Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- DIFference
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013
Har någon skådat en mer orättvis segrare denna säsong? Men fy fan va skönt ändå!
Sent from my Galaxy SIII
Sent from my Galaxy SIII
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Fast det är en jävla massa matcher på kort tid. Toppar Zabel laget nu så finns risken att vi står utan nyckelspelare i ett eventuellt kval och att de som blivit bänkade inte kan pricka formkurvan på grund av brist på speltid.SirDIFalot skrev: Jag har förstått honom i 52 omgångar.
Men nu är det dags att toppa laget och spela dom som på riktigt har varit bäst.
Senast redigerad av Praetori den 2013-03-05 21:56:15, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- SirDIFalot
Ja jo... Men tycker det säger en del om hans fysiska status och nu ska vi spela 6 matcher på 8 dagar. Nåja. Han skadar sig nog lagom till Kalus är tillbaka.DIF_Soldier skrev:Varav 25 av dem har Linkan varit frånvarande. Kanske även haft bekymmer då han har spelat.SirDIFalot skrev:Jag har förstått honom i 52 omgångar.DIF_Soldier skrev:Jag vet. Jag vet. Men jag förstår Tony. Linkan gjorde ett par bra saker idag ändå. Kommer han igång så blir han tungan på vågen. Tony vet detta. Jag klandrar honom inte för att han försöker.Kall-El skrev: Dock Zabel; SLUTA särbehandla Bremberg.
Killen är iskallare än en isglass. Hur kan man då låta han få ta en straff? Borde varit Åberg eller Otto på den straffen...
Därför tycker jag inte att man kan säga något definitivt gällande Fredrik.
Expert.
OT: Vad har du för skeva citat...DIF_Soldier skrev:Varav 25 av dem har Linkan varit frånvarande. Kanske även haft bekymmer då han har spelat.SirDIFalot skrev:Jag har förstått honom i 52 omgångar.DIF_Soldier skrev:Jag vet. Jag vet. Men jag förstår Tony. Linkan gjorde ett par bra saker idag ändå. Kommer han igång så blir han tungan på vågen. Tony vet detta. Jag klandrar honom inte för att han försöker.Kall-El skrev: Dock Zabel; SLUTA särbehandla Bremberg.
Killen är iskallare än en isglass. Hur kan man då låta han få ta en straff? Borde varit Åberg eller Otto på den straffen...
Därför tycker jag inte att man kan säga något definitivt gällande Fredrik.

Men snälla någon det som det handlar om här är att Bremberg inte borde tagit en straff. Låt han spela i det vanliga spelet och komma igång där om möjligt, men han skall inte spelas i direkt avgörande moment när han inte är igång.Praetori skrev:Fast det är en jävla massa matcher på kort tid. Toppar Zabel laget nu så finns risken att vi står utan nyckelspelare i ett eventuellt kval och att de som blivit bänkade inte kan pricka formkurvan på grund av brist på speltid.SirDIFalot skrev: Jag har förstått honom i 52 omgångar.
Delar din uppfattning,Mäklaren skrev:Fy fan vad skönt!
Timmy, Granath, Otto, Jimmie och Johner gör en fruktansvärt bra match från period två, kliver upp och visar rutin. Linkan får godkänt för första gången på länge.
Sämsta spelarna idag är helt klart Sörensen, Gustafsson, Holm och Åberg. Micke Holmqvist var inte heller bra men hans mål gör att han kommer undan med godkänt.
Nu får man väl en massa skit men det skiter jag i, Åberg måste för fan sluta sin enmanshow, han passar ju bara pucken när han inte kan fortsätta dribbla och knappt då!
- DIF_Soldier
Jag? Utveckla?Alexander skrev: OT: Vad har du för skeva citat...
Linkan är en gamble men om den går hem är det långt större sannolikt att vi når vårt mål med honom än utan honom. Alla måste känna att de bidrar för gruppens bästa.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2013-03-05 22:01:54, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Vi offrar alltDIF_Soldier skrev:Jag? Utveckla?Alexander skrev: OT: Vad har du för skeva citat...
slaktar tusenfalt
våra liv slits i stycken.
Bevittna de sista dödsrycken.
Vill minnas att din förra var lite samma stil.

- SirDIFalot
Vem som ska ta straffar hit och dit.. Bremberg har nog satt betydligt fler straffar i sin karriär än någon av våra spelare och hanterar nog pressen bäst av alla. Men jag hade inte valt honom. Men tycker definitivt inte att det finns några "givna" straffskyttar och givna som inte ska lägga. Det kan handla om vilka som är heta på träningarna när det är straffar, vilka har varit heta i matchen, vilka som satt mest straffar under säsongen, har ingen aning om vad tränarna går efter. Alla verkar ha en egen filosofi där.Kall-El skrev:Men snälla någon det som det handlar om här är att Bremberg inte borde tagit en straff. Låt han spela i det vanliga spelet och komma igång där om möjligt, men han skall inte spelas i direkt avgörande moment när han inte är igång.Praetori skrev:Fast det är en jävla massa matcher på kort tid. Toppar Zabel laget nu så finns risken att vi står utan nyckelspelare i ett eventuellt kval och att de som blivit bänkade inte kan pricka formkurvan på grund av brist på speltid.SirDIFalot skrev: Jag har förstått honom i 52 omgångar.
Expert.
Ja kanske. Personligen tror jag dock att det är bättre att han får spela just i de situationerna där han kanske har möjligheten att tända på alla fyra istället för att bara köra matchlunk. Den som lever få se, har dock fullt förtroende för Zabel.Kall-El skrev:Men snälla någon det som det handlar om här är att Bremberg inte borde tagit en straff. Låt han spela i det vanliga spelet och komma igång där om möjligt, men han skall inte spelas i direkt avgörande moment när han inte är igång.Praetori skrev:Fast det är en jävla massa matcher på kort tid. Toppar Zabel laget nu så finns risken att vi står utan nyckelspelare i ett eventuellt kval och att de som blivit bänkade inte kan pricka formkurvan på grund av brist på speltid.SirDIFalot skrev: Jag har förstått honom i 52 omgångar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vikas skrev:Hörni...vi ligger 1:a i en tabell.
När hände det senast?

Måste väl ha varit antingen i början av denna säsong eller någon gång under 09/10.
Någon som minns?!
- SirDIFalot
Att Åberg aldrig passar är en rejäl myt.#10 skrev:Delar din uppfattning,Mäklaren skrev:Fy fan vad skönt!
Timmy, Granath, Otto, Jimmie och Johner gör en fruktansvärt bra match från period två, kliver upp och visar rutin. Linkan får godkänt för första gången på länge.
Sämsta spelarna idag är helt klart Sörensen, Gustafsson, Holm och Åberg. Micke Holmqvist var inte heller bra men hans mål gör att han kommer undan med godkänt.
Nu får man väl en massa skit men det skiter jag i, Åberg måste för fan sluta sin enmanshow, han passar ju bara pucken när han inte kan fortsätta dribbla och knappt då!
Expert.
- SirDIFalot
Vi låg aldrig 1:a under 09/10 i alla fall. Typ 4:a-6:a hela vägen för att klättra upp till 2:a i sista omgången.Mash skrev:Vikas skrev:Hörni...vi ligger 1:a i en tabell.
När hände det senast?Det är en riktigt bra fråga det där!
Måste väl ha varit antingen i början av denna säsong eller någon gång under 09/10.
Någon som minns?!
Expert.
- -daniel-
Så jävla skönt med 2 pinnar, efter första perioden dog jag lite i likhet med under slutet av förra säsongen. Men som Den Dödes Konung reste vi oss upp ur graven och sprattlade liv i den här tillställningen.
Johner & Guter är de enda på isen som får godkänt i min bok ikväll, Johner mer än godkänt. Vår enda fungerande spets. Tycker Linkan gjorde ett par bra byten. Bland backarna var det riktigt riktigt dåligt överlag.
Johner & Guter är de enda på isen som får godkänt i min bok ikväll, Johner mer än godkänt. Vår enda fungerande spets. Tycker Linkan gjorde ett par bra byten. Bland backarna var det riktigt riktigt dåligt överlag.