Tibbe skrev:Timmys tredje utvisning. Dax att börja åka skriskor så du inte hänger efter spelarna? Bara ett litet tips.
Tycker du på allvar att det där var en utvisning?
Han drar ju i honom under över säkert 10 meter. Förr eller senare åker ju armen upp. Han kan ju visa lite rutin där.
Jag tycker han blir utvisad för att det är en dålig domare som visar ut han som vinner närkampen...
Men det är klart förra matchen skrev du något i stil med att Timmy var klart sämsta backen ( el något liknande) så man får ta dit inlägg ovan med en nypa salt
-daniel- skrev:Det är väldigt, väldigt skönt (och nödvändigt) att DIF vinner när vi inte spelar bra. Alltså anfallsspelet kan man naturligtvis inte klaga på men vad händer i egen zon? Ofattbart.
Är jag ensam om att tycka Granath gjorde en skaplig match? Gustafsson ser tyvärr krasslig ut, det är något som inte stämmer där.
Instämmer om Granath. Stark i hörnen där han ofta manglar ner motståndare.
Det känns ganska uppenbart att Gustafsson inte pallar för trycket.
-daniel- skrev:Det är väldigt, väldigt skönt (och nödvändigt) att DIF vinner när vi inte spelar bra. Alltså anfallsspelet kan man naturligtvis inte klaga på men vad händer i egen zon? Ofattbart.
Är jag ensam om att tycka Granath gjorde en skaplig match? Gustafsson ser tyvärr krasslig ut, det är något som inte stämmer där.
Tycker faktiskt också Granath gjorde en helt ok insatts idag. Erik G är just nu helt under isen. Hoppas det lossnar för honom snart!
Jag håller med dig om Granath, ty fler han blir bättre och bättre.
Erik G är ju duktig i anfallszon men sedan han blev bortplockad ifrån 1:a PP har han nye gått att känna igen riktigt. Han skulle behöva hitta tillbaka till formen han hade
Försvarsspelet ser ju tyvärr fortsatt virrigt ut vilket är mindre bra,
Hyfsat viktig match mot Karlskoga härnäst. Vinst där och jag undrar om inte tåget gått för dem och hur roade kan de då vara av att möta oss igen dagen därpå?
Också viktigt att vinna på fredag då Örebro lär plocka 3 pinnar mot Oskarshamn.
Avslutningsvis underbart att Kalus är tillbaka härnäst, vi kommer behöva ha den extra energin helt klart!
Har svårt att vara nöjd. Försvaret fortsätter att göra misstag, grova sådana, gång på gång i matcher. Samtliga backar bör ta efter hur Granath lirade idag, riktigt nöjd med honom. Spelar rejält och enkelt, men har samtidigt fått upp lite fart.
Riktigt imponerad av det LAG som Oskarshamn fått ihop, ett gäng som verkligen jobbar och sliter, och där alla vet sin plats och uppgift. Skulle varit kul att se vad Söderström skulle kunna göra med ett bättre lag.
Lite synd att Holm ska få en dipp i formen just nu, svag mot både Örebro och IKO.
Är det bara jag som hoppas för mycket nu, men borde vi inte gynnas av ett tätt matchande då vi rimligtvis borde ha ett större djup bland forwards jämfört med övriga lag?
Kall-El skrev:Är det bara jag som hoppas för mycket nu, men borde vi inte gynnas av ett tätt matchande då vi rimligtvis borde ha ett större djup bland forwards jämfört med övriga lag?
Vi är inte beroende av en eller två kedjor som måste producera 6 matcher på 8 dagar. Det borde vara en fördel.
Kall-El skrev:Är det bara jag som hoppas för mycket nu, men borde vi inte gynnas av ett tätt matchande då vi rimligtvis borde ha ett större djup bland forwards jämfört med övriga lag?
Tycker inte det såg så ut idag; vi var slutkörda i tredje perioden medan IKO tuggade på duktigt. Tror på allvar våra äldre spelare har det betydligt svårare med tempot med ett tufft matchande...
Men vi har en bredd i laget som inte så många andra har kan jag tycka. I allafall på anfallssidan.
Tycker inte det såg så ut idag; vi var slutkörda i tredje perioden medan IKO tuggade på duktigt. Tror på allvar våra äldre spelare har det betydligt svårare med tempot med ett tufft matchande...
Men vi har en bredd i laget som inte så många andra har kan jag tycka. I allafall på anfallssidan.
Känns i och för sig som att Otto spelade mer än vartannat byte första kvarten i tredje, tacka fan för att farbror blev trött.
Annars grymt skönt med tre poäng trots att spelet långt ifrån stämde. Hellre det än tvärtom.
Bra vinst, försvarspelet måste dock upp ett snäpp. Granath spelade bra men dem andra måste också upp i ännu en nivå.
Offensivt gör vi mycket rätt, många mål och på olika sätt av flera målskyttar.
Synd om Bremberg där att han inte satte pucken i slutet, men han har helt klart spelat upp sig, han åker inte så fort men hittar en hel del passningar och skapar lägen.
Domarnas insats idag var väldigt tveksam, ska inte gnälla för mycket på våra egna utvisningar, dem flesta var rätt klara, men han missade en hel del solklarar utvisningar på Oskarshamn.
Förövrigt måste jag säga att vi har antagligen seriens bästa BP forwards i Otto - Ölvestad. Dom täcker skott, dem offrar sig enormt och det känns som att det är sällan det blir mål med dem två inne. Dessutom riktigt bra på att välja när man ska dumpa ner eller när man ska försöka åka ner med pucken. Jimmie gör 2 riktigt fina rensningar när han ligger ner och slår ut pucken klockrent.
Rix skrev:Bra vinst, försvarspelet måste dock upp ett snäpp. Granath spelade bra men dem andra måste också upp i ännu en nivå.
Offensivt gör vi mycket rätt, många mål och på olika sätt av flera målskyttar.
Synd om Bremberg där att han inte satte pucken i slutet, men han har helt klart spelat upp sig, han åker inte så fort men hittar en hel del passningar och skapar lägen.
Domarnas insats idag var väldigt tveksam, ska inte gnälla för mycket på våra egna utvisningar, dem flesta var rätt klara, men han missade en hel del solklarar utvisningar på Oskarshamn.
Förövrigt måste jag säga att vi har antagligen seriens bästa BP forwards i Otto - Ölvestad. Dom täcker skott, dem offrar sig enormt och det känns som att det är sällan det blir mål med dem två inne. Dessutom riktigt bra på att välja när man ska dumpa ner eller när man ska försöka åka ner med pucken. Jimmie gör 2 riktigt fina rensningar när han ligger ner och slår ut pucken klockrent.
Glöm inte Fimpen, jäklar vad han krigar på bra i BP.