Asplöven HC - Djurgårdens IF 2/3-13 Sista grundseriematchen
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 2/3-13 Sista grundseriematc
Vart satt du när du såg tacklingen? Jag stod i klacken så det var oerhört svårt att se om Kalus lämnade isen med skridskorna. Man har ju fortfarande inte sett en enda repris på den så jag vågar varken säga bu eller bä om Rådbjers beslut. Checking to the head blev ju officiella bedömningen och det man kunde se var väl att KHK-backen fick en saftig smäll i skallen. Men det var svårt att avgöra där och då om den var clean eller inte.
Kalus fick för övrigt match penalty och inte game. Så jag tror han automatiskt är avstängd.
Kalus fick för övrigt match penalty och inte game. Så jag tror han automatiskt är avstängd.
Expert.
100% clean, sitter på A11 och har optimal vinkel.SirDIFalot skrev:Vart satt du när du såg tacklingen? Jag stod i klacken så det var oerhört svårt att se om Kalus lämnade isen med skridskorna. Man har ju fortfarande inte sett en enda repris på den så jag vågar varken säga bu eller bä om Rådbjers beslut. Checking to the head blev ju officiella bedömningen och det man kunde se var väl att KHK-backen fick en saftig smäll i skallen. Men det var svårt att avgöra där och då om den var clean eller inte.
Sen ska vi inte överdriva hårklyveriet, det som sker är att tacklingen väsentligen siktas mot kroppen givetvis, annars ser det totalt annorlunda ut. Jag menar, vad hade vart kvar av motståndaren om Kalus hade siktat på huvudet?! Vidare är tacklingen mot puckförande spelare och heller ej ur någon blind vinkel.
Vad som är mer problematiskt i sammanhanget är att Rådbjer är en återfallsförbrytare. Det är alltså inte första gången han visar tendenser att visa ut spelare med tacklingskompetens, bara för att motståndaren inte är beredd.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Sv: Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 2/3-13 Sista grundserie
Jag blir fan nedstämd när jag ser hur det döms i denna liga. Nivån är bortom usel. Ha behöver se över hur det ska gå till om ligan ska utvecklas.sensei skrev:100% clean, sitter på A11 och har optimal vinkel.SirDIFalot skrev:Vart satt du när du såg tacklingen? Jag stod i klacken så det var oerhört svårt att se om Kalus lämnade isen med skridskorna. Man har ju fortfarande inte sett en enda repris på den så jag vågar varken säga bu eller bä om Rådbjers beslut. Checking to the head blev ju officiella bedömningen och det man kunde se var väl att KHK-backen fick en saftig smäll i skallen. Men det var svårt att avgöra där och då om den var clean eller inte.
Sen ska vi inte överdriva hårklyveriet, det som sker är att tacklingen väsentligen siktas mot kroppen givetvis, annars ser det totalt annorlunda ut. Jag menar, vad hade vart kvar av motståndaren om Kalus hade siktat på huvudet?! Vidare är tacklingen mot puckförande spelare och heller ej ur någon blind vinkel.
Vad som är mer problematiskt i sammanhanget är att Rådbjer är en återfallsförbrytare. Det är alltså inte första gången han visar tendenser att visa ut spelare med tacklingskompetens, bara för att motståndaren inte är beredd.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Känns ruggigt jobbigt om vi torskar den här matchen och Örebro vinner sin... Men visst fasen borde vi mäkta med att plocka 1 pinne mot ett Asplöven som inte har ett jota att spela för?
Stort. På riktigt. Att vara på plats alltså.Isabo skrev:elklingo skrev:Matchjäveln går på S24...
Jag är på plats enbart så jag slipper pröjsa för skiten.
Tack. Har suttit och åkt 100 mil i 18 timmar. Så nu får det vara värt besväret också...Malto skrev:Stort. På riktigt. Att vara på plats alltså.Isabo skrev:elklingo skrev:Matchjäveln går på S24...
Herregud, inser att jag har aldrig vart norr om åre..Isabo skrev:Tack. Har suttit och åkt 100 mil i 18 timmar. Så nu får det vara värt besväret också...Malto skrev:Stort. På riktigt. Att vara på plats alltså.Isabo skrev:elklingo skrev:Matchjäveln går på S24...
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jag har varit i Narvik en gång. Det är jäkligt mycket längre upp än det här. Men det här är det absolut längsta jag åkt för en match inom Sverige. Annars har jag varit i Belgrad och Bordeaux i fotboll.sensei skrev:Herregud, inser att jag har aldrig vart norr om åre..Isabo skrev:Tack. Har suttit och åkt 100 mil i 18 timmar. Så nu får det vara värt besväret också...Malto skrev:Stort. På riktigt. Att vara på plats alltså.Isabo skrev:elklingo skrev:Matchjäveln går på S24...
I morgon kan det väl inte finnas någon annan taktik en fullt ös från första nedsläpp ? Detta för att gå på nock direkt och skrämma upp Västerås och Karlskoga på eras jumbotroner där dom befinner sig .
Chansen finns fortfarande även den är liten.....
PP-spel utan Åberg som skytt skulle uppskattas !
Chansen finns fortfarande även den är liten.....
PP-spel utan Åberg som skytt skulle uppskattas !
- minalman
Hur gick det med boendet? Hittat en igloo, is-bo?Isabo skrev:Tack. Har suttit och åkt 100 mil i 18 timmar. Så nu får det vara värt besväret också...Malto skrev:Stort. På riktigt. Att vara på plats alltså.Isabo skrev:elklingo skrev:Matchjäveln går på S24...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
minalman skrev:Hur gick det med boendet? Hittat en igloo, is-bo?Isabo skrev:Tack. Har suttit och åkt 100 mil i 18 timmar. Så nu får det vara värt besväret också...Malto skrev:Stort. På riktigt. Att vara på plats alltså.Isabo skrev:elklingo skrev:Matchjäveln går på S24...
Haha

Ett hotell mitt i "stan" (tätorten har färre invånare än förorten där jag bor). Det är väldig varmt på rummet kan tilläggas. Så det blir kanske 35-40 graders skillnad när man går ut.
- minalman
Bra resultat! Fem plusmål är vad vi behöver. Ska spela på det.Isabo skrev:
Haha![]()
Ett hotell mitt i "stan" (tätorten har färre invånare än förorten där jag bor). Det är väldig varmt på rummet kan tilläggas. Så det blir kanske 35-40 graders skillnad när man går ut.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Om VIk torskar behöver vi bara fyra. Inte för jag klagar om vi gör fler. Speciellt utifall att BIK skulle vinna efter förlängning och straffar.minalman skrev:Bra resultat! Fem plusmål är vad vi behöver. Ska spela på det.Isabo skrev:
Haha![]()
Usch vilken hemsk resa. Har själv kört till Luleå på jobbresa men då över 2 dagar med stopp i Ö-vik. Rolig hemresa du har senIsabo skrev: Tack. Har suttit och åkt 100 mil i 18 timmar. Så nu får det vara värt besväret också...

Det hoppas vi. Glädjehög på kvalserieplatsen....elklingo skrev:Usch vilken hemsk resa. Har själv kört till Luleå på jobbresa men då över 2 dagar med stopp i Ö-vik. Rolig hemresa du har senIsabo skrev: Tack. Har suttit och åkt 100 mil i 18 timmar. Så nu får det vara värt besväret också...