Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)
Tror det behövs en och annat riktigt vass målskytt och ett par bra backar, sen skulle nog laget hänga med hyfsat bra i ES.
Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)
transatlant regeln slopas, någon som hört något ang den ev ändringen av direktuppflyttning/nedflyttning för segrare och sistaplacerade som diskuterades, en sån sak skulle öka tempen att satsa liiite extra och vina serien
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det är nog inget som kan ske redan till nästa säsong, i så fall borde det redan varit klubbat och klart vid det här laget.Nyberabb skrev:transatlant regeln slopas, någon som hört något ang den ev ändringen av direktuppflyttning/nedflyttning för segrare och sistaplacerade som diskuterades, en sån sak skulle öka tempen att satsa liiite extra och vina serien
Expert.
Klart man kan ligga på samma nivå som i år ?`Gör som Lexand så har vi råd med alltSirDIFalot skrev:Jo, men sen ska det ju skäras i budgeten också. Vi kan förmodligen inte ligga på samma nivå som i år.Buford skrev:En del utav Linkans pengar går väl till att täcka upp deras höjning.SirDIFalot skrev:Hur vanligt är det att sånt sker? Spelare som Holm, Gustafsson och Wennberg ska väl dessutom ha betydligt högre lön nästa år. Nåja. Vi får väl se vart det landar. Positivt är ju förstås att vi blir av med Linkans lön. Jag tror inte Timmy kommer ta någon stor sänkning, eller ens bli erbjuden det, även om det vore logiskt sett till prestation.
Challe jobbar nog lite med två scenario, ett om vi går upp i ES och ett om vi blir kvar. Innan vi vet kan han inte göra alltför mycket, för beroende på vart vi spelar så krävs det två helt skilda trupper.
En rejäl mardröm vore ju att tappa Holm, Gustafsson och Wennberg. Lycka till att ersätta den kvalitén till samma prislapp som de spelat för i år.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Vi behöver mer indianer.
Colton Yellow Horn!
Colton Yellow Horn!
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Om man skall spekulera om nästa säsong, så tror jag vi har lättare att komma topp tre då vi har en erfarenhet som gör att vi skärper oss i början av säsongen vilket ger oss fler poäng. Samtidigt finns risken att vi har en sämre trupp totalt sett, vilket ger oss sämre chans att gå upp. Knivigt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Så vår chans nästa säsong är bättre om man bortser från att chansen är sämre? 
Det borde bli ungefär sak samma tror jag. Vi har ju i varje fall då mött nästan samtliga lag (finns ju en möjlighet att inget lag flyttas upp eller åker ur) och har rutinen mot dem. Att vi har sämre spelare än nu, kanske kompenseras tillräckligt av den rutinen samt vetskapen att det inte går att ställa ut skorna mot något lag.

Det borde bli ungefär sak samma tror jag. Vi har ju i varje fall då mött nästan samtliga lag (finns ju en möjlighet att inget lag flyttas upp eller åker ur) och har rutinen mot dem. Att vi har sämre spelare än nu, kanske kompenseras tillräckligt av den rutinen samt vetskapen att det inte går att ställa ut skorna mot något lag.
Vi kan ju iskallt räkna med att övriga lag förstärker också, bottenlagen denna säsong vet nog vilka spelartyper de behöver till nästa och topplagen lär spetsa till, vi får det garanterat svårare nästa säsong om vi inte går upp.Isabo skrev:Så vår chans nästa säsong är bättre om man bortser från att chansen är sämre?
Jag tror att Timrå än en gång lyckas hålla sig kvar och att tälje går upp, Leksand kan inte hålla samma värvningsattityd och således är det Örebro och Västerås som utmanar oss.Don66-2 skrev:Vi kan ju iskallt räkna med att övriga lag förstärker också, bottenlagen denna säsong vet nog vilka spelartyper de behöver till nästa och topplagen lär spetsa till, vi får det garanterat svårare nästa säsong om vi inte går upp.Isabo skrev:Så vår chans nästa säsong är bättre om man bortser från att chansen är sämre?
Jag tror med andra ord att det blir lättare nästa säsong. Väl i KS möter vi Timrå och AIK.
Varör skulle inte leksand kunna värva? De verkar ju ha fritt fram att göra hur de vill...
Dessutom behöver dem inte pröjsa för spelarna heller.Isabo skrev:Varör skulle inte leksand kunna värva? De verkar ju ha fritt fram att göra hur de vill...
- -daniel-
Ifall inte Leksand går upp och får in TV-avgifterna som delvis räddar deras ekonomi kommer de garanterat bli tvingade att genomgå ett stålbad. Skulle tippa på att de, i likhet med Malmö, kommer hamna på en budget runt 10-12 MSEK jämfört med det dubbla nu. Det finns liksom inga livlinor kvar, trots att de heter Leksand och är Sveriges gullegris nummer 1.
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Växjö städar undan tre rätt intressanta spelare för spel i Allsvenskan.
Ersättare Tim Eriksson:
Steve Saviano http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8467
- Liknande spelare som Tim men betydligt rakare och spetsigare i anfallszon. Gjort det väldigt bra i Allsvenskan tidigare. God för 1ppg.
Ersättare Otto (om han nu ej blir kvar):
Johan Andersson http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2612
- Allround center som har producerat i Allsvenskan tidigare. Lite grisig, småful och gillar att smälla på. God för att snitta runt 1 ppg.
Ersättare Micke Holmqvist:
Jan Urbas http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9500
- Center som trots sin storlek är ganska rörlig och snabb. Väldigt talangfull spelare som det inte riktigt har lossnat för. Är god för runt 30+ poäng i Allsvenskan. Potentiellt genombrott i ny miljö.
Några förslag som jag tror skulle förbättra vårt lag inför nästa säsong och göra oss till ett bättre Allsvenskt lag. Detta är spelare som bevisat kan göra sin grej i Allsvenskan och känner till ligan väldigt bra och vet vad som krävs för att ta steget upp. Precis sådana spelare DIF behöver få in fler av.
Hoppas i alla fall på någon av spelarna till nästa säsong.
Ersättare Tim Eriksson:
Steve Saviano http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8467
- Liknande spelare som Tim men betydligt rakare och spetsigare i anfallszon. Gjort det väldigt bra i Allsvenskan tidigare. God för 1ppg.
Ersättare Otto (om han nu ej blir kvar):
Johan Andersson http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2612
- Allround center som har producerat i Allsvenskan tidigare. Lite grisig, småful och gillar att smälla på. God för att snitta runt 1 ppg.
Ersättare Micke Holmqvist:
Jan Urbas http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9500
- Center som trots sin storlek är ganska rörlig och snabb. Väldigt talangfull spelare som det inte riktigt har lossnat för. Är god för runt 30+ poäng i Allsvenskan. Potentiellt genombrott i ny miljö.
Några förslag som jag tror skulle förbättra vårt lag inför nästa säsong och göra oss till ett bättre Allsvenskt lag. Detta är spelare som bevisat kan göra sin grej i Allsvenskan och känner till ligan väldigt bra och vet vad som krävs för att ta steget upp. Precis sådana spelare DIF behöver få in fler av.
Hoppas i alla fall på någon av spelarna till nästa säsong.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
- SirDIFalot
Jag tror vi blir mycket bättre av det där. Men det är också tre dyrare spelare än de vi har och vi kommer ha mindre pengar att röra oss med nästa år.
Och Honken får gärna vara kvar för min del.
Och Honken får gärna vara kvar för min del.
Expert.
- Nummer19
Honken är given nästa säsong. Oavsett serie.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams