Enligt min åsikt är det helt och hållet omöjligt att framhålla endast en spelare som den mest framstående under de senaste fighterna. I princip samtliga har ju lirat med ett härligt självförtroende den senaste månaden.
Alla kedjor har visat att de kan gnugga på och producera och backarna känns alltmer säkra i sina positioner.
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
chribba skrev:Enligt min åsikt är det helt och hållet omöjligt att framhålla endast en spelare som den mest framstående under de senaste fighterna. I princip samtliga har ju lirat med ett härligt självförtroende den senaste månaden.
Alla kedjor har visat att de kan gnugga på och producera och backarna känns alltmer säkra i sina positioner.
På sätt och vis har du ju rätt. Men jag vill få till en röstning också.
Helt omöjligt att svara på precis som föregående talare var inne på. Dock tycker jag den nya backen, vars namn jag ännu inte lärt mig stava till, har spelat väldigt stabilt och säkert hela tiden. Dessutom verkar han vara en stor tillgång i PP. Om jag skulle tvingas välja ut någon hade min röst nog hamnat där.
Det intressanta är att vi släppt in rätt lite mål jämfört med flera andra lag, vi ligger t ex 5te bäst på våra 107 och med tanke på att HV71 har 106 och en match mindre spelad på FBK så är väl sannolikheten rätt stor att vi går om dem efter det att den matchen är spelad.
I antal gjorda mål ligger vi bara 7a och då skall man dessutom ha med i beräkningarna att vi under de senaste matcherna haft väldigt bra utdelning dessutom. Om det fanns möjlighet att plocka in en tjeckisk målskytt borde vi nog göra det. ( Eller någon annan nationalitet bara killen har näsa för mål. )
För mig stod det mellan Linkan och Marusak. Valet föll till slut på tjecken eftersom det nästan verkar ha vänt sen han kom och eftersom tredjefemman utvecklats till vår bästa defensivt samtidigt som den blivit mycket mer produktiv.
Det är väldigt svårt att lyfta fram någon enskild eftersom hela laget har kämpat jättebra. Är oerhört stolt över alla, och alla har tagit ett stort steg framåt de sista matcherna. Spelare som Ask och Fimpen har lyfts sedan Marusaks och Sjögrens ankomst till laget.
Min röst faller på Jiri Marusak. En riktigt bra back, hoppas att vi förlänger med honom efter säsongen. Men man vet aldrig, tror dock inte att han har alltför stora löneanspråk.
Remy Lebeau skrev:Det är väldigt svårt att lyfta fram någon enskild eftersom hela laget har kämpat jättebra. Är oerhört stolt över alla, och alla har tagit ett stort steg framåt de sista matcherna. Spelare som Ask och Fimpen har lyfts sedan Marusaks och Sjögrens ankomst till laget.
Ask och Fimpen har väl i första hand lyfts av att få spela med Ottosson som center? En uppställning som dessutom verkar passa Ottoson väldigt bra.
Vill bara påpeka att publiken har otroligt stor betydelse för lagets framgångar just nu. Eftersom jag bor i Glada Hudik så kan jag inte närvara allt för ofta utan får förlita mig på radio och tv. Gladde mig oerhört igår när jag såg att det var så stor klack på plats i Mora. I slutskedet av matchen när de jagade var det djurgårdsklacken som hördes, stort. Kanonjobb ni som var där.
Var själv närvarande med mina barn mot Frölunda och som gammal hovetbesökare var det en riktig nostalgitripp. Trotts att det "bara" kom 5800 så var det otroligt tryck som gav energi till laget.
Tycker det är konstigt att vi inte kan fylla hovet och ha minst 9000 på Globen. Varför måste det till för och efterfester, rabatteratpris mm för att riktiga djurgårdare skall komma på matcherna? Var är alla från Stadion under fotbollssäsongen?
Nej fullsatta läktare ger ALLTID 3 poäng så ta er till matcherna.