Tror det snarare tvärtom. Beror på vad du menar lite. Det är ju lättare att uppskatta hockeyn då matcherna oftare är händelserikare än fotbollsmatcher. Om man tar med någon som inte är en sportälskare i grunden överhuvudtaget.minalman skrev:Här sticker jag väl ut huvudet, men man behöver vara lite smartare för att uppskatta hockey. Det är därför det är fler fotbolls-hangarounds som inte bryr sig om vilken sport det är bara man får träffa polare och skräna en stund. Själv gillar jag bägge sporterna, men jag har kompisar jag tagit med på hockey som tänkt gå hem efter två halvlekar.
Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna
Expert.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna
Jo precis. Det händer lite för mycket i hockeyn. Svårt att hinna med till skillnad mot i jota.SirDIFalot skrev:Tror det snarare tvärtom. Beror på vad du menar lite. Det är ju lättare att uppskatta hockeyn då matcherna oftare är händelserikare än fotbollsmatcher. Om man tar med någon som inte är en sportälskare i grunden överhuvudtaget.minalman skrev:Här sticker jag väl ut huvudet, men man behöver vara lite smartare för att uppskatta hockey. Det är därför det är fler fotbolls-hangarounds som inte bryr sig om vilken sport det är bara man får träffa polare och skräna en stund. Själv gillar jag bägge sporterna, men jag har kompisar jag tagit med på hockey som tänkt gå hem efter två halvlekar.
Tjejer gillar hockey bättre av motsatt anledning. Jota är för långtråkigt och de delar sällan killars uppfattning av vad som är en bra fotbollsmatch (öl, polare och bra ramsor).
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Jag skulle inte säga att det händer för mycket under en match. För min del har jag mest haft problem med att det är så väldigt många matcher.
Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna
Två halvlekar ishockey? Här trodde jag att du sa att man var smartare om man gillade ishockeyminalman skrev:Här sticker jag väl ut huvudet, men man behöver vara lite smartare för att uppskatta hockey. Det är därför det är fler fotbolls-hangarounds som inte bryr sig om vilken sport det är bara man får träffa polare och skräna en stund. Själv gillar jag bägge sporterna, men jag har kompisar jag tagit med på hockey som tänkt gå hem efter två halvlekar.

Skämt åsido, jag tycker att ishockey är mycket roligare sport att kolla på, men kan för all del kolla fotboll också, det kommer som en stark tvåa i sportlistan

- minalman
Klacktråden - Järnkaminerna
Av de kloka kommentarer jag fått här kan jag lägga det på bevissidan att hockeysupportrar i allmänhet är intelligentare än bollfolk.
Ja, de trodde att det var två halvlekar i hockey och de var fotbollsmänniskor på tillfälligt besök på ishockey.
Näe, jag hittar på. Men det är så jag ser på det.
Ja, de trodde att det var två halvlekar i hockey och de var fotbollsmänniskor på tillfälligt besök på ishockey.
Senast redigerad av minalman den 2013-03-01 20:23:52, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
Ähh lägg av. Klart inte fotbollssupportrar är mindre intelligenta än folk som tittar på hockey. Varför vill du påstå det? Vilken sport som tar längst tid att lära sig förstå har väl inget med saken att göra.minalman skrev:Av de kloka kommentarer jag fått här kan jag lägga det på bevissidan att hockeysupportrar i allmänhet är intelligentare än bollfolk.
Ja, de trodde att var två halvlekar i hockey.
Expert.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag tror att många tittar på just fotboll för att det är en större sport, fotboll spelas överallt i världen. Ishockey är ju flera hundra gånger roligare att titta på men många undviker det eftersom det inte är lika stort.
Avskaffa tre mot tre.
- SirDIFalot
Eller så tycker alla olika om det? Det där är ju inte direkt något fakta. Det finns ju folk som gillar ridning och inga riktiga sporter överhuvudtaget. Och det gör dom ju inte för att ridsport är större än hockey...Mattias_87 skrev:Jag tror att många tittar på just fotboll för att det är en större sport, fotboll spelas överallt i världen. Ishockey är ju flera hundra gånger roligare att titta på men många undviker det eftersom det inte är lika stort.
Expert.
- minalman
OK, jag lägger av. Ville bara retas lite välmenat så här sista kvällen innan grundserien är slut och allvaret börjar.SirDIFalot skrev:Ähh lägg av. Klart inte fotbollssupportrar är mindre intelligenta än folk som tittar på hockey. Varför vill du påstå det? Vilken sport som tar längst tid att lära sig förstå har väl inget med saken att göra.minalman skrev:Av de kloka kommentarer jag fått här kan jag lägga det på bevissidan att hockeysupportrar i allmänhet är intelligentare än bollfolk.
Ja, de trodde att var två halvlekar i hockey.
Eller så är smaken helt enkelt som baken. Vad en tycker är helt sjukt roligt kan vara som torkande målarfärg för någon annan. Gäller ju allting här i världen.Mattias_87 skrev:Jag tror att många tittar på just fotboll för att det är en större sport, fotboll spelas överallt i världen. Ishockey är ju flera hundra gånger roligare att titta på men många undviker det eftersom det inte är lika stort.
Jag har återupptäckt hockeyn på allvar senaste åren, var nästan exklusivt en fotbollssupporter i många år, har dock alltid följt hur det gått för DIF hockey.
Det har hängt mycket på umgängeskretsar faktiskt. Blir det att man träffar folk som mer är inne på hockey så hamnar man ju själv lättare på det tåget för att man ska ha något gemensamt samtalsämne.
Haha säsongens inläggminalman skrev:Av de kloka kommentarer jag fått här kan jag lägga det på bevissidan att hockeysupportrar i allmänhet är intelligentare än bollfolk.
Ja, de trodde att var två halvlekar i hockey och de var fotbollsmänniskor på tillfälligt besök på ishockey.

Personligen så följer jag DIF Fotboll men brinner för hockeyn. Besöker Stadion ett par gånger om året och måste säga att det är väldigt trevligt en vacker sommarkväll. Dock skulle jag aldrig skaffa säsongskort där om jag bodde i Sthlm. Det hade jag gjort i hockeyn utan att tveka! Stå och titta på träskboll en kall höstkväll är inget som lockar. Fotbollen blir helt enkelt för dålig, sitter ju fan och skrattar åt eländet.
Hockey är världens bästa sport. Dels är det mycket svårare än fotboll, det är mycket mer händelserikt, det är mer fysik och spelarna beter sig inte som mesiga kärringar(undantaget Abbottarna, vissa Leksingar och Karlskogaspelare)..
-
HA! Ni snackar om att man inte kan njuta av bra fotboll om man följer fotbollsallsvenskan. Jag kan säga att det inte njuts mycket den här säsongen i hockeyn. Varför? Varje match har handlat om att vinna, vinna, vinna och det är nervöst hela tiden. Jag har inte haft tid att njuta av spelet någon gång nästan! När vi ledde med 4-0 mot BIK här senast och det var 5 minuter kvar av matchen var jag fortfarande nervös. Med ca 1 ½ minut kvar och 4-0, då släppte nervositeten. Mycket av att följa DIF handlar ju om andra saker än kvalitén. Till exempel de gyllene ögonblicken som dubbelderbyt 2011 senast. Förhoppningsvis blir kvalserien ett sådant ögonblick när det avgörs. Vilken Djurgårdare har tankarna på CL och Stanley Cup då?
- minalman
Styrkan i svensk fotboll manifesteras i Svenska Cupen. Där återspeglas den verkliga kvalitén i svensk fotboll genom mer realistiska publiksiffror.
Eller blir det fullsatt på Grimsta i morgon?
Bara jag som tycker hela skiten ska slopas? Det mest osexiga ihop mot Euro Hockey Tour i hela sportvärlden.minalman skrev:Styrkan i svensk fotboll manifesteras i Svenska Cupen. Där återspeglas den verkliga kvalitén i svensk fotboll genom mer realistiska publiksiffror.
- minalman
På Järnkaminernas hemsida, samma dag som en mycket viktig avslutning på hockeyallsvenskan och dagen före årets första tävlingsmatch i fotboll (Svenska Cupen), är cirka åtta av tio "nyheter" olika sorters reklam för fotbollsallsvenskan.
Varför kan inte JK bara säga att de inte bryr sig om något annat än de där trettio matcherna?
Varför kan inte JK bara säga att de inte bryr sig om något annat än de där trettio matcherna?