Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Inlägg av Manijock »

Praetori skrev:
Manijock skrev:Linkan tar ett STORT steg framåt idag. Vilket glädjer mig! Verkligen inte fel att låta honom ta en straff. Som någon härinne var inne på, Bremberg har en nivå som ingen annan i detta lag har. Får vi igång honom så kan han vara skillnaden.

Helt rätt att gå ner på tre kedjor som Tony gör nu. Vissa spelare ska matchas minimalt och det är dem som är kalla för matchen. Idag var firma Hank/Tim kalla, Sörensen var bedrövlig, tycker även Fimpen kastar bort på tok för mycket idag för att få full speltid. Wennberg måste komma ner på jorden och börja jobba hårdare igen, detsamma gäller Åberg.

Nepp idag rånade DIF ett betydligt skickligare Örebro. Djurgården har kanske sammantaget 7 minuter som jag är nöjd med. Början på andra och början på tredje. Sen är det tväruselt! Det här spelet kommer inte räcka till någonting. Tyvärr ser jag en nedåtgående spiral och jag tror faktiskt att våra killar kan lyckas att spela ÄNNU sämre. Svårt att tro men Djurgården har en förmåga att aldrig sluta häpna en. Idag var vi snudd på ännu sämre än mot Asplöven. Enklare misstag, konstiga vurpor som är helt oförklarbara och Pickards ingripande på första kassen kan jag bara inte komma över. Det är fan en passning han får av Enström, och lyckas tappa in den!

Svårt att se hur vi ska kunna studsa upp så markant mot ett vilt krigande Oskarshamn som dessutom har vind i seglen just nu. Det här kan bli det mest pinsamma vi tvingats gå igenom som Djurgårdssupportrar...
Bra sammanfattning. Tycker dock inte Tim var så usel ikväll.
Tycker han precis som vanligt hade en av de bästa skallarna i hela laget. Spelförståelsen på den lilla mannen är verkligen helt extrem! Men idag faller han på att inte riktigt kom in i matchen. Slarvade precis som många andra för mycket med passningarna. Hade flertalet möjligheter att skapa målchanser men det satt inte riktigt där idag. Därav ska han stå åt sidan!

Räknar dock med Tim mot Oskarshamn imorgon precis lika härligt att beskåda som vanligt :D
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Manijock skrev:
Praetori skrev:
Manijock skrev:Linkan tar ett STORT steg framåt idag. Vilket glädjer mig! Verkligen inte fel att låta honom ta en straff. Som någon härinne var inne på, Bremberg har en nivå som ingen annan i detta lag har. Får vi igång honom så kan han vara skillnaden.

Helt rätt att gå ner på tre kedjor som Tony gör nu. Vissa spelare ska matchas minimalt och det är dem som är kalla för matchen. Idag var firma Hank/Tim kalla, Sörensen var bedrövlig, tycker även Fimpen kastar bort på tok för mycket idag för att få full speltid. Wennberg måste komma ner på jorden och börja jobba hårdare igen, detsamma gäller Åberg.

Nepp idag rånade DIF ett betydligt skickligare Örebro. Djurgården har kanske sammantaget 7 minuter som jag är nöjd med. Början på andra och början på tredje. Sen är det tväruselt! Det här spelet kommer inte räcka till någonting. Tyvärr ser jag en nedåtgående spiral och jag tror faktiskt att våra killar kan lyckas att spela ÄNNU sämre. Svårt att tro men Djurgården har en förmåga att aldrig sluta häpna en. Idag var vi snudd på ännu sämre än mot Asplöven. Enklare misstag, konstiga vurpor som är helt oförklarbara och Pickards ingripande på första kassen kan jag bara inte komma över. Det är fan en passning han får av Enström, och lyckas tappa in den!

Svårt att se hur vi ska kunna studsa upp så markant mot ett vilt krigande Oskarshamn som dessutom har vind i seglen just nu. Det här kan bli det mest pinsamma vi tvingats gå igenom som Djurgårdssupportrar...
Bra sammanfattning. Tycker dock inte Tim var så usel ikväll.
Tycker han precis som vanligt hade en av de bästa skallarna i hela laget. Spelförståelsen på den lilla mannen är verkligen helt extrem! Men idag faller han på att inte riktigt kom in i matchen. Slarvade precis som många andra för mycket med passningarna. Hade flertalet möjligheter att skapa målchanser men det satt inte riktigt där idag. Därav ska han stå åt sidan!

Räknar dock med Tim mot Oskarshamn imorgon precis lika härligt att beskåda som vanligt :D
Alltid denna Tim!
Om Linkan förbättrar sig lika mycket till, som han gjorde till i kväll blir han bäst på plan i morgon!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Och så den obligatoriska frågan...Någon som kan direktlänka till lite klipp?
Losing all hope was freedom.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Hela jävla dagen har vart helt perfekt. Ingen p-bot i stan, all faller på plats, bra utfall på jobbet osv. Bättre middag på kvällen och kommer hem till 3:e, där vi vänder och vinner. Kommer sova som en liten pojke och imorron kör vi på igen.

Kommer visserligen sakna Kalus men även den mörka sidan måste ju få finnas till. Vad ska annars disciplinnämnden jobba med? Herregud, skrämmande tanke.

Full fart framåt!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Raus skrev:Och så den obligatoriska frågan...Någon som kan direktlänka till lite klipp?
http://www.viasatsport.se/
Användarvisningsbild
leffe06
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av leffe06 »

När det stod 2-0 idag tänkte man att att det var tvärkört...MEN, för fan! Kom ihåg matchen mot Malmö bara....vi låg under med typ 2-5 in i 9:e minuten i 3:e...folk började gå hem ffs!! Hur slutade den matchen? Jo, 6-5 efter straffar!! Räkna aldrig ut grabbarna i blått(eller vitt)! :D

Edit: stavfel
Senast redigerad av leffe06 den 2013-03-05 22:29:27, redigerad totalt 1 gånger.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Kände samma sak, att det var kört, men tänkte samtidigt på MIF-matchen (tror jag nämnde den här till och med). Men på något sätt kändes det rejält kört idag. Spelet var ju så rejält mycket sämre och hade varit så ett antal matcher...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Tar vi två poäng med det här spelet är det redan klart!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Nu har vi allt i egna händer igen. Svåraste matchen avklarad, dags att ta ton imorgon.

+ till Bremberg och Johner

- till Gustafsson och Pickard
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Orka fortsätta hacka på Pickard. Han gjorde flertalet otroliga räddningar som täckte upp för sin miss vid 1-0. 2:an och 3:an är omöjliga, inget snack.

Bättre att gnälla på lagets insats i sin helhet istället. Men det är klart, det här forumet ska ju leverera ologiska förklaringar oavsett insats.
litto

Inlägg av litto »

Mattias_87 skrev:Jag är helt slut mentalt efter att ha suttit i soffan. Hur ska spelarna kunna ladda om mentalt? För jag kommer oavsett ha sömnproblem tills denna säsong är slut.
+1
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Jag orkar inte ens gnälla på nånting även om där fanns grejer. Vi tog två pinnar trots allt. Det började kronuselt och sedan revanscherade man sig. Tar de med sig spelet sista halvan av matchen till i morgon är jag nöjd.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Man skulle kunna klaga på det ena och det andra, för att mycket var rent sagt bedrövligt idag, för att uttrycka sig milt. Då tänker jag främst på PP-spelet och det nonchalanta spelet som våra backar stod för under den första perioden idag...

Men, det känns så fel att klaga. Dom krigade sig tillbaka två gånger om, vilket jag inte trodde var möjligt. Två poäng hade jag tagit utan att blinka innan nedsläpp, så jag är mer än nöjd med dagens match, trots att det finns mycket som ska och måste förbättras om vi ska ta oss till kvalserien.

Ett stort tack får även ges till Oskarshamn. Deras seger mot Karlskoga hjälper enormt mycket.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vi var faktiskt 40% i PP när man summerar matchen. Tänka sig!
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:Vi var faktiskt 40% i PP när man summerar matchen. Tänka sig!
Efter ett totalt bedrövligt spel. Det går inte att fortsätta med detta fantastiskt usla PP.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar