Playoffserien
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Playoffserien
Skrivit det förr, skriver det igen.
OAVSETT hur det ser ut på isen så ska den som står tyst i klacken UT. Har man stått där tyst en hel säsong bör man skämmas för sig själv, men står man tyst eller negativ i klacken under pågående PlayOff-serie kan man lika gärna dra långt åt helvete.
SJUNG NÄR VI HAR VINST PÅ GÅNG, OCH SJUNG NÄR DET GÅR SNETT.
Ett kokande Hovet KRÄVS för att vi ska kunna genomföra det här. Varenda bonnjävel som sätter skridskon i isen ska känna sig HATAD. Ingen av dem ska trivas, för trivs dem går det snett. HETSET och HATET ska vara i ENIGHET MED ETT AIK-DERBY. Jag vill inte se en bonnjävel som står på isen, än mindre som firar ett mål. Vill inte höra domaren, eller en målvakt, eller rentav motståndarnas jävla bås slå med klubban i sargen eller prata. (Det har varit så illa tidigare).
Sjung nu för fan. Detta är förhoppningsvis bara de tre första av de åtta kvarvarande hemmamatcherna, men det betyder inte att vi håller inne med något.
På precis samma sätt som DIF måste ge allt på isen, måste vi på läktarna ge dem allt för att orka när det blir tungt. Vi har ingenting att hålla tillbaka längre. Maximalt åtta matcher, minst tre. Ska vara fullt på ALLA. Ingen ska vilja komma till HOVET. Alla ska vilja ÅKA HEM så fort de sätter SKRIDSKON I ISEN.
KOM IGEN NU FÖR FAN
FÖR SKÖLDEN!
OAVSETT hur det ser ut på isen så ska den som står tyst i klacken UT. Har man stått där tyst en hel säsong bör man skämmas för sig själv, men står man tyst eller negativ i klacken under pågående PlayOff-serie kan man lika gärna dra långt åt helvete.
Ett kokande Hovet KRÄVS för att vi ska kunna genomföra det här. Varenda bonnjävel som sätter skridskon i isen ska känna sig HATAD. Ingen av dem ska trivas, för trivs dem går det snett. HETSET och HATET ska vara i ENIGHET MED ETT AIK-DERBY. Jag vill inte se en bonnjävel som står på isen, än mindre som firar ett mål. Vill inte höra domaren, eller en målvakt, eller rentav motståndarnas jävla bås slå med klubban i sargen eller prata. (Det har varit så illa tidigare).
Sjung nu för fan. Detta är förhoppningsvis bara de tre första av de åtta kvarvarande hemmamatcherna, men det betyder inte att vi håller inne med något.
På precis samma sätt som DIF måste ge allt på isen, måste vi på läktarna ge dem allt för att orka när det blir tungt. Vi har ingenting att hålla tillbaka längre. Maximalt åtta matcher, minst tre. Ska vara fullt på ALLA. Ingen ska vilja komma till HOVET. Alla ska vilja ÅKA HEM så fort de sätter SKRIDSKON I ISEN.
KOM IGEN NU FÖR FAN
FÖR SKÖLDEN!
25/4-2025
Ungefär som Leksand gjorde.minalman skrev:Johan Olssons taktik är bra. Dra ifrån och hålla försprånget in i mål.
Måtte vi ta oss till KS nu. Annars blir det verkligen gråt och depp i ett helt år(om inte mer).
-
Gillar minalmans jämförelse för play off och vill inte koppla den till Lyxand, utan fokusera på det som komma ska. Sedan vill jag inte (för då tiskerar jag att må lika kass som för knappt ett år sedan, ni vet vad) tänka i banor av ett år till i AS.Stentuff skrev:Ungefär som Leksand gjorde.minalman skrev:Johan Olssons taktik är bra. Dra ifrån och hålla försprånget in i mål.
Måtte vi ta oss till KS nu. Annars blir det verkligen gråt och depp i ett helt år(om inte mer).
förevigtdjurgården skrev:Skrivit det förr, skriver det igen.
KOM IGEN NU FÖR FAN
FÖR SKÖLDEN!

Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Alla skulle behöva läsa det här sisådär 25 gånger innan matchen hemma mot OIKförevigtdjurgården skrev:Skrivit det förr, skriver det igen.
KOM IGEN NU FÖR FAN
FÖR SKÖLDEN!
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Playoffserien
Jag ägnade sportlovet åt att visa DIF vägen. Jag körde förbi Örebro och Karlskoga på väg mot Dalarna. Passerade Scaniarinken och skyltar mot Västerås på vägen. Efter det fortsatte resan mot Karlstad och Löfbergs Lila arena innan resan hem till Stockholm. Oskarshamn tänkte jag att DIF kan köra förbi själva, utan att jag visar vägen.
Kämpa nu, vi är i play-off! Ingen tröja torr!
Kämpa nu, vi är i play-off! Ingen tröja torr!
Verkar som tre av våra fyra första matcher, Örebro borta, Karlskoga hemma och Karlskoga borta kommer sändas på Viasat Hockey. Oskarshamn hemma har jag inte hittat någon info om, risken finns att denna kommer sändas på S24 då antar jag.
Förövrigt, enligt hemsidan möter vi ett frågetecken nästa match och spelschemat är inte ens uppdaterat. Jag i min dumhet trodde att vi skulle försöka skapa en ofattbar hets inför detta förkval som mycket väl kan avgöra hela våran framtid. Istället lär man väl inom kort skåda en "Gustafsson om Tv-spel" eller "Bäcklin om den perfekta köttfärssåsen". Skärpning, hetsen på våran hemsida har aldrig varit så blek som nu. Tre dagar kvar till en av dessa sex direkt avgörande matcherna! Målet bör vara slutsålt alla tre hemmamatcher. Med nuvarande taggning får vi fan lika pinsamma siffror som Solna.
Förövrigt, enligt hemsidan möter vi ett frågetecken nästa match och spelschemat är inte ens uppdaterat. Jag i min dumhet trodde att vi skulle försöka skapa en ofattbar hets inför detta förkval som mycket väl kan avgöra hela våran framtid. Istället lär man väl inom kort skåda en "Gustafsson om Tv-spel" eller "Bäcklin om den perfekta köttfärssåsen". Skärpning, hetsen på våran hemsida har aldrig varit så blek som nu. Tre dagar kvar till en av dessa sex direkt avgörande matcherna! Målet bör vara slutsålt alla tre hemmamatcher. Med nuvarande taggning får vi fan lika pinsamma siffror som Solna.
Det beror nog bara på att de bara valt de tre första matcherna än så länge. Jag tror Djurgårn kommer visas helt och hållet på viasat i och med att de sänder två matcher ibland nu i playoff också.Manijock skrev:Oskarshamn hemma har jag inte hittat någon info om, risken finns att denna kommer sändas på S24 då antar jag.
Haha. Eller kanske "Lagom till playoff - DJ Yes återkommer".Manijock skrev: Istället lär man väl inom kort skåda en "Gustafsson om Tv-spel" eller "Bäcklin om den perfekta köttfärssåsen".
7 pinnar tror jag är ett måste på de de tre första matcherna.
Fast de första matcherna är väl:Staten skrev:Det beror nog bara på att de bara valt de tre första matcherna än så länge. Jag tror Djurgårn kommer visas helt och hållet på viasat i och med att de sänder två matcher ibland nu i playoff också.Manijock skrev:Oskarshamn hemma har jag inte hittat någon info om, risken finns att denna kommer sändas på S24 då antar jag.
Haha. Eller kanske "Lagom till playoff - DJ Yes återkommer".Manijock skrev: Istället lär man väl inom kort skåda en "Gustafsson om Tv-spel" eller "Bäcklin om den perfekta köttfärssåsen".
Örebro - Djurgården, tisdag
Djurgården - Oskarshamn, onsdag
Djurgården - Karlskoga, fredag
Karlskoga - Djurgården, lördag
Eller står det fel på hemsidan? Oskarshamn är väl en av de tre första?
- -daniel-
Stämmer bra det. Tror att alla Oskarshamn-matcher kommer bli dissade av Viasat, helt enkelt eftersom de drar minst intresse.Manijock skrev:Fast de första matcherna är väl:Staten skrev:Det beror nog bara på att de bara valt de tre första matcherna än så länge. Jag tror Djurgårn kommer visas helt och hållet på viasat i och med att de sänder två matcher ibland nu i playoff också.Manijock skrev:Oskarshamn hemma har jag inte hittat någon info om, risken finns att denna kommer sändas på S24 då antar jag.
Örebro - Djurgården, tisdag
Djurgården - Oskarshamn, onsdag
Djurgården - Karlskoga, fredag
Karlskoga - Djurgården, lördag
Eller står det fel på hemsidan? Oskarshamn är väl en av de tre första?
http://www.difhockey.se/artikel/2385/
Kalus avstängd 4 matcher. Asplöven räknas bort och han missar därmed Örebro och Oskarshamns-matcherna.
Sen fick Bibic endast 2 matchers avstängning för sina upptåg.
Kul.
Kalus avstängd 4 matcher. Asplöven räknas bort och han missar därmed Örebro och Oskarshamns-matcherna.
Sen fick Bibic endast 2 matchers avstängning för sina upptåg.
Kul.
Skamligt. Skämskudde, knappt så man vågar berätta längre för folk att man följer svensk innebandyhockey.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Disciplinnämnden vill alltså ha Leksand i Elitserien och inte Djurgården. Sämst!
- -daniel-
Jag har fortfarande inte sett tacklingen i efterhand men på plats såg den inte speciellt farlig ut. Väldigt svårt att bedöma dock. Men 4 matcher låter helt sanslöst alldeles oavsett... det är mer OK att ge sig på en domare således än att tacklas? Sinnessjukt.sensei skrev:Skamligt. Skämskudde, knappt så man vågar berätta längre för folk att man följer svensk innebandyhockey.