Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

Jag hade ingen aning om att det var så mycket tomtar i klacken. Det är ju helt sjukt vad konstigt folk det finns.
Användarvisningsbild
Alexander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Alexander »

pulverapa skrev:Jag hade ingen aning om att det var så mycket tomtar i klacken. Det är ju helt sjukt vad konstigt folk det finns.
Utveckla vänligen.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Tror mycket handlade om att det var IKO på en onsdag. Räknar med högre publiksiffra de två kommande matcherna.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Förstår inte att man diskuterar publiksiffran och stängd liga här när det var sittplats som svek igår. Klacken gjorde ett bra jobb igår (även om det inte var jättebra) och det var rätt fullt i kurvan. Det märks hos vilka av DIFs supportrar som det finns hjärta och förståelse när det verkligen gäller.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Hajduk skrev:Förstår inte att man diskuterar publiksiffran och stängd liga här när det var sittplats som svek igår. Klacken gjorde ett bra jobb igår (även om det inte var jättebra) och det var rätt fullt i kurvan. Det märks hos vilka av DIFs supportrar som det finns hjärta och förståelse när det verkligen gäller.
Snarare så är det så att äldre folk på långsidan har familj och barn. Det är svårt att prioritera en obskyr match mot oskarshamn0 som få ens vet vart det ligger, med kort varsel.

Det spelar ingen roll hur man vänder och vrider på orden, jag har rätt. Stängda ligor ökar publikmängden och intäkterna. Kom gärna med någon substantiell invändning, som t ex statistik som visar motsatsen.

Sen kan man tycka att det är bäst att försvara vårt system och kulturarv trots en svag ekonomisk utveckling och att vi blir omkörda av våra grannländer, det är inget konstigt med det. Till och med jag kan tycka att det är lite charmigt ibland.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Vi gjorde ett ganska bra jobb i klacken igår, såg inte många som satt ner som det brukas göra. Vi fick till ett bra tryck i första perioden och delvis i andra. Litegrann i tredje. Domarna gjorde en frustrerad då är det inte kul att sjunga. Men vi visade iallafall att vi kan få tryck fastän det är dålig publiksiffra, varför har det inte visats tidigare under säsongen?

Imorgon ska alla vara förberedda på att blöda ur halsen efter matchen, bofors kommer med dåligt självförtroende och vi har bra självförtroende (om det är en fördel vet jag inte). Vi ska sjunga så att bönderna inte kan koncentera sig, krossar vi dem imorgon (både när det kommer till mål och att de får "några" hårda tacklingar) så har vi ett utmärkt läge inför lördag. Vinner vi på lördag också samt att Örebro förlorar mot Oskarshamn så känner jag att vi har ett jävligt bra läge i tabellen och antagligen går till kvalserien.

Så fyll klacken, har du sittplats men gillar att sjunga - ställ dig i klacken, säg till de som inte sjunger och de som sitter ner. Ställ er bredvid en som inte vågar sjunga högt, ta i allt ni kan och få denne att följa med. För imorgon ska vi skapa säsongens hittills bästa tryck, det är vår hittills viktigaste match.
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

sensei skrev:
Hajduk skrev:Förstår inte att man diskuterar publiksiffran och stängd liga här när det var sittplats som svek igår. Klacken gjorde ett bra jobb igår (även om det inte var jättebra) och det var rätt fullt i kurvan. Det märks hos vilka av DIFs supportrar som det finns hjärta och förståelse när det verkligen gäller.
Snarare så är det så att äldre folk på långsidan har familj och barn. Det är svårt att prioritera en obskyr match mot oskarshamn0 som få ens vet vart det ligger, med kort varsel.

Det spelar ingen roll hur man vänder och vrider på orden, jag har rätt. Stängda ligor ökar publikmängden och intäkterna. Kom gärna med någon substantiell invändning, som t ex statistik som visar motsatsen.

Sen kan man tycka att det är bäst att försvara vårt system och kulturarv trots en svag ekonomisk utveckling och att vi blir omkörda av våra grannländer, det är inget konstigt med det. Till och med jag kan tycka att det är lite charmigt ibland.
Fast det har fortfarande inte i klacktråden att göra. Det var det jag ville notera. Stängda ligor tror jag själv är framtiden men det hör till en annan diskussion.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

sensei

rent och skärt skitsnack.
Stängda ligor ökar INTE publiksiffrorna ett dugg.
Snarast det rakt motsatta.
Stängda ligor betyder att färre matcher gäller något vilket i sin tur betyder att mindre folk lockas till arenorna.
Kom gärna med statisk som visar motsatsen då för det enda serie jag kan påminna mig som varit stängd är basketen och den är ju så framgångsrik när det gäller att dra folk till matcherna.

Att det inte var så mycket folk igår beror nog med mycket stor säkerhet på mycket matchande kombinerat med att denna match dök upp väldigt hastigt i planeringen för många och det finns helt enkelt inte hur mycket tid eller pengar som helst att lägga på hockeyn. Något säger mig att det blir mer folk redan på fredag mot Karlskoga och inte minst mot Örebro i sista rundan, om den matchen gäller något för oss kanske skall tilläggas.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:

Varför kan du aldrig svara på det man bemöter dig med i en diskussion? Känns tämligen meningslöst att ens försöka diskutera något med dig tyvärr... :?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Alexander skrev:
pulverapa skrev:Jag hade ingen aning om att det var så mycket tomtar i klacken. Det är ju helt sjukt vad konstigt folk det finns.
Utveckla vänligen.
Konstiga enstöringar, gamla tanter som håller för öronen när det sjungs, fjortisar som hellre tittar i mobilen än på matchen etc etc. Det finns mycket bra folk också såklart.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Hmmm, varför ökar en stängd liga publiksnittet? Möjligen ger stängd liga stabilare ekonomi, bättre spelare och därigenom en bättre produkt.
Dock ger dramat kring streckmatcher och ned/uppflyttningsmatcher en attraktion som stängd liga saknar.
Jag tror att klackkulturen skulle fara illa av stängd liga. Ponera att stackarna i Öreskoga blir dömda till en evighet i allsvenskan, vilken morot har den klacken att leverera? Visst kan man ha åsikten att det räcker med klackarna i elitserien, resten skiter vi i. Men jag tycker att det finns ett värde i att ett gäng ungdomar från Ljungby har en dröm om att se sitt lag gå upp, och beger sig till sin islada och sjunger tillsammans.
Isabo

Inlägg av Isabo »

pulverapa skrev:
Alexander skrev:
Utveckla vänligen.
Konstiga enstöringar, gamla tanter som håller för öronen när det sjungs, fjortisar som hellre tittar i mobilen än på matchen etc etc. Det finns mycket bra folk också såklart.

Vad har jag gjort nu då? :wink:
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
sensei skrev:

Varför kan du aldrig svara på det man bemöter dig med i en diskussion? Känns tämligen meningslöst att ens försöka diskutera något med dig tyvärr... :?
Jamen jag har ju gjort det. Jag ser inget konstigt med att det finns flera olika ligor som lagen tävlar i. Via samarbeten mellan allierade lag så bildas rörlighet så att duktiga spelare flyttas uppåt. Men exakt vilka system vi ska ha i lägre ligor vet inte jag. Det är kanske bra som det är.

Eller menar du att lag som vinner exempelvis AHL inte blir glada? De har ju sina lokala ärkefiender och sin kultur så att säga.

Det torde kännas ganska naturligt för exempelvis saltsjöbadens IF att man inte spelar i elitserien. Tyvärr är vår generation dock skadad av tv-serier som Åshöjdens BK, som dock ironiskt nog delvis behandlar problematiken att det blir allt mer business ju högre upp man kommer. Dock har vi sett "drömmen om Åshöjden" i praktiken flera gånger, och det blir lika illa varje gång det sker. Publiken flyr, väldigt få vill se Väsby ta 10 poäng i elitserien eller vad nu det aktuella turlaget heter som råkade gå upp utan reellt publikunderlag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

pulverapa skrev:
Alexander skrev:
Utveckla vänligen.
Det är väl bra att inte alla som håller på Djurgården är likadana. Visst bör de sjunga när de står i klacken, men de kanske inte känner sig riktigt hemma där. Kanske man kan uppmuntra dem lite mer att delta, snarare än att ta avstånd ifrån dem.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Vad jag tyckte var bra igår förutom att det sjöngs var att nästan ingen satt ner i klacken.
Skriv svar