De vackraste klubbmärkena i Elitserien?
De vackraste klubbmärkena i Elitserien?
Vad tycker ni?
Förutom Djurgårns märke så tycker jag även Brynäs är klassiskt och bra.
Så här tyckte aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 13,00.html
Förutom Djurgårns märke så tycker jag även Brynäs är klassiskt och bra.
Så här tyckte aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 13,00.html
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
-
ok
Tycker diskussionen är onödig. För det är klart att man tycker sitt lag har vackrast märke. Ne denna artikel känns lika nödvändig som Sofi Farhmans betyg på fotbollströjor.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Jack Daniel
Klasisska, stilrena märken som BIF och FBK ligger, på min lista, långt före typ LHC och VF som med en massa "kladd"... Jag menar, va fan, en jävla indian och en vit tiger... Sen gillar jag inte de NHL-inspirerade namnen heller. Indians och White lions!
Var inte med på den tiden när DIF hette "DIF Lions", men det låter förjävligt...
Som sagt, klassiskt och stilrent ska det vara!!!
Var inte med på den tiden när DIF hette "DIF Lions", men det låter förjävligt...
Som sagt, klassiskt och stilrent ska det vara!!!
Hovet är DIF!
Usikker
Nå er jeg litt usikker på hva du mener. Mener du at DIF-logoen - uansett hvordan den ser ut - alltid skal være vakrest for oss?Kylskåp skrev:Tycker man inte att DIFs märke är störst, bäst och vackrast så kan man dra åt helvete.
Jeg elsker den logoen vi har, men jeg ville bli rasende dersom den ble endret til noe jeg ikke liker. En jernkamin eller noe...
Men selvsagt mener jeg at DIF-logoen - slik den er - er den aller vakreste av dem alle...
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Bergen til Hovet
Hur svårt är det att förstå det?Algot2003 skrev:DIF:s är snyggast alla andra är skitfula

Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
På tal om Malmö så är det inte bara emblemet som är genomruttet.
Malmö Isstadion är pinsamt ful med plaststolar och cementtrappor på ståplats. Taket ser ut som det ska rasa in när som helst och ljudet är pinsamt dåligt. Dessutom är det kallt som i skogen eftersom plastdunken bara är halvfull. Sjukt ful är den.
Jag var på Rögle - Leksand dagen innan (28/12) och även om ladan är gammal så är det bra stämning i den, men Skåne län lägger inte många kronor på hockeyrinkar.. Knappast värt investeringen heller.
Malmö Isstadion är pinsamt ful med plaststolar och cementtrappor på ståplats. Taket ser ut som det ska rasa in när som helst och ljudet är pinsamt dåligt. Dessutom är det kallt som i skogen eftersom plastdunken bara är halvfull. Sjukt ful är den.
Jag var på Rögle - Leksand dagen innan (28/12) och även om ladan är gammal så är det bra stämning i den, men Skåne län lägger inte många kronor på hockeyrinkar.. Knappast värt investeringen heller.
- DIFmanglarn
- Säsongskort: Ja
Aftonbladet... vilka bönder! Så här ska ordningen se ut enligt min egna bedömmning:
1, Djurgårdens IF (Givet, finns inte mycket att snacka om. Världens vackraste sköld)
2, Brynäs IF (Snygg gammal klassiker, precis som vår sköld)
3, Färjestads BK (För att vara elitseriens största horungeklubb så har de ett acceptabelt emblem)
men sedan händer något... resten av klubbmärkena ser faktiskt väldigt fula, för att inte säga förjävliga ut. Så här illa är resten:
4, Mora IK (nästan en kandidat till att vara ett snyggt klubbmärke. dock för plåttrigt och rörigt)
5, Skellefteå aik (färkombinationen svart-gult kommer alltid att väcka hat inom mig. förutom den fula färgkombinationen ser märket bara fult ut.
6, MoDo (en jävla kladd. troligtvis nån unge till nån av ledarna i föreningen om gått loss på ett A4 med kladdkritor. framkallar illamående)
7, Hv71 (tråkig, ful och fantasilös)
8, Linköping (B! såvitt jag vet så finns det inga vita lejon i Linköping)
9, Luleå (B! Syns inte ens att det är en björn)
10, Timrå IK (fult och tråkig. långt ifrån häftig. precis som deras matchtröjor)
11, Malmö (skölden ser okej ut, men höken eller vad fan det är är ju bara pinsam. inte konstigt att folk inte går på hockey i Malmoe. vi ska inte snacka om deras fejdade-tröjor. fult så man spyr)
12, Frölunda (hur bajenbladet kan hålla det här styggvet till klubbmärke högst är en gåta, rent av ett fett jävla mysterium. nog för att Frölundas orginalmärke var fult, men den pårökte indianhövdingen är ändå så sinnessjuk. varför indianer?! är götet känt för sina indianer? sitter det cherookes i klubbledningen? tycker folk i göteborg att indianer är tuffa? indianer blir dödade av cowboys. nej, frölunda har det fulaste och mest sellout-betonade klubbmärket i hela Elitserien)
ber om ursäkt för eventuella stavfel och missar samt för att jag tar mig tid att författa detta inlägg över huvud taget. var rpecis på o'learys på centralen och avnjöt en härlig DIFmatch med några bira.
Åh, en sådan hääärlig daaag! Gamla fina Djurgår'n vann!
1, Djurgårdens IF (Givet, finns inte mycket att snacka om. Världens vackraste sköld)
2, Brynäs IF (Snygg gammal klassiker, precis som vår sköld)
3, Färjestads BK (För att vara elitseriens största horungeklubb så har de ett acceptabelt emblem)
men sedan händer något... resten av klubbmärkena ser faktiskt väldigt fula, för att inte säga förjävliga ut. Så här illa är resten:
4, Mora IK (nästan en kandidat till att vara ett snyggt klubbmärke. dock för plåttrigt och rörigt)
5, Skellefteå aik (färkombinationen svart-gult kommer alltid att väcka hat inom mig. förutom den fula färgkombinationen ser märket bara fult ut.
6, MoDo (en jävla kladd. troligtvis nån unge till nån av ledarna i föreningen om gått loss på ett A4 med kladdkritor. framkallar illamående)
7, Hv71 (tråkig, ful och fantasilös)
8, Linköping (B! såvitt jag vet så finns det inga vita lejon i Linköping)
9, Luleå (B! Syns inte ens att det är en björn)
10, Timrå IK (fult och tråkig. långt ifrån häftig. precis som deras matchtröjor)
11, Malmö (skölden ser okej ut, men höken eller vad fan det är är ju bara pinsam. inte konstigt att folk inte går på hockey i Malmoe. vi ska inte snacka om deras fejdade-tröjor. fult så man spyr)
12, Frölunda (hur bajenbladet kan hålla det här styggvet till klubbmärke högst är en gåta, rent av ett fett jävla mysterium. nog för att Frölundas orginalmärke var fult, men den pårökte indianhövdingen är ändå så sinnessjuk. varför indianer?! är götet känt för sina indianer? sitter det cherookes i klubbledningen? tycker folk i göteborg att indianer är tuffa? indianer blir dödade av cowboys. nej, frölunda har det fulaste och mest sellout-betonade klubbmärket i hela Elitserien)
ber om ursäkt för eventuella stavfel och missar samt för att jag tar mig tid att författa detta inlägg över huvud taget. var rpecis på o'learys på centralen och avnjöt en härlig DIFmatch med några bira.
Åh, en sådan hääärlig daaag! Gamla fina Djurgår'n vann!
Jag försöker o förstå hur Matte.W tänker..
"4. Brynäs
Klassiskt och stilrent."
- En krans, stilrent? Nej..!
"9. Modo
Det blir bara för mycket."
- Den är väl lika klassisk som Brynäs loga?
"10. Färjestad
Lite för mycket 60-tal."
- En krans där med, liknar därför Brynäs..
Djurgårdens sköld är den stilrenaste i EHL, och där med snyggast.. (punkt)
"4. Brynäs
Klassiskt och stilrent."
- En krans, stilrent? Nej..!
"9. Modo
Det blir bara för mycket."
- Den är väl lika klassisk som Brynäs loga?
"10. Färjestad
Lite för mycket 60-tal."
- En krans där med, liknar därför Brynäs..
Djurgårdens sköld är den stilrenaste i EHL, och där med snyggast.. (punkt)
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "