Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Varför utgick Gustafsson idag?

Varför var Johner borta?
Gustafsson fick en smäll på axeln. Men trodde att det inte skulle vara någon fara enligt hans twitter.

Johner fick tydligen en smäll häromdagen och skulle vila några dagar.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Ok, tack.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:

Varför var Johner borta?
Gustafsson fick en smäll på axeln. Men trodde att det inte skulle vara någon fara enligt hans twitter.

Kan Johners skada vara den där tacklingen han åkte på mot Tingsryd? Open ice tackling som tog rätt hårt verkade det som. Inga fler skador nu, vi behöver allt folk!
Användarvisningsbild
Jepe

Skadetråden

Inlägg av Jepe »

Rix skrev:
SirDIFalot skrev:

Varför var Johner borta?

Kan Johners skada vara den där tacklingen han åkte på mot Tingsryd? Open ice tackling som tog rätt hårt verkade det som. Inga fler skador nu, vi behöver allt folk!
Japp det var det.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jaha, för att sammanfatta då:

Guter = ?
Wennberg = ?
Linkan = Inbillningssjuk, motivationsbrist
Arnesson = ?
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:Jaha, för att sammanfatta då:

Guter = ?
Wennberg = ?
Arnesson = ?
Ha ha.

Fy fan Linkan egentligen alltså. Fy fan.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:

Guter = ?
Wennberg = ?
Arnesson = ?
Ha ha.

Nä jag är så jävla förbannad på honom så jag knappt hittar ord. Bubblar inom mig och har så gjort i några dagar. Att "bli sjuk" och avstå matchen i lördags var fan på gränsen till riktigt jävla uruselt...

Jag är så heligt jävla besviken på den karln, för att sammanfatta. :?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
Mäklaren skrev:

Guter = ?
Wennberg = ?
Arnesson = ?
Ha ha.

Nä jag är så jävla förbannad på honom så jag knappt hittar ord. Bubblar inom mig och har så gjort i några dagar. Att "bli sjuk" och avstå matchen i lördags var fan på gränsen till riktigt jävla uruselt...

Det värsta är ju att det finns tillräckligt mycket hockey i honom för att han borde kunna gå in och leverera på en bra nivå om han verkligen hade velat. Nu syns det ju att han bara inte är intresserad och påpekar minst lilla skavank för att slippa delta.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Mäklaren skrev:

Guter = ?
Wennberg = ?
Arnesson = ?
Ha ha.

Det värsta är ju att det finns tillräckligt mycket hockey i honom för att han borde kunna gå in och leverera på en bra nivå om han verkligen hade velat. Nu syns det ju att han bara inte är intresserad och påpekar minst lilla skavank för att slippa delta.
Det är just det som äcklar mig.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Han lär ju inte få full lön från DIF om han är sjuk hela jävla tiden. Hans karensdagar lär väl gått åt helvete för länge sen så vi sparar väl in några 100k i alla fall?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Han lär ju inte få full lön från DIF om han är sjuk hela jävla tiden. Hans karensdagar lär väl gått åt helvete för länge sen så vi sparar väl in några 100k i alla fall?
Tror inte det. Om han inte har någon specialförsäkring. Som det fungerar nu så måste en spelare vara skadad typ två månader innan försäkringsbolaget börjar ta över mer och mer av lönen varje månad. Så har det alla fall funkat för spelarna i DIF fotboll. Kan inte tänka mig att DIF hockey jobbat på något extremt annorlunda sätt.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:Han lär ju inte få full lön från DIF om han är sjuk hela jävla tiden. Hans karensdagar lär väl gått åt helvete för länge sen så vi sparar väl in några 100k i alla fall?
Tror inte det. Om han inte har någon specialförsäkring. Som det fungerar nu så måste en spelare vara skadad typ två månader innan försäkringsbolaget börjar ta över mer och mer av lönen varje månad. Så har det alla fall funkat för spelarna i DIF fotboll. Kan inte tänka mig att DIF hockey jobbat på något extremt annorlunda sätt.

Tror det är 90 dagar innan en försäkring träder i kraft, om jag inte minns helt jävla fel.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Kan aldrig bli förbannad på Linkan betänk att karln bar DIF på sina axlar och ensamt räddade kvar oss i elitserien ett par säsonger så något jävla "hatande" mot Linkan passar i varje fall jag på och vad jag minns så gjorde dom flesta vågen inför säsongen för "konungens återkomst" så det är ungefär lika brainless att klaga på denna värvning som den av t.ex. Klubetanz - typisk efterhandskonstruktion
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Donkels skrev:Kan aldrig bli förbannad på Linkan betänk att karln bar DIF på sina axlar och ensamt räddade kvar oss i elitserien ett par säsonger så något jävla "hatande" mot Linkan passar i varje fall jag på och vad jag minns så gjorde dom flesta vågen inför säsongen för "konungens återkomst" så det är ungefär lika brainless att klaga på denna värvning som den av t.ex. Klubetanz - typisk efterhandskonstruktion
Självklart var de flesta glada över hans återkomst till Djurgården men det var under förutsättning att han sjäv kände en stor motivation för ett år i AS. Jag fick den känslan innan säsongen började i alla fall men det har ju visat sig att motivationen inte har varit på topp vilket han själv erkänt.

Personligen är det mycket tråkigt då jag var lite för ung för att ha någon större koll på säsongerna där han själv "bar DIF på sina axlar" och därför gör denna säsong ett stort avtryck hos mig.
Senast redigerad av Struten den 2013-03-11 23:14:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Donkels skrev:Kan aldrig bli förbannad på Linkan betänk att karln bar DIF på sina axlar och ensamt räddade kvar oss i elitserien ett par säsonger så något jävla "hatande" mot Linkan passar i varje fall jag på och vad jag minns så gjorde dom flesta vågen inför säsongen för "konungens återkomst" så det är ungefär lika brainless att klaga på denna värvning som den av t.ex. Klubetanz - typisk efterhandskonstruktion
Ologiskt resonemang. Linkan är och har alltid varit min stora idol hockeymässigt, men just därför blev fallet så brutalt den här säsongen. Att "inte vara bra" är en helt annan sak än att uppenbarligen brista i motivationen och skita i Djurgår'n - vilket han definitivt gjort den här säsongen.

Grymt besviken på honom som person.
Skriv svar