Vart hittar man bilder eller klipp som bevisar att han hoppar in den.-daniel- skrev:Jag har fortfarande inte sett tacklingen i efterhand men på plats såg den inte speciellt farlig ut. Väldigt svårt att bedöma dock. Men 4 matcher låter helt sanslöst alldeles oavsett... det är mer OK att ge sig på en domare således än att tacklas? Sinnessjukt.sensei skrev:Skamligt. Skämskudde, knappt så man vågar berätta längre för folk att man följer svensk innebandyhockey.
Playoffserien
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Playoffserien
Svensk jävla hockey. Man skäms ju för fan. FYRA JÄVLA MATCHER?! Avgå nån.
Det är ju för helvete hela play-off-serien i stort sett..
Detta måste fan överklagas. Så här får de väl inte göra?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Helt otroligt. Jag är tamejfan mållös. Detta är ju en FARS...Kentta skrev:Svensk jävla hockey. Man skäms ju för fan. FYRA JÄVLA MATCHER?! Avgå nån.
" Disciplinnämnden däremot menar att Petr Kalus träffar huvudet på motståndaren och lämnar isen i tacklingsögonblicket."
Men.. fyra matcher?! Snälla, det måste ju vara en slags rimlighet i hur denna instans agerar.
Han missar Örebro och Oskarshamn. För övrigt slutar man aldrig att förundras över denna absurda bedömningsnivå som DN fortsätter att hålla.Magnutz skrev:Det är ju för helvete hela play-off-serien i stort sett..
Ah, ja, en redan avtjänad samt en böter. Läste snabbt.elklingo skrev:Han missar Örebro och Oskarshamn. För övrigt slutar man aldrig att förundras över denna absurda bedömningsnivå som DN fortsätter att hålla.Magnutz skrev:Det är ju för helvete hela play-off-serien i stort sett..
Summan är ändå helt absurd. jag skäms över DN.
Just det att Gerber fick 6 jävla matcher för att han råkade knuffa till en linjeman, medans Bibic får två matcher för ett stryptag.. Herregud, finns verkligen ingen nivå på deras arbete. Dom är sjuka i huvudet.
De bevisar ju gång på gång att de är högst olämpliga att döma i hockeyärenden (helt jä*la ointressant att gamla hockeygubbar sitter med och tar besluten).Kentta skrev:Just det att Gerber fick 6 jävla matcher för att han råkade knuffa till en linjeman, medans Bibic får två matcher för ett stryptag.. Herregud, finns verkligen ingen nivå på deras arbete. Dom är sjuka i huvudet.
De ska - om Kalus skridskor lämnar isen i tacklingsögonblicket - börja döma ut avstängningar jäävligt ofta för det händer ju hela tiden.
-
Fick inte Marcus Nilson något straff för att råkat ha kängat till en domare? Eller har jag drömt det?
Lite off-topic, hur som, det här blir tufft och jag tror ärligt talat inte att vi har kämparglöden för att ta oss upp i kvalserien.
BIK tar det. Tyvärr. Go natt!
Lite off-topic, hur som, det här blir tufft och jag tror ärligt talat inte att vi har kämparglöden för att ta oss upp i kvalserien.
MN fick straff för att råkat knuffa till armen på en linjelärka som stod ivägen för MN när MN skulle "tala vett" med en motståndare.BobTheBlob skrev:Fick inte Marcus Nilson något straff för att råkat ha kängat till en domare? Eller har jag drömt det?
Kentta skrev:Just det att Gerber fick 6 jävla matcher för att han råkade knuffa till en linjeman, medans Bibic får två matcher för ett stryptag.. Herregud, finns verkligen ingen nivå på deras arbete. Dom är sjuka i huvudet.
Det är ju leksand.... Dem får ju göra hur dem vill på isen
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Tycker vi kan börja ta stryptag på folk istället...
It's easier to be an asshole to words than to people
Fy fan vad man skäms över svensk hockey.
Tydligen är det nolltolerans mot tacklingar, medans stryptag på domare är nästan som en klapp på axeln..
Äckligt!
Tydligen är det nolltolerans mot tacklingar, medans stryptag på domare är nästan som en klapp på axeln..
Äckligt!
Jaha den här avstängningen var ju helt befängd - fyfan vad jag ibland hatar PK-Sverige. Nåväl vi får hoppas att övriga laget taggar till på rätt sätt över den här rättsvidriga domen.
Detta beslut måste bara överklagas med omedelbar verkan.
Att ge detta 4 matcher är ett skämt.
Tyckte matchstraffet från början var i hårdaste laget men detta är bara löjligt.
Möjligtvis ge det hela 2 matcher där en omvandlas till böter, men att ge 3 matchers ren avstängning för det där är ett stort jävla skämt.
Att Leksingen som tyar stryptag på en domare kommer undan med hälften säger ju allt.
Men med vår ryggradslösa styrelse kommer det väl inte komma in något överklagande i alla fall.
Kalus är en av våra viktigaste spelare och att tappa honom i förkvalet kan vara skillnaden mellan att ta sig vidare och inte.
Principiellt anser jag att detta skall drivas så långt det bara går.
Att ge detta 4 matcher är ett skämt.
Tyckte matchstraffet från början var i hårdaste laget men detta är bara löjligt.
Möjligtvis ge det hela 2 matcher där en omvandlas till böter, men att ge 3 matchers ren avstängning för det där är ett stort jävla skämt.
Att Leksingen som tyar stryptag på en domare kommer undan med hälften säger ju allt.
Men med vår ryggradslösa styrelse kommer det väl inte komma in något överklagande i alla fall.
Kalus är en av våra viktigaste spelare och att tappa honom i förkvalet kan vara skillnaden mellan att ta sig vidare och inte.
Principiellt anser jag att detta skall drivas så långt det bara går.