Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013
Re: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013
Riktigt skönt, även om vi "bara" får med oss 2 poäng. Det är dock 2 livsviktiga poäng, som troligtvis lär vara direkt avgörande om vi går vidare eller inte.
Senast redigerad av Stentuff den 2013-03-05 22:04:48, redigerad totalt 1 gånger.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vackert, eller hur? Och passande.Alexander skrev:Vi offrar alltDIF_Soldier skrev:Jag? Utveckla?Alexander skrev: OT: Vad har du för skeva citat...
slaktar tusenfalt
våra liv slits i stycken.
Bevittna de sista dödsrycken.
Vill minnas att din förra var lite samma stil.
Totalt Jävla Mörker skriver texter som allt som oftast är spot on.
Säg den glädje som varar
Det händer väldigt sällan i alla fall. Det jag dock stör mig mest på är hans horribla avslut i PP som gör att vi hela tiden tappar trycket i anfallszon.SirDIFalot skrev:Att Åberg aldrig passar är en rejäl myt.#10 skrev:Delar din uppfattning,Mäklaren skrev:Fy fan vad skönt!
Timmy, Granath, Otto, Jimmie och Johner gör en fruktansvärt bra match från period två, kliver upp och visar rutin. Linkan får godkänt för första gången på länge.
Sämsta spelarna idag är helt klart Sörensen, Gustafsson, Holm och Åberg. Micke Holmqvist var inte heller bra men hans mål gör att han kommer undan med godkänt.
Nu får man väl en massa skit men det skiter jag i, Åberg måste för fan sluta sin enmanshow, han passar ju bara pucken när han inte kan fortsätta dribbla och knappt då!
Senast redigerad av Mäklaren den 2013-03-05 22:05:56, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Linkan tar ett STORT steg framåt idag. Vilket glädjer mig! Verkligen inte fel att låta honom ta en straff. Som någon härinne var inne på, Bremberg har en nivå som ingen annan i detta lag har. Får vi igång honom så kan han vara skillnaden.
Helt rätt att gå ner på tre kedjor som Tony gör nu. Vissa spelare ska matchas minimalt och det är dem som är kalla för matchen. Idag var firma Hank/Tim kalla, Sörensen var bedrövlig, tycker även Fimpen kastar bort på tok för mycket idag för att få full speltid. Wennberg måste komma ner på jorden och börja jobba hårdare igen, detsamma gäller Åberg.
Nepp idag rånade DIF ett betydligt skickligare Örebro. Djurgården har kanske sammantaget 7 minuter som jag är nöjd med. Början på andra och början på tredje. Sen är det tväruselt! Det här spelet kommer inte räcka till någonting. Tyvärr ser jag en nedåtgående spiral och jag tror faktiskt att våra killar kan lyckas att spela ÄNNU sämre. Svårt att tro men Djurgården har en förmåga att aldrig sluta häpna en. Idag var vi snudd på ännu sämre än mot Asplöven. Enklare misstag, konstiga vurpor som är helt oförklarbara och Pickards ingripande på första kassen kan jag bara inte komma över. Det är fan en passning han får av Enström, och lyckas tappa in den!
Svårt att se hur vi ska kunna studsa upp så markant mot ett vilt krigande Oskarshamn som dessutom har vind i seglen just nu. Det här kan bli det mest pinsamma vi tvingats gå igenom som Djurgårdssupportrar...
Helt rätt att gå ner på tre kedjor som Tony gör nu. Vissa spelare ska matchas minimalt och det är dem som är kalla för matchen. Idag var firma Hank/Tim kalla, Sörensen var bedrövlig, tycker även Fimpen kastar bort på tok för mycket idag för att få full speltid. Wennberg måste komma ner på jorden och börja jobba hårdare igen, detsamma gäller Åberg.
Nepp idag rånade DIF ett betydligt skickligare Örebro. Djurgården har kanske sammantaget 7 minuter som jag är nöjd med. Början på andra och början på tredje. Sen är det tväruselt! Det här spelet kommer inte räcka till någonting. Tyvärr ser jag en nedåtgående spiral och jag tror faktiskt att våra killar kan lyckas att spela ÄNNU sämre. Svårt att tro men Djurgården har en förmåga att aldrig sluta häpna en. Idag var vi snudd på ännu sämre än mot Asplöven. Enklare misstag, konstiga vurpor som är helt oförklarbara och Pickards ingripande på första kassen kan jag bara inte komma över. Det är fan en passning han får av Enström, och lyckas tappa in den!
Svårt att se hur vi ska kunna studsa upp så markant mot ett vilt krigande Oskarshamn som dessutom har vind i seglen just nu. Det här kan bli det mest pinsamma vi tvingats gå igenom som Djurgårdssupportrar...
Ungefär som hans skott då?SirDIFalot skrev:Att Åberg aldrig passar är en rejäl myt.#10 skrev:Delar din uppfattning,Mäklaren skrev:Fy fan vad skönt!
Timmy, Granath, Otto, Jimmie och Johner gör en fruktansvärt bra match från period två, kliver upp och visar rutin. Linkan får godkänt för första gången på länge.
Sämsta spelarna idag är helt klart Sörensen, Gustafsson, Holm och Åberg. Micke Holmqvist var inte heller bra men hans mål gör att han kommer undan med godkänt.
Nu får man väl en massa skit men det skiter jag i, Åberg måste för fan sluta sin enmanshow, han passar ju bara pucken när han inte kan fortsätta dribbla och knappt då!
Bara jag som vill se att vi kör med 4 forwards och en back i PP, för som det är nu är det helt bedrövligt
Kanske något i denhär stilen:
PP1:
Johner-Holmqvist-Linkan
Otto-Lidström
PP2:
Sörensen-Wennberg-Guter
Åberg-Gustafsson
Något i den stilen kanske?
Kanske något i denhär stilen:
PP1:
Johner-Holmqvist-Linkan
Otto-Lidström
PP2:
Sörensen-Wennberg-Guter
Åberg-Gustafsson
Något i den stilen kanske?

-
Johner å Chet for president...
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Nej det tycker jag inte.Manijock skrev:Ungefär som hans skott då?SirDIFalot skrev:Att Åberg aldrig passar är en rejäl myt.#10 skrev:Delar din uppfattning,Mäklaren skrev:Fy fan vad skönt!
Expert.
Vi låg knappast ett någon gång under denna säsongen i varje fall. Första matchen mot Almtuna gav 3-2 och ingen serieledning, sedan förlorade vi väl varannan match ett tag så att vi skulle legat etta känns inte troligt.SirDIFalot skrev:Vi låg aldrig 1:a under 09/10 i alla fall. Typ 4:a-6:a hela vägen för att klättra upp till 2:a i sista omgången.Mash skrev:Vikas skrev:Hörni...vi ligger 1:a i en tabell.
När hände det senast?Det är en riktigt bra fråga det där!
Måste väl ha varit antingen i början av denna säsong eller någon gång under 09/10.
Någon som minns?!
Bra sammanfattning. Tycker dock inte Tim var så usel ikväll.Manijock skrev:Linkan tar ett STORT steg framåt idag. Vilket glädjer mig! Verkligen inte fel att låta honom ta en straff. Som någon härinne var inne på, Bremberg har en nivå som ingen annan i detta lag har. Får vi igång honom så kan han vara skillnaden.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- -daniel-
Likt spelarna får noll vila skall vi gå samma öde till mötes; UPP MED MATCHTRÅD MOT OSKARSHAMN, tack!
- SirDIFalot
Har ju redan gjort det! Gnällbengt!-daniel- skrev:Likt spelarna får noll vila skall vi gå samma öde till mötes; UPP MED MATCHTRÅD MOT OSKARSHAMN, tack!
Expert.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag är helt slut mentalt efter att ha suttit i soffan. Hur ska spelarna kunna ladda om mentalt? För jag kommer oavsett ha sömnproblem tills denna säsong är slut.
Avskaffa tre mot tre.
- -daniel-
SirDIFalot skrev:Har ju redan gjort det! Gnällbengt!-daniel- skrev:Likt spelarna får noll vila skall vi gå samma öde till mötes; UPP MED MATCHTRÅD MOT OSKARSHAMN, tack!

- -daniel-
Jag är helt sprucken. Tror jag drog på mig en förkylning modell värre under matchen, känns som jag själv fick den där pucken i nyllet som Fimpen tog...Mattias_87 skrev:Jag är helt slut mentalt efter att ha suttit i soffan. Hur ska spelarna kunna ladda om mentalt? För jag kommer oavsett ha sömnproblem tills denna säsong är slut.