Staten skrev:Herregud vad dåligt vi spelar stundtals men på grund av idiotutvisningar från Örebros sida vinner vi. Vi kan bara drömma om Örebros spel som är tight försvar och passningsspel som faktiskt fungerar. Jag vet inte hur länge vårt chansningsspel kommer räcka men är givetvis glad så länge det gör det. En sak är säker; vår enda spetsspelare Dustin Johner blir fruktansvärt viktig, utan honom går inte detta.
Ja, vi har verkligen inte haft något bra spel. Tycker egentligen att vi vart inne i en nedåtgående spiral sen uppehållet för några veckor sedan, ser mest ut att ha tappat samspelet i offensiven och med det fallerar så många andra bitar på banan. Vår största akilleshäl spelet i mittzon ser återigen lika passivt ut som tidigare och i egen zon är det stundtals hönsgård modell värre när motståndarna får tryck.
Men med detta i åtanke är det sjukt starkt att ändå plocka två pinnar borta mot Örebro, min förhoppning är att vi kan "spela oss i form" under den kommande perioden och det måste börja redan ikväll. Enda sättet att komma ur en formsvacka är att spela matcher, således är det här upplägget perfekt. KÄMPA, DJURGÅRDEN!
EDIT: Måste dock säga att jag tycker Örebro var riktigt dåliga igår också. Extremt tafatt och tråkig match.