Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Norenfalk

Re: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Inlägg av Norenfalk »

Och så tog bik ledningen :/
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Målkalas nu. 2-2, den tackar vi för.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:
SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:Som vanligt sitter alla våra spelare i båset medan alla deras killar står upp.
På uppmaning av Douglas Murray vilket gjorde att vi slapp alla too many men utvisningar.
Men för i hela helvetets satans jävla fan! STÅ UPP I BÅSET SOM ALLA ANDRA JÄVLA LAG GÖR MOT OSS. MURRAY ÄR INGEN JÄVLA PROFESSOR. Blir så jävla förbannad.
OK, tyck det du.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Praetori skrev:
Malto skrev:Har inte möjlighet att titta. Är det någon som visat upp något positivt?
Ja Åberg har vissa kvalitéer som ligger ett par nivåer över Svenska dussinspelare. Tyvärr lär vi aldrig få behålla honom.
Han har ju inte haft ett enda rätt under första perioden.

Den enda kedja som får något tryck att tala om är Tims, vilket givetvis beror på att han i dag är ganska ensam om att ha talangen att hålla i pucken.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Egentligen ska vi vara jävligt nöjda över att det "bara" står 2-0. Vi skulle lika gärna kunnat ligga under med 3-4 baljor.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Mash

Inlägg av Mash »

Ändra i formationerna, dags att utnyttja det vi har. Det är tydligt att det inte finns någon kemi i laget, kedjorna presterar individuellt och inte som en grupp. Åberg skrinar hela isen och skjuter i magplattan. Otto tekar men ingen tar emot. Tim snurrar tills han blir yr och tappar pucken, när han väl gör det plockar ingen upp den. Sörensen fintar bort sig själv och det finns ingen som kan reparera hans misstag.

Helvete. Det är individuella prestationer istället för en lagprestation. Fan vad trött jag är på skiten.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Tänk om Fimpen hade satt den där pucken...
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Sv: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Inlägg av pulverapa »

Axel_K skrev:
pulverapa skrev:
SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:Som vanligt sitter alla våra spelare i båset medan alla deras killar står upp.
På uppmaning av Douglas Murray vilket gjorde att vi slapp alla too many men utvisningar.
Men för i hela helvetets satans jävla fan! STÅ UPP I BÅSET SOM ALLA ANDRA JÄVLA LAG GÖR MOT OSS. MURRAY ÄR INGEN JÄVLA PROFESSOR. Blir så jävla förbannad.
Två matcher efteråt: "FÖR I HELVETE, SLUTA TA "TOO MANY PLAYERS ON THE ICE"-UTVISNINGAR!"
Är man så korkade att man tar såna utvisningar bara för att man står upp i båset så bör man lägga ner laget omedelbart. Argumentet Murray tydligen haft är helt absurt.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Det finns egentligen bara en enda sak att säga:

Detta är helt oacceptzabelt.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
EnTillDaniel

Re: Sv: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Inlägg av EnTillDaniel »

Var väl något Murray införde? Har för mig att jag läste en artikel om att Douglas sa att de sitter ner i båset av någon anledning. För svagt minne för att komma ihåg hela innehållet i artikeln

Edit: var lite seg med att kommentera då jag var tvungen o göra annat, ninja'd:)
Senast redigerad av EnTillDaniel den 2013-03-05 19:50:43, redigerad totalt 1 gånger.
Mäklaren

Re: Sv: Re: Sv: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Inlägg av Mäklaren »

pulverapa skrev:
Axel_K skrev:
pulverapa skrev:
SirDIFalot skrev:
Två matcher efteråt: "FÖR I HELVETE, SLUTA TA "TOO MANY PLAYERS ON THE ICE"-UTVISNINGAR!"
Är man så korkade att man tar såna utvisningar bara för att man står upp i båset så bör man lägga ner laget omedelbart. Argumentet Murray tydligen haft är helt absurt.
Instämmer. Hockeylag står upp i båset. Allt annat ser slött och bedrövligt ut. Sprider sig dålig energi i laget om spelarna inte ens orkar stå i båset.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Det är inte bara Ölves passning och Chets försök till styrning som går fel i samband med 0-1 målet. Det agerandet som våra två backar har bakom mål, innan Ölve vår pucken, i ca 10 sekunder gör att jag vill lobotomera mig själv. Den sekvensen kommer hemsöka mig för evigt. Det är nog något av det uslaste jag sett av betalda idrottsmän.
Användarvisningsbild
sthlm19

Re: Sv: Re: Sv: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Inlägg av sthlm19 »

pulverapa skrev:
Axel_K skrev:
pulverapa skrev:
SirDIFalot skrev:
Hela jävla NHL sitter ner i båset. Du återhämtar dig bättre och får bättre översikt över spelet. Spelar dom bättre kan dom gärna sitta nakna i båset, jag skiter i vilket.
henka83

Inlägg av henka83 »

Nästan synd att inte säsongen redan är över. Att hoppas på ett sjunkande skepp är så jävla förnedrande! Vi fans är Djurgården. Laget är precis lika patetiska som råttorna i aik. Precis så usla är dom. Gällande chet så är han inte bra. Ni som tycker hantera det, gå tillbaka i arkivet och kolla vilka mål han släppt. Det finns en orsak till att ALLA lag vill skjuta mycket mot oss. Ja han är våran sämsta pjäs. Punkt slut.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det är i alla fall underhållande att läsa här ibland, allt från "Vi förlorar alltid matcher när vi delar ut priser innan" till att vi helt plötsligt måste STÅ UPP igen trots att det gick åt helvete när vi gjorde det förut.
Expert.
Skriv svar