Säsongen 2001-2002 i en omgång med en match mer spelad om jag inte minns fel? Åren innan ägde vi första platsen jämt.Calle skrev:Helt underbart att se Djurgården överst i en serie igen..! Var ett litet tag sedan.
Playoffserien
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Playoffserien
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Checking from behind.Stentuff skrev:För?SirDIFalot skrev:Och där kom första 2+10 i BIK Karlskoga.
Expert.
- -daniel-
Helt osannolik utveckling på kvällen, trots allt. Frågan är vad BIK sysslade med...förvisso är jag lite rädd för Oskarshamns toppar, men var det ren underskattning från Karlskogas sida, månne?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Karlskoga är inte så bra helt enkelt. Det är vad jag tycker. Är inte ett dugg oroliga för dom i denna förkvalsserie. Örebro är jag fortfarande livrädd för.-daniel- skrev:Helt osannolik utveckling på kvällen, trots allt. Frågan är vad BIK sysslade med...förvisso är jag lite rädd för Oskarshamns toppar, men var det ren underskattning från Karlskogas sida, månne?
Avskaffa tre mot tre.
- SirDIFalot
Alltså vad fan ändå, det är ingen megaskräll. 7:an har slagit 4:an på hemmaplan.-daniel- skrev:Helt osannolik utveckling på kvällen, trots allt. Frågan är vad BIK sysslade med...förvisso är jag lite rädd för Oskarshamns toppar, men var det ren underskattning från Karlskogas sida, månne?
Nu finns det på gott och ont inga "givna" matcher längre. Alla kan slå alla. Brögängen är borta nu.
FRAAAAAAAAAAAAAAAAAAMÅÅTT!!
Expert.
- -daniel-
"Problemet" var bara att IKO's form varit riktigt urusel medan Bofors hittat sin igen. Men tydligen maskerade IKO formen jävligt väl...eller tvärtom. Eller så var det bara en vanlig plattmatch, såg ut som Gistedt inte hade någon rolig afton i målet.SirDIFalot skrev:Alltså vad fan ändå, det är ingen megaskräll. 7:an har slagit 4:an på hemmaplan.-daniel- skrev:Helt osannolik utveckling på kvällen, trots allt. Frågan är vad BIK sysslade med...förvisso är jag lite rädd för Oskarshamns toppar, men var det ren underskattning från Karlskogas sida, månne?
Nu finns det på gott och ont inga "givna" matcher längre. Alla kan slå alla. Brögängen är borta nu.
FRAAAAAAAAAAAAAAAAAAMÅÅTT!!
- -daniel-
Tycker Örebro var dåliga idag, speciellt att bjuda in oss i matchen...orutinerat och oerhört onödigt, hade jag varit Örebro fan hade jag gråtit mig tillsömns inatt, det kan jag lova.Mattias_87 skrev:Karlskoga är inte så bra helt enkelt. Det är vad jag tycker. Är inte ett dugg oroliga för dom i denna förkvalsserie. Örebro är jag fortfarande livrädd för.-daniel- skrev:Helt osannolik utveckling på kvällen, trots allt. Frågan är vad BIK sysslade med...förvisso är jag lite rädd för Oskarshamns toppar, men var det ren underskattning från Karlskogas sida, månne?
Men var inte vår match en riktigt jävla bottenusel tillställning om man förösker se neutralt på det hela...
Du och dina efterblivna damp-inlägg. För något år sedan när du kom hit med ditt roliga nick kändes det lite skoj, men herregud vad du har tappat allt. Du är en nolla med din nedlåtande attityd, lägg ner den.ANTECKNINGSBLOCK skrev:Bor ens hälften av alla här i stockholmsområdet?
Ger lite bajenvibbar..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Playoffserien
Jag tror att Karlskoga har mer fokus på Örebro än på oss, vilket också talar till vår fördel. Nog för att vi nu leder serien, men rivaliteten mellan ÖHK - BIK är svårslagen. Att de möts imorgon kan innebära att mycket av deras fokus läggs där och inte på fredagens möte i Sthlm. Så länge vi gör det vi ska mot OIK imorgon ser det ganska bra ut.Mattias_87 skrev:Karlskoga är inte så bra helt enkelt. Det är vad jag tycker. Är inte ett dugg oroliga för dom i denna förkvalsserie. Örebro är jag fortfarande livrädd för.-daniel- skrev:Helt osannolik utveckling på kvällen, trots allt. Frågan är vad BIK sysslade med...förvisso är jag lite rädd för Oskarshamns toppar, men var det ren underskattning från Karlskogas sida, månne?
- SirDIFalot
Sa han något märkligt som jag missade eller?sensei skrev:Du och dina efterblivna damp-inlägg. För något år sedan när du kom hit med ditt roliga nick kändes det lite skoj, men herregud vad du har tappat allt. Du är en nolla med din nedlåtande attityd, lägg ner den.ANTECKNINGSBLOCK skrev:Bor ens hälften av alla här i stockholmsområdet?
Ger lite bajenvibbar..
Expert.
Idag får vi tacka Örebro för deras mängder med korkade utvisningar (2x Puck Out + 2x Too Many Players). Utan dem hade det nog varit betydligt svårare att ta poäng här.
Skål!
Skål!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jepp. Nog för att våra spelare såg ut att klara pressen dåligt, speciellt backarna. Men Örebro var ännu värre med sina utvisningar. Tack!Vikas skrev:Idag får vi tacka Örebro för deras mängder med korkade utvisningar (2x Puck Out + 2x Too Many Players). Utan dem hade det nog varit betydligt svårare att ta poäng här.
Skål!
Avskaffa tre mot tre.
- DIF_Soldier
Kanske att han rackar ned på supportrar utanför Stockholm, som är en stor bidragande orsak till att Djurgården Hockey är vid liv, berör och representeras landet över. Men det är ju ingen ovanlighet från dig heller så jag förstår att du inte förstår.SirDIFalot skrev:Sa han något märkligt som jag missade eller?sensei skrev:Du och dina efterblivna damp-inlägg. För något år sedan när du kom hit med ditt roliga nick kändes det lite skoj, men herregud vad du har tappat allt. Du är en nolla med din nedlåtande attityd, lägg ner den.ANTECKNINGSBLOCK skrev:Bor ens hälften av alla här i stockholmsområdet?
Ger lite bajenvibbar..
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Jo, men tyckte inte att han "rackade ner" på det sättet. Självklart är det viktigt med personer utifrån Stockholm som håller på DIF. Det är bara när de ska tycka för mycket om saker och ting som de inte har så mycket kunskap om av geografiska skäl som jag blir rätt trött.DIF_Soldier skrev:Kanske att han rackar ned på supportrar utanför Stockholm, som är en stor bidragande orsak till att Djurgården Hockey är vid liv, beror och representeras landet över. Men det är ju ingen ovanlighet från dig heller så jag förstår att du inte förstår.SirDIFalot skrev:Sa han något märkligt som jag missade eller?sensei skrev:Du och dina efterblivna damp-inlägg. För något år sedan när du kom hit med ditt roliga nick kändes det lite skoj, men herregud vad du har tappat allt. Du är en nolla med din nedlåtande attityd, lägg ner den.ANTECKNINGSBLOCK skrev:Bor ens hälften av alla här i stockholmsområdet?
Ger lite bajenvibbar..
Jag tolkade i alla fall inte hans inlägg som att han rackade ner, det är ju givetvis något som kan missförstås över ett forum, hade han sagt det in real life så hade det säkert varit med relativt skämtsamt tonläge. Aja. Spelar väl inte så stor roll.
Expert.
- DIF_Soldier
Nu bor jag förvisso också här, men jag tolkade det som att han syftade på icke-stockholmare som bajare. Var väl det som sensei såg rött av.
Inte för att jag bryr mig det minsta, jag bara kommenterar skiten
Hata på bara!
Inte för att jag bryr mig det minsta, jag bara kommenterar skiten

Hata på bara!
Säg den glädje som varar