Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013
Re: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013
Hahah behöver jag säga någonting? Vår backsida håller inte seniornivå undantaget Granath och Lidström. Holm har fallit isär fullständigt, Gustafsson är förmodligen den sämsta defensiva backen Djurgården haft iallafall så länge undertecknad följt detta lag. Det är ingen överdrift och nu kan inte ens SirDIF gulla med honom längre. Grabben är ingen framtidsman! Timmy är verkligen en skugga av sitt forna jag och Arnesson slår nog något slags rekord i innehav av nervositet. Satan kan knappt stå upp för att benen skakar så mycket. Sen hjälper det ju inte att Chet reser tillbaka i tiden och spelar som han gjorde i höstas, nämligen som en Fireballpackad bäver. Skärp dig för fan, någon i detta skräckslagna lag kan väl för helvete vara bäst när det gäller.
Tycker synd om Örebro som är ett lag som gör allting noggrant och är ett förjävla skickligt lag. Önskar dem all lycka i sista perioden, vinner DIF detta så finns det ingen rättvisa. Då vinner det sämsta laget!
Förövrigt så kommer de lösa detta till slut ändå, Örebro är ett kvalserielag. Till skillnad från tunna DIF, grisiga Karlskoga och lilla lyckliga Oskarshamn.
Ska Manijock leta efter något positivt? Det skulle vara att Linkan ser riktigt pigg ut. Sen tar det fan stopp!
Tycker synd om Örebro som är ett lag som gör allting noggrant och är ett förjävla skickligt lag. Önskar dem all lycka i sista perioden, vinner DIF detta så finns det ingen rättvisa. Då vinner det sämsta laget!
Förövrigt så kommer de lösa detta till slut ändå, Örebro är ett kvalserielag. Till skillnad från tunna DIF, grisiga Karlskoga och lilla lyckliga Oskarshamn.
Ska Manijock leta efter något positivt? Det skulle vara att Linkan ser riktigt pigg ut. Sen tar det fan stopp!
Senast redigerad av Manijock den 2013-03-05 20:46:58, redigerad totalt 2 gång.
Du hade varit förvånad antar jag?Magnutz skrev:Du menar att de pausar klockan när de skjuter?!leffe06 skrev:Hmm...med tanke på hur deras tidtagning fungerar i Örebro kan man kanske förstå det?Magnutz skrev:Hoppas Fimpen är någorlunda hel i nyllet. Jävla sopa att skjuta när det är slut (en sek kvar).
Vet inte om jag missat nåt då jag inte slaviskt följer forumet men..vem har dömt Chet som största floppen? Och om någon nu gjort det är jag mäkta förvånad då han, som du skrev, många gånger varit den man som gjort skillnaden i matcherna!Boeman skrev:....
Jag förstår vad du menar och jag håller med.
Men sättet man hanterar det på är lågt.
Det kan lika gärna vara så att det är Pickard som spelar upp laget i elitserien,
Men ändå har folk dömt ut honom som det största floppen.
Trots att han stundtals hållit laget flytande och varit en av seriens bästa målvakter.
Klart att även han gör misstag.
Sådan okunskap vill jag spy rakt ut på!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ser Linkan pigg ut? Två fina passningar men tröttare än någonsin typ.
Expert.
Bra att få lite gott och blandat så man får lite perspektiv. Som att omge den lömska körsbärslikören i chokladaskarna med saker som INTE smakar skit.minalman skrev:Jag tycker det är ett hån att visa NHL-mål i paus....
Sätt in en testbild Viasat!

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Verkade som om Hank och Tim bänkades efter några min andra. Med tanke på resultatet inte så mycket att säga även om jag inte direkt observerade att det var brist på speltid för t.ex. Sörensen som gjorde att han var dålig...med det menat Sörensen kunde ha bänkats.
Tror inte han kollar på klockan direkt. Klart han ska skjuta så länge slutsignalen inte gått.Magnutz skrev:Du menar att de pausar klockan när de skjuter?!leffe06 skrev:Hmm...med tanke på hur deras tidtagning fungerar i Örebro kan man kanske förstå det?Magnutz skrev:Hoppas Fimpen är någorlunda hel i nyllet. Jävla sopa att skjuta när det är slut (en sek kvar).
Hoppas Fimpen inte fick nån fraktur eller nåt bara...
Han är den enda som lyckats med två passningar. Gubben är gud!SirDIFalot skrev:Ser Linkan pigg ut? Två fina passningar men tröttare än någonsin typ.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013
Just nu har DIF fyra poäng. oskarshamn har fyra poäng. örebro har fyra poäng och bofors har fyra poäng. Den som vinner vår match leder serien. Även efter full tid.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jobbade tillbaka pucken två gånger under samma byte i anfallszon. Tror det är det som Jocke syftar på.SirDIFalot skrev:Ser Linkan pigg ut? Två fina passningar men tröttare än någonsin typ.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- DIFference
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Re: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013
Eh. Om vi förlorar och BIK skulle vinna är vi 4 p efter i en 6-matchersserie. Ganska stort avstånd... Men BIK lär ju inte vända nu...Boeman skrev:Här ni tänkt på att om vi och Oscarshamn vinner idag så är vi klara för kvalserien.
Eftersom två poäng är ointagligt enligt folk på detta forum
Sent from my Galaxy SIII
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Högdalen skrev:Vet inte om jag missat nåt då jag inte slaviskt följer forumet men..vem har dömt Chet som största floppen? Och om någon nu gjort det är jag mäkta förvånad då han, som du skrev, många gånger varit den man som gjort skillnaden i matcherna!Boeman skrev:....
Jag förstår vad du menar och jag håller med.
Men sättet man hanterar det på är lågt.
Det kan lika gärna vara så att det är Pickard som spelar upp laget i elitserien,
Men ändå har folk dömt ut honom som det största floppen.
Trots att han stundtals hållit laget flytande och varit en av seriens bästa målvakter.
Klart att även han gör misstag.
Sådan okunskap vill jag spy rakt ut på!
Det har senast skrivits i denna tråd och det har circulerat till och från i övriga trådar också,Tyvär
- SirDIFalot
Står fast vid det jag sa tidigare. Visst blir man lite nostalgiskt kär när Linkan slår en läcker passning. Men inte fan slår han längre några passningar som inga andra i laget klarar av direkt. Den enda passningen han slagit på hela säsongen som på riktigt var grym var mot Malmö hemma rakt igenom mittzon vilket gav Johner ett friläge.Mäklaren skrev:Jobbade tillbaka pucken två gånger under samma byte i anfallszon. Tror det är det som Jocke syftar på.SirDIFalot skrev:Ser Linkan pigg ut? Två fina passningar men tröttare än någonsin typ.
Expert.
Manijock skrev:Hahah behöver jag säga någonting? Vår backsida håller inte seniornivå undantaget Granath och Lidström. Holm har fallit isär fullständigt, Gustafsson är förmodligen den sämsta defensiva backen Djurgården haft iallafall så länge undertecknad följt detta lag. Det är ingen överdrift och nu kan inte ens SirDIF gulla med honom längre. Grabben är ingen framtidsman! Timmy är verkligen en skugga av sitt forna jag och Arnesson slår nog något slags rekord i innehav av nervositet. Satan kan knappt stå upp för att benen skakar så mycket. Sen hjälper det ju inte att Chet reser tillbaka i tiden och spelar som han gjorde i höstas, nämligen som en Fireballpackad bäver. Skärp dig för fan, någon i detta skräckslagna lag kan väl för helvete vara bäst när det gäller.
Om man som Djurgårdare önskar motståndarlaget "all lycka" i en match mot Djurgården så måste man bara vara dum i huvudet.
ASET!!! hur i helvete tänker man när man uttrycker sig så om en spelare som lirar i Djurgården,#10 skrev:Bänka aset nu, #56 menar jag!
Du får ursäkta men knip igen din jävla foder lucka.
För övrigt så är det grymt jobbigt att se våra spelare som vilken klubb som helst i AS skulle vara överlyckliga att ha i sitt lag, inte lyckas kliva upp i svåra lägen o bevisa att vi faktiskt är AS bästa lag.
Jag vet att det finns flera som inte tycker det, men vi har bevisat att kör vi det gamla hedliga järnkamin spelet o stressa högt upp i banan, fullföljer varje närkamp så är vi jävligt starka.
Hoppas på 3 poäng.
Nu kör vi.