3 matcher senaste 3 månaderna.

Sent from my Galaxy SIII
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

DIFference skrev:
minalman skrev:
Isabo skrev:

So what? Jag har haft alla sex kvällarna reserverade. Fjärrkontrollen till TVn har varit bokad parallellt.
Sluta med sådant här larvigt tjat om att alla bör gå på alla matcher. Folk blir sjuka etc. Själv har jag blivit pappa. Då sitter jag hellre och kollar på DIF i min surfplatta i soffan (snäll nog att låta tjejen ta fjärren) med min lilla son nära än ser till Hovet. Och det står jag för. Men trots det har jag varit på 3 matcher senaste 3 månaderna.

Sent from my Galaxy SIII
Förlåt då. Men jag skrev att det går att planera in matchdagarna i god tid. Inte att man måste gå på allt om man har giltigt förfall, vilket du verkar ha. Det är när man säger att detta med playoff-datumen kom så plötsligt som jag inte håller med.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Mäklaren skrev:Jag måste även lyfta fram en spelare som jag tycker har lyft sig något helt otroligt på slutet och det är Henrik Eriksson. Killen kan verkligen inte åka skridskor och har inget spelsinne, men han sliter som ett as där ute och börjar äntligen vara den där finnen i röven på motståndarna som han är värvad för att vara. När han dessutom bidrar i målprotokollet mer och mer så kan man inte vara annat än nöjd med hans insats.
Var 100% säker på att han skulle passa PÅ liggande IKO-back för en kontring och ett mål i röven. Så sprätter han in den minst lika kyligt som Sörensens 2-0. Nästan så man fick en tår i ögat. Men bara nästan.
25/4-2025
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lill-Honk eller Stor-Honk.. Jag hade otur när jag tänkte. :shock:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Vilken tråkig match det vart igår, men DIF tog tre viktiga poäng, men spelet blir inte bättre om man säger så.
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

2 000st Djurgårdare kan inte blivit föräldrar på en vecka, pinsamt publikantal igår. Man behöver inte ta åt sig om man har skälig ursäkt självklart.
Skriv svar