Skulle Stanley-cup vinnarna vinna ett VM?
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Visst är der härligt med olika åsikter men jag håller inte med om att NHL håller hög klass.
Det är endast topplagen som håller hög klass men bottenskitet är på intet sätt några "dream-team".
Har sagt det tidigare och jag säger det igen, Tre Kronor skulle spöa Stanley Cup mästarna på stor rink.
Det är endast topplagen som håller hög klass men bottenskitet är på intet sätt några "dream-team".
Har sagt det tidigare och jag säger det igen, Tre Kronor skulle spöa Stanley Cup mästarna på stor rink.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Frasse skrev:Visst är der härligt med olika åsikter men jag håller inte med om att NHL håller hög klass.
Tre Kronor från ett VM skulle vara helt jävla chanslösa......
Sen undrar jag vad du menar med topplagen i NHL, det finns rätt så jävla många, eller hur?
Jacke skrev:Enlig mig är det endast kul att se lag som Detroit lira. Skickliga spelare som kan spela runt pucken. Tittar man istället på lagen i botten är det passar i blindo och kötta i hörnen som gäller. Sveriges VM-lag skulle iaf spöa den undre hälften av NHL.
Jag som följer NHL förstår ingenting, Detroit spelar ruskigt defensivt nu för tiden...
Men du är som alla andra, ni har hört om NHL, ni tycker som era vännner.
Kan inte du kolla upp red Wings, det var inte i går dom gjorde flest mål, vakna för fan..
Caveman skrev:Jacke skrev:Enlig mig är det endast kul att se lag som Detroit lira. Skickliga spelare som kan spela runt pucken. Tittar man istället på lagen i botten är det passar i blindo och kötta i hörnen som gäller. Sveriges VM-lag skulle iaf spöa den undre hälften av NHL.
Jag som följer NHL förstår ingenting, Detroit spelar ruskigt defensivt nu för tiden...
Men du är som alla andra, ni har hört om NHL, ni tycker som era vännner.
Kan inte du kolla upp red Wings, det var inte i går dom gjorde flest mål, vakna för fan..
Jo jag har "hört" om NHL. Brukar absolut inte titta på någon match och faller som smör för vad mina vänner tycker.......
Det är ju upp till en själv vad man tycker är roligast. Jag gillar att se lag försöka bygga upp spelet från backarna och spela in pucken i mål. Detroit är ett av få lag i NHL som försöker göra detta. Misslyckas man med uppspelet backar man hem och hämtar pucken på nytt. För att detta spelet ska funka krävs tekniska spelare som kan hålla puck och vinna dueller. Det är kul att se när de lyckas, men har laget en dålig dag blir det sömnhockey.
Jag ser hellre mål där pucken spelas in efter några direktpassar än mål där en spelare kör full fart in i målvakten och trycker in pucken.
Det här är Philadelphia laguppställning.
Philadelphia är NHL´s sämsta lag poängmässigt.
Tror ni verkligen att det här laget inte skulle kunna vinna vm eller elitserien?
Simon Gagne – Peter Forsberg – Mike Knuble
Kyle Calder – Jeff Carter – Dimitry Afanasenkov
Todd Fedoruk – R.J. Umberger – Mike York
Ben Eager – Ryan Potulny – Eric Meloche
Joni Pitkänen – Alexei Zhitnik
Alexandre Picard – Derian Hatcher
Randy Jones – David Printz
Niitymäki
Philadelphia är NHL´s sämsta lag poängmässigt.
Tror ni verkligen att det här laget inte skulle kunna vinna vm eller elitserien?
Simon Gagne – Peter Forsberg – Mike Knuble
Kyle Calder – Jeff Carter – Dimitry Afanasenkov
Todd Fedoruk – R.J. Umberger – Mike York
Ben Eager – Ryan Potulny – Eric Meloche
Joni Pitkänen – Alexei Zhitnik
Alexandre Picard – Derian Hatcher
Randy Jones – David Printz
Niitymäki
Senast redigerad av Arto den 2007-01-23 15:13:16, redigerad totalt 2 gång.
- fullfartframaat
Re: Är NHL så bra som du tror ????
Sorry Grottmannen! Det var naturligtvis följande citat jag skulle infoga:Caveman skrev:Jag kanske är dum i hela huvudet, men jag förstår inte vad du menar med ditt inlägg, jag skriver att JAG VET att NHL håller högsta klass.
Frasse skrev:Låt mig vända på resonemanget ..... skulle nog säga att NHL inte håller den höga klass som du verkar tro.
-
Nej, Philadelphia skulle inte vinna ett VM.
Elitserien, däremot - naturligtvis.
De skulle I-N-T-E vinna VM av den enkla anledning att VM handlar om ära. Om tillhörighet. Om prestige. Och - framför allt - hjärta.
Att spela för Philadelphia, eller vilket annat NHL-lag som helst, handlar uteslutande, vare sig ni tror det eller inte, om pengar. Dollar tror jag det heter.
Det.
Är en helt annan sak.
De skulle I-N-T-E vinna VM av den enkla anledning att VM handlar om ära. Om tillhörighet. Om prestige. Och - framför allt - hjärta.
Att spela för Philadelphia, eller vilket annat NHL-lag som helst, handlar uteslutande, vare sig ni tror det eller inte, om pengar. Dollar tror jag det heter.
Det.
Är en helt annan sak.
scapegoat22 skrev:Nej, Philadelphia skulle inte vinna ett VM.
Det.
Är en helt annan sak.
Det är just ett VM som dom skulle kunna vinna, det finns inte några lag i ett VM som är bättre än Flyers, ett samspelt Flyers skulle antagligen vinna rätt så jävla lätt.
Elitserien skulle dom vinna med skydden på.
Ett samspelt och korrekt fungerande Flyers skulle väl vinna Stanley Cup också...men nu är de ligans slagpåsar. Det är det som gör ishockey så fantastiskt, det går aldrig att på förhand säga vilket lag som ska vinna en hockeymatch. Vem hade trott att Schweiz skulle nita Kanada i OS? Det är ju så osannolikt att det förmodligen inte har hänt överhuvud taget ;-).
Hypotetiska diskussioner av den här typen blir ofta rätt värdelösa.
mforce skrev:Ett samspelt och korrekt fungerande Flyers skulle väl vinna Stanley Cup också...men nu är de ligans slagpåsar. Det är det som gör ishockey så fantastiskt, det går aldrig att på förhand säga vilket lag som ska vinna en hockeymatch. Vem hade trott att Schweiz skulle nita Kanada i OS? Det är ju så osannolikt att det förmodligen inte har hänt överhuvud taget.
Varför diskuterar du då i denna tråd?
Nej, det räcker inte för Flyers att vara samspelta i NHL, för där finns det 29 lag som är bättre.
Vm är en liten tunering som håller på i 2 veckor, NHL spelas i 82 omg.
Det jag menar är att man egentligen aldrig kommer fram till något, men nörderiet i sig är rätt skoj om man diskuterar på ett intressant sätt.Varför diskuterar du då i denna tråd?
Men det duger inte att slänga ur sig typ:
Var är argumenten?Det är just ett VM som dom skulle kunna vinna, det finns inte några lag i ett VM som är bättre än Flyers, ett samspelt Flyers skulle antagligen vinna rätt så jävla lätt.
Elitserien skulle dom vinna med skydden på........Tre Kronor från ett VM skulle vara helt jävla chanslösa......
Själv tror jag att Flyers skulle definitivt vara med i fajten, men snabbskrinnande europeer skulle nog kunna dra sönder dem på en större bana. Och med den disharmoni som råder i Flyers så skulle några inledande motgångar få förödande effekt.
mforce skrev:Det jag menar är att man egentligen aldrig kommer fram till något, men nörderiet i sig är rätt skoj om man diskuterar på ett intressant sätt.Varför diskuterar du då i denna tråd?
Men det duger inte att slänga ur sig typ:Var är argumenten?Det är just ett VM som dom skulle kunna vinna, det finns inte några lag i ett VM som är bättre än Flyers, ett samspelt Flyers skulle antagligen vinna rätt så jävla lätt.
Elitserien skulle dom vinna med skydden på........Tre Kronor från ett VM skulle vara helt jävla chanslösa......
Själv tror jag att Flyers skulle definitivt vara med i fajten, men snabbskrinnande europeer skulle nog kunna dra sönder dem på en större bana. Och med den disharmoni som råder i Flyers så skulle några inledande motgångar få förödande effekt.
Som det är nu så spelar Flyers rätt så bra.
Jag är säker på att dom skulle vinna VM, skulle man skicka dit Flyers när det är dags, då har dom spelat i hop i 82 matcher.
Du vet väl att det finns många europeér i Flyers?
Snabbskrinnande europeér, TRor Gagne och grabbarna inte skulle ha några som helst problem.
I gruppspelet skulle dom anpassa sig till isytan, för att sedan vinna ganska så enkelt.
Vm kan ju också spelas i Nordamerika, då behövs det inte fler argument.
Nej, Gagne och de andra i förstafemman skulle kanske inte ha några större problem. Resten av femmorna är dock tämligen mediokra. Resten av de större vm-lagen brukar också få ihop en stark femma + toppmålvakt.
Jag tyckte man såg rätt tydligt under lockouten att utfyllnadsspelarna i nhl inte är tongivande ens i elitserien.
Så trots sitt namn skulle de inte flyga igenom en vm-turnering.
Dessutom, även i ett vm i nordamerika skulle spelas på stora rinkar. Jag vet att det snackas om eventuella små rinkar inför vm i Kanada men internationella regler stipulerar de större måtten.
Jag tyckte man såg rätt tydligt under lockouten att utfyllnadsspelarna i nhl inte är tongivande ens i elitserien.
Så trots sitt namn skulle de inte flyga igenom en vm-turnering.
Dessutom, även i ett vm i nordamerika skulle spelas på stora rinkar. Jag vet att det snackas om eventuella små rinkar inför vm i Kanada men internationella regler stipulerar de större måtten.