Playoffserien

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Playoffserien

Inlägg av crike »

Haha, befinner mig på riktig suparresa i Düsseldorf fre-mån. Tror fan de e lika bra. Kan antingen fira rejält eller supa ihjäl mig efter Boforsmatcherna, dock "slipper" jag se dom.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

minalman skrev:
Caveman skrev:Så det blir back-to-back möte med Karlskoga, oj, oj OJ.
Men hemma först, på fredag, det är bra! Fullsatt!
Dröm vidare.

Finns som jag ser det inte en susning att det blir fullsatt hemma en fredag mot Karlskoga.

Inte en chans, hade mycket hellre sett att våra hemmamatch mot dem gått på lördagen istället.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:
minalman skrev:
Caveman skrev:Så det blir back-to-back möte med Karlskoga, oj, oj OJ.
Men hemma först, på fredag, det är bra! Fullsatt!
Dröm vidare.

Finns som jag ser det inte en susning att det blir fullsatt hemma en fredag mot Karlskoga.

Inte en chans, hade mycket hellre sett att våra hemmamatch mot dem gått på lördagen istället.
På Lördagen hade det garanterat vart fullsatt, men jag tror det kan bli ett jävla bra drag på Fredagen också, nu finns det liksom ingenting annat, varken för laget eller fansen.
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tibbe »

Vi har trots allt spelat bättre när vi mött bättre motstånd. Skulle inte förvåna mig om vi torskar hemma och borta mot Oskarshamn sammtidigt som vi tex tar full pott mot Bobcats.

Tror det kan bli riktigt bra detta! Sedvanliga DIF-logiken gör ju att vi kan vinna allt! Trotts att vi spelar sämst mot bottenlagen. Men nu möter vi ju inte dom! :?
Användarvisningsbild
Malto

Playoffserien

Inlägg av Malto »

Blir tungt redan efter omgång 1 när vi torskat mot Örebro och BIK vunnit. Då har BIK 7 poäng, Örebro 5 och vi 3. Go natt.
Användarvisningsbild
MartinDIF51

Inlägg av MartinDIF51 »

Då vi är i motgång och den starka kärnan bland hockey klacken saknar så måste hausa mer än någonsin! Kommer krävas enormt mycket av oss alla och det är ytterst viktigt att vi alla förstår det. Jag kommer fan slänga ut den mupp som sitter ner i klacken! Det är ett löfte.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Malto skrev:Blir tungt redan efter omgång 1 när vi torskat mot Örebro och BIK vunnit. Då har BIK 7 poäng, Örebro 5 och vi 3. Go natt.
Vilken muntergök.
DIF!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Åh, torskar vi första matchen vågar man väl inte gå in här...
Expert.
Användarvisningsbild
Malto

Playoffserien

Inlägg av Malto »

Daniel942 skrev:
Malto skrev:Blir tungt redan efter omgång 1 när vi torskat mot Örebro och BIK vunnit. Då har BIK 7 poäng, Örebro 5 och vi 3. Go natt.
Vilken muntergök.
Laddar bara mentalt, tro på det värsta så kan det bara bli bättre!!
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tibbe »

SirDIFalot skrev:Åh, torskar vi första matchen vågar man väl inte gå in här...
Vi vinner den men förlorar mot Oskarshamn. Då ska man nog ta skydd i något skyddsrum! :shock:
Användarvisningsbild
minalman

Playoffserien

Inlägg av minalman »

Nu börjar den riktiga säsongen.
Slut runt midsommar med Stanley Cupfinalen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Tror att det (än en gång) blir vårt försvar som sänker oss här.

Tycker det bara blivit sämre och sämre de senaste 10 matcherna. Vi verkar fullständigt livrädda att gå nära spelarna i defensiv zon, och de får hela tiden hur mycket tid som helst att antingen sikta in sig eller se över passningsalternativ. Det händer också precis HELA TIDEN att motståndare får vandra in extremt långt i slottet utan att någon går på honom.

Nej, det finns inget jävlar anamma i vårt försvar utan endast osäkra och livrädda fjunisar.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag har i likhet med alla andra sjukt blandade känslor inför det som komma skall. På något vis känns det som vi gått på halvfart ända sen vi LIF-matchen, kommer vi kunna växla upp och hitta vårt spel igen? Är tyvärr oerhört tveksam till det.

Ser man realistiskt på det kommer vi nog förlora på tisdag, matchen på onsdag skall vinnas till vilket pris som helst. Fredag och lördagen blir ju totalt avgörande dock... herregud vilken ångestvecka det här blir. :|
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Detta måste tveklöst vara "Årets inlägg" på det här forumet.

:lol:
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Den stora frågan.

Vad fan gör vi med Linkan? I 52 omgångar har vi försökt att "få igång honom" i de matcherna där han varit frisk. Han har fortfarande inte kommit igång. Är han helt enkelt slut? Visst, han hade en eller två bra matcher kring jul och fick med sig lite poäng. Men det verkade mest vara en slump att han fick med sig lite andraassister. Platsar han bland våra tre bästa kedjor om vi har... Sörensen, Otto, Åberg, Ölvestad, Wennberg, Guter, Kalus, Johner med flera tillgängliga? Han har ju knappast tagit en plats tack vare sina insatser hittills. Allt har varit i hopp om att "få igång honom". Stjälpar han inte mer än han hjälper om han dessutom ska kliva av skadad hela tiden?
Expert.
Skriv svar