Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Manijock »

minalman skrev:På Järnkaminernas hemsida, samma dag som en mycket viktig avslutning på hockeyallsvenskan och dagen före årets första tävlingsmatch i fotboll (Svenska Cupen), är cirka åtta av tio "nyheter" olika sorters reklam för fotbollsallsvenskan.
Varför kan inte JK bara säga att de inte bryr sig om något annat än de där trettio matcherna?
Ajaj nu leker du med elden kära minalman. Ska bli väldigt spännande att följa responsen du kommer få på det där uttalandet 8)
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Manijock skrev:
minalman skrev:På Järnkaminernas hemsida, samma dag som en mycket viktig avslutning på hockeyallsvenskan och dagen före årets första tävlingsmatch i fotboll (Svenska Cupen), är cirka åtta av tio "nyheter" olika sorters reklam för fotbollsallsvenskan.
Varför kan inte JK bara säga att de inte bryr sig om något annat än de där trettio matcherna?
Ajaj nu leker du med elden kära minalman. Ska bli väldigt spännande att följa responsen du kommer få på det där uttalandet 8)
Jo men jag tycker det är synd att Järnkaminerna inte bryr sig om ishockeyn. Det står jag för. Att man inte gillar hockeyns styrelse och de skilda åsikter man har med avseende på supportrars rättigheter och skyldigheter i ett civilsamhälle borde man kunna hantera separat, men det har jag skrivit om förut.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock

Inlägg av Manijock »

minalman skrev:
Manijock skrev:
Jo men jag tycker det är synd att Järnkaminerna inte bryr sig om ishockeyn. Det står jag för. Att man inte gillar hockeyns styrelse och de skilda åsikter man har med avseende på supportrars rättigheter och skyldigheter i ett civilsamhälle borde man kunna hantera separat, men det har jag skrivit om förut.
Förstår din synpunkt fullt ut...
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Vad förväntar du dig att JK ska skriva om matchen mot Asplöven?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Av de kloka kommentarer jag fått här kan jag lägga det på bevissidan att hockeysupportrar i allmänhet är intelligentare än bollfolk.
Ja, de trodde att var två halvlekar i hockey.
Ähh lägg av. Klart inte fotbollssupportrar är mindre intelligenta än folk som tittar på hockey. Varför vill du påstå det? Vilken sport som tar längst tid att lära sig förstå har väl inget med saken att göra.
Sportmänniskor överlag är inte intelligenta skulle jag säga. Hur annars ska man förklara att flera tusen människor står och brölar på läktarna efter domaren, tänder bengaler och skriker hora?

Näpp, den här kulturen är kanske den mest primitiva av dem alla. Här är det känslor som styr och inget intellekt.

Det är grabbigt och macho, och vi hejar på Gööurgårn :)
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
minalman

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Enbom skrev:Vad förväntar du dig att JK ska skriva om matchen mot Asplöven?
Till exempel "Vi träffas på Sportbaren "x" kl. 15 och hejar fram DIF till kvalserien tillsammans"
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Av de kloka kommentarer jag fått här kan jag lägga det på bevissidan att hockeysupportrar i allmänhet är intelligentare än bollfolk.
Ähh lägg av. Klart inte fotbollssupportrar är mindre intelligenta än folk som tittar på hockey. Varför vill du påstå det? Vilken sport som tar längst tid att lära sig förstå har väl inget med saken att göra.
Sportmänniskor överlag är inte intelligenta skulle jag säga. Hur annars ska man förklara att flera tusen människor står och brölar på läktarna efter domaren, tänder bengaler och skriker hora?

Näpp, den här kulturen är kanske den mest primitiva av dem alla. Här är det känslor som styr och inget intellekt.

Jaja, Difsoldier. Du är jätteduktig. Du kommer säkert att få medalj innan du dör. Heja, heja, heja clubben?
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:

Primitivt, känslofyllt, Djurgår'n, grabbigt, macho..
What's not to love?! :lol:
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

dem flesta som är med i JK är mer fotbolls intresserade. Att det sen skrivs mkt fotboll när säsongen skall börja, ett sista "år" på stadion och nya arenan är inte ett dugg konstigt.

Det är helt enkelt inte lika stort hockey intresse som fotboll bland DIF personer... Tror dock det hade skrivits mer om det om inte situationen är som den är med många supportrar och DIF hockey styrelsen.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Manijock

Inlägg av Manijock »

Pogue Mahone skrev:dem flesta som är med i JK är mer fotbolls intresserade. Att det sen skrivs mkt fotboll när säsongen skall börja, ett sista "år" på stadion och nya arenan är inte ett dugg konstigt.

Det är helt enkelt inte lika stort hockey intresse som fotboll bland DIF personer... Tror dock det hade skrivits mer om det om inte situationen är som den är med många supportrar och DIF hockey styrelsen.
Bland JK-personer, inte bland DIF-personer....
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skulle snarast vilja påstå att det krävs mer kunskaper för att uppskatta fotboll jämfört med ishockey.

I fotboll händer det mindre, skapas färre chanser, vilket gör att man måste uppskatta andra delar av spelet som inte blir lika påtagliga. Det finns en orsak till varför inte fotboll varit överdrivet populärt i USA att titta på. Det händer för lite enligt Jänkarna och tyvärr saknar gemene man "over there" kunskaper nog att uppskatta "gräsets schack".

Att JK sedan väljer att satsa mest på fotboll är väl inte så konstigt med tanke på att säsongen där närmare sig, det är sista säsongen på stadion samt inte minst de styrande inom fotbollen bryr sig betydligt mer om sina fans jämfört med de som styr hockeyn. Min gissning är att det helt enkelt är både roligare och enklare att skriva saker inför fotbollen och för detta har faktiskt DIF hockey i mångt och mycket enbart sig själva att skylla.

Överlag misstänker jag också att intresset för fotboll är större än för hockeyn vilket sjävlfallet också spelar in liksom det faktum att fotbollen inte spelar 70 matcher per säsong vilket gör det mycket enklare och hetare att snaka upp en premiärmatch borta mot HIF tex.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

minalman skrev:
Manijock skrev:
Visst faan hör frågorna ihop. De hör ihop så det bara skriker om det.
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Jag tycker det är värdelöst att så lite fokus läggs på hockeyn. Det är oändligt mycket viktigare att få folk till Hovet nu än till Grimsta eller Helsingborg. DIF hockeyns vara eller icke vara i ES eller AS betyder allt nu.

DIF hockey är fortfarande inte styrelsen. DIF hockey är vi supportrar och de spelare på isen som representerar klubben.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Hajduk skrev:Jag tycker det är värdelöst att så lite fokus läggs på hockeyn. Det är oändligt mycket viktigare att få folk till Hovet nu än till Grimsta eller Helsingborg. DIF hockeyns vara eller icke vara i ES eller AS betyder allt nu.

DIF hockey är fortfarande inte styrelsen. DIF hockey är vi supportrar och de spelare på isen som representerar klubben.
Instämmer helt och fullt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Jag som i första hand varit en fotbollssupporter har nästan gått all in den här säsongen och har varit på jag vet inte hur många matcher både borta och hemma, allt för att försöka stötta laget tillbaka till Elitserien.

Jag har sutti och kollat mycket på Jks hemsida och har hoppats att där ska komma upp bortaresor till hokeyn LITE oftare. Karlskoga och Västerås är väl de två senaste som anordnats. Örebro också kanske ja... Man gjorde en liten satsning på slutet här tyckte jag, men på nåt sätt dog det efter ÖHK-matchen.
Skriv svar