Asplöven HC - Djurgårdens IF 2/3-13 Sista grundseriematchen

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Isabo
Säsongskort: Ja

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 2/3-13 Sista grundseriematc

Inlägg av Isabo »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Iof vilka är vi att dömma? Verkar vara iskallt på forumet den senaste tiden också :lol:
Jo, men det är väl som vissa trötta serielunk-matcher. Fansen är inte taggade på samma sätt. Men det är ändå spelarnas jobb att vinna dom matcherna mot sämre motstånd.
jag kan förstå om spelarna lunkar lite mot typ Troja i omgång 10 av 52, men trots att den hägrande tredjeplatsen rann spelarna ur händerna på ett väldigt hårt sätt i förra veckan så borde man i det här skedet av säsongen se varje match som en slutspelsmatch, såvida man inte redan säkrat en kvalserieplats, vilket vi ju inte har...

Jag vill inte se gamnackar på isen idag om vi skulle släppa in första målet. Det måste vara full inställning från start till mål. Sen om VIK och BIK vinner sina matcher må väl vara hänt. Vad ska man i kvalserien att göra om man inte har rätt inställning oavsett vilka som står på andra sidan isen?
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Kentta »

"Petr Kalus spelar inte i dagens match då hans game misconduct ändrades till ett match penalty = minst en matchs automatisk avstängning."

Jävla Rådbjer.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Daniel Despotovic
Janne Niinimaa
Oskar Johansson
Anton Gustafsson
Peter Wennerström
Niklas Andersson
Daniel Mannberg (återvänt till Luleå)
Johan Porsberger (återvänt till Luleå)

Dessa spelare missar alltså matchen mot DIF i dag. De har valt att "ersätta" dessa med att plocka upp 3 stycken juniorer från klubbens eget J20-lag.

Med andra ord; Skulle vi lyckas med bedriften att INTE ta tre poäng mot ett lag som inte har ett skit att spela för och som dessutom är kraftigt decimerat så har vi absolut inget som helst i en kvalserie att göra...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Vi ska fan göra mål idag. Tänk om..
Manijock

Inlägg av Manijock »

Ska vi gissa att vi då spelar såhär när inte Kalus och förmodligen Johner inte är med:

Pickard (Reideborn)

Pettersson - Gustafsson
Åberg - Ottosson - Sörensen

Lidström - Holm
Guter - Wennberg - Bremberg

Arnesson - Granath
Tim - Holmqvist - Ölvestad

Hank - Fimpen - Ljungh

Falk
Junior

Antar att det finns en risk att Gustafsson saknas idag också?
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Om VIK torskar med 1 mål måste vi vinna med +4 målskillnad idag. Inte omöjligt men högst osannolikt.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

elklingo skrev:Om VIK torskar med 1 mål måste vi vinna med +4 målskillnad idag. Inte omöjligt men högst osannolikt.
Skulle vara oerhört läskigt att behöva plocka keepern i slutminuten med en 0-3-ledning.
Isabo

Inlägg av Isabo »

elklingo skrev:Om VIK torskar med 1 mål måste vi vinna med +4 målskillnad idag. Inte omöjligt men högst osannolikt.
Ekvationen för kvalserien inkluderar ju även Örebro-seger.
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Isabo skrev:
Självklart, det glömde jag ta med.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Undra om man spelar Reideborn idag? Pickard har stått länge nu och vi har ett jävla monsterschema framför oss..
Expert.
Isabo

Inlägg av Isabo »

elklingo skrev:
Isabo skrev:
hyfsat nervigt om vi vinner med 4-0, Karlskrona sopar till VIK med ett mål, och så går det till förlängning i ÖHK-BIK. Vinner BIK bonuspoängen då går de isf vidare på målskillnad... :?
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Isabo skrev:
elklingo skrev:
Isabo skrev:
hyfsat nervigt om vi vinner med 4-0, Karlskrona sopar till VIK med ett mål, och så går det till förlängning i ÖHK-BIK. Vinner BIK bonuspoängen då går de isf vidare på målskillnad... :?
Vi borde alla göra oss själva en tjänst och förutsätta att VIK kör över Karlskrona som de faktiskt bör göra. Sådär 4-1 borde VIK vinna med.
Isabo

Inlägg av Isabo »

elklingo skrev:
Isabo skrev:
elklingo skrev:
Isabo skrev:
Vi borde alla göra oss själva en tjänst och förutsätta att VIK kör över Karlskrona som de faktiskt bör göra. Sådär 4-1 borde VIK vinna med.
Jo, det är ju självklart att man inte ens i fantasin borde tro att KHK ens bryr sig om att vinna den matchen. De om några vill väl ha DIF kvar i serien så de har sex gratispoäng till nästa säsong *sarkasm*, och lär ju vila spelare inför kvalserien till Allsvenskan.

Men det skulle ju vara hyfsat nervigt OM.

Det där förbannade OM som inte borde varit.
Användarvisningsbild
Malto

Asplöven HC - Djurgårdens IF 2/3-13 Sista grundseriematchen

Inlägg av Malto »

Manijock skrev:Ska vi gissa att vi då spelar såhär när inte Kalus och förmodligen Johner inte är med:

Pickard (Reideborn)

Pettersson - Gustafsson
Åberg - Ottosson - Sörensen

Lidström - Holm
Guter - Wennberg - Bremberg

Arnesson - Granath
Tim - Holmqvist - Ölvestad

Hank - Fimpen - Ljungh

Falk
Junior

Antar att det finns en risk att Gustafsson saknas idag också?
Tror Linkan och Otto spelar ihop, med antingen Åberg eller Guter. Honken, Tim och Ölvestad var bitvis riktigt bra senast och lär spela ihop.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Usch vad jag avskyr den här typen av matcher mot "avsågade" lag. Hur man än vrider och vänder så känns det inte riktigt som att vi verkligen kan vinna matchen, vi kan bara förlora den. Vinner vi så gör vi bara vårt jobb liksom. Typ så...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Skriv svar