Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!
- Caeruleus_Sancti
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Känns lite Ryssland över KS i Leksands kommun. Att ingen reagerat är ju märkligt, har ingen där uppe civilkurage eller förmågan att särskilja på rätt eller fel. Ofattbart, är helt mållös faktiskt. Och då reagerar jag som svensk medborgare och inte supporter. Om inget händer efter dessa avslöjande är det inget annat än en regelrätt skandal.
Skickat med iPad via Tapatalk.
Skickat med iPad via Tapatalk.

Djurgårdsbonde? Res med Järnkaminerna - Sektion Syd!
Brandman och sjv.instruktör, och djurgårn tills jag dör.
DIFGrafik.se - ditt vattenhål för Djurgårdsgrafik.
Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!
Om Göran Wigert får sitta kvar efter hans insats i Uppdrag granskning så är det ju konstigt.
Fy fan för Leksand.
Tänk om detta hade hänt i Stockholm? Hade ju varit världskrig vid det här laget.
Fy fan för Leksand.
Tänk om detta hade hänt i Stockholm? Hade ju varit världskrig vid det här laget.
- Ja-ke den andre
Vad har Leksand för spelarbudget?
http://www.svtplay.se/video/1071288/del-7
Titta o spy vilken jävla soppa.
Titta o spy vilken jävla soppa.
Wigert var ju en lite smått mysig grabb. Han kan gå på ICA Nära Siljan och köpa en Fanta och en Brejk och sedan påstå att Brejken inte ingick i köpet.
Vad är det för inavlade jävla dalahoror som sitter och säger att kommunen inte använder samma pengar man sparade in på att lägga ner skolan att ge till lyxfällans IF? Idioter
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
- Lakrisal
- Säsongskort: Ja
Första 30 minutrar mådde jag så illa att jag kunde spy. Sedan började jag bara asgarva varje gång de pratade. Allt är signerat av dem men ingen kommer ihåg någonting och sitter och är hypernervösa.
"Jajajajaj, jag ser vad det står!"
Det här jävla daltandet måste få ett slut. Ner med fuskarna i Division 1 och skicka in åklagarslynan till fängelset.
"Jajajajaj, jag ser vad det står!"
Det här jävla daltandet måste få ett slut. Ner med fuskarna i Division 1 och skicka in åklagarslynan till fängelset.
Helt och hållet orimligt. Att klubben ens får finnas efter detta är ett mysterium. Hur lyckas de gå så otroligt vilse i vad som är rätt och vad som är fel?! Den moraliska kompass som bör finnas hos de som leder LIF och LIF Kommun är krossad. År efter år blöder föreningen pengar. De klarar sig inte utan pengar från kommunen...
Tvångsdegradera LIF - det är det enda rimliga.
Tvångsdegradera LIF - det är det enda rimliga.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
@gwigert Snart är mailboxen full av hatmail! Tack alla vänner för erat stöd. #stoltleksing
Hihi.
Hihi.
Mest tragiska var fan att dem inte ens hade råd att behålla skolmatsalen för det inte fanns pengar så barnen måste gå till ett äldreboende :& Då är fan samhället helt rubbat om det får gå till på det viset 

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Jag skulle aldrig acceptera om det var DIF som var istf Leksand, och skulle inte ge klubben en enda spänn mer om det vore så. Helt sinnessjukt att skolpengen ska gå till ett jävla hockeylag som misskött sig.
Ska barnen sen växa upp och börja spela i sitt älskade Leksand, har de tänkt eller?
Ska barnen sen växa upp och börja spela i sitt älskade Leksand, har de tänkt eller?
Du menar de där två brudarna. Snacka om indoktrinerade. Är det Leksands IF själva som lär ut dessa falskheter? Klubben är en skam för Sverige.Challen skrev:Vad är det för inavlade jävla dalahoror som sitter och säger att kommunen inte använder samma pengar man sparade in på att lägga ner skolan att ge till lyxfällans IF? Idioter
De måste ha en riktigt bra propagandamaskin så många som blivit hjärntvättade. Goebbels själv skulle nog vara stolt.pulverapa skrev:Du menar de där två brudarna. Snacka om indoktrinerade. Är det Leksands IF själva som lär ut dessa falskheter? Klubben är en skam för Sverige.Challen skrev:Vad är det för inavlade jävla dalahoror som sitter och säger att kommunen inte använder samma pengar man sparade in på att lägga ner skolan att ge till lyxfällans IF? Idioter
Så funkar människor, tyvärr. Vi är inte så rationella som vi borde. Om jag sätter mig in i situationen att det skulle vara Djurgården som var i den sitsen så kan jag tycka lite synd om leksandssupportrarna. De riktiga skurkarna är kommunen som förträngt hur man tar sitt ansvar.Isabo skrev:De måste ha en riktigt bra propagandamaskin så många som blivit hjärntvättade. Goebbels själv skulle nog vara stolt.pulverapa skrev:Du menar de där två brudarna. Snacka om indoktrinerade. Är det Leksands IF själva som lär ut dessa falskheter? Klubben är en skam för Sverige.Challen skrev:Vad är det för inavlade jävla dalahoror som sitter och säger att kommunen inte använder samma pengar man sparade in på att lägga ner skolan att ge till lyxfällans IF? Idioter
- minalman
- Säsongskort: Ja
Det finns krafter runt varje hockeyförening i Sverige som vill tro att laget är en stor tillgång för kommunen och uppvaktar fritidsnämnder och kommunstyrelser i en kontinuerlig ström. I nästan alla kommuner utom Timrå och Leksand har de folkvalda politikerna kunnat behålla sin objektivitet inför det uppdrag de har fått av medborgarna. Men speciellt i Leksand har det gått helt över styr. Hockeyföreningens styrelse står över kommunfullmäktige verkar det som. Maffiavälde.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)