Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Oskarshamn känns så jävla mycket surströmming.

Usch!
Mer ammoniak, tycker jag.
Surströmming som är så gott.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Isabo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Isabo »

Är det någon som har sett kvalserieschemat? Inte för att jag tar ut något i förskott, tänkte mest om det blir Timrå borta för Playoffvinnaren i första matchen?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Isabo skrev:Är det någon som har sett kvalserieschemat? Inte för att jag tar ut något i förskott, tänkte mest om det blir Timrå borta för Playoffvinnaren i första matchen?
Ja så blir det, troligen. Inget är spikat dock men om vi går efter förra säsongen ska det bli såhär:

Omgång 1 (Torsdag 14 mars)
Leksand - Södertälje
Timrå - Bofors/Djurgården/Örebro/Oskarshamn
Rögle - Västerås
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Oskarshamn känns så jävla mycket surströmming.

Usch!
Mer ammoniak, tycker jag.
Surströmming som är så gott.
Märks att du kommer norrifrån.
Expert.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Mattias_87 skrev:
Isabo skrev:Är det någon som har sett kvalserieschemat? Inte för att jag tar ut något i förskott, tänkte mest om det blir Timrå borta för Playoffvinnaren i första matchen?
Ja så blir det, troligen. Inget är spikat dock men om vi går efter förra säsongen ska det bli såhär:

Omgång 1 (Torsdag 14 mars)
Leksand - Södertälje
Timrå - Bofors/Djurgården/Örebro/Oskarshamn
Rögle - Västerås
Ja, så gissar jag också att det blir. Det känns i alla fall mest logiskt att det blir borta i alla fall, eftersom man bara har ett knappt dygn på sig från det att man vunnit playoff (förutsatt att man inte är klar omgången innan) är det ju bra om man vet någorlunda i förväg vart man ska åka... Och skulle playoffvinnaren börja hemma så får ju det redan klara laget vänta in i det sista med att "packa väskorna i rätt riktning."
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hoppas dagens matcher bet betydligt mer på Oskarshamn än vad det gjorde på oss. Vågar man hoppas på det?

Har dom några skador förresten?
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Det här vinner vi.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Oskarshamn har absolut inget att förlora. Det skrämmer mig! Känns som DIF, Bik och Örebro alla gått in i Playoffen med inställningen att bara Kvalserien räknas. Oskarshamn å andra sidan är fantastiskt glada över att ha möjlighet att vara här. Lägg därtill att de fick en riktig islossning idag, framförallt i Powerplay. Hmm, Oskarshamn kan bli en riktig dark horse! Får de en bra start på Hovet imorgon så tror jag att de kommer utveckla någon sorts Aik-mentalitet som de hade första säsongerna i Elitserien efter återkomsten. Obehagligt!

Spännande blir det....
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Undrar egentligen när DIF spelade en back-to-back match (ja, inte mot samma motstånd då men match två dagar i rad) senast? Någon som vet?
Isabo

Inlägg av Isabo »

Ja, Oskarshamn hade flera tillfällen att knyta till säcken på slutet men torskade mot Almtuna och Karlskrona och klarade sig på att Mora även de gick på p(l)umpen i sista omgången mot just Almtuna. Så de är jäkligt glada att fortsätta få vara med, och nu efter den här ammoniak-dopade insatsen mot BIk så vet man inte alls vart de kommer ta vägen.
Isabo

Inlägg av Isabo »

-daniel- skrev:Undrar egentligen när DIF spelade en back-to-back match (ja, inte mot samma motstånd då men match två dagar i rad) senast? Någon som vet?
Har DIF någonsin gjort det? Måste vara i nåt kval typ som i playoff till Allsvenskt kval, där man spelar bäst av tre torsdag-lördag-söndag. Men när DIF skulle ha gjort det har jag ingen aning om. Att det skulle skett i seriespel tidigare har jag svårt att se.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Undrar egentligen när DIF spelade en back-to-back match (ja, inte mot samma motstånd då men match två dagar i rad) senast? Någon som vet?
När sop-vaktis borrade sönder något rör under isen så vi fick skjuta upp en match till dagen efter säsongen 07/08. Då vi spela 24h senare och vi hade matchen dagen efter det.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
När sop-vaktis borrade sönder något rör under isen så vi fick skjuta upp en match till dagen efter säsongen 07/08. Då vi spela 24h senare och vi hade matchen dagen efter det.
Räknas fan inte, den matchen var den sömnigaste någonsin (alltså den uppskjutna) så det var lättare än ett träningspass!

@ Isabo: Ja, jag är relativt säker på att man förr i tiden hade lite matcher med ett sådant upplägg... eller minns jag helt fel?
Isabo

Inlägg av Isabo »

Ja det stämmer ju, 2007/08:

28/2 Timrå IK (b) 1 - 1 (0 - 1, 0 - 0, 1 - 0, 0 - 0)
2/3 Brynäs IF (h) 2 - 2 (1 - 1, 1 - 1, 0 - 0, 0 - 0)
3/3 Luleå HF (b) 3 - 1 (1 - 0, 1 - 0, 1 - 1)
Isabo

Inlägg av Isabo »

Hur sent var det för övrigt som man började med att seriematcher måste ha en vinnare? Trodde det var rätt länge sedan men uppenbarligen efter 2008.
Skriv svar