Mora IK - Djurgårdens IF, 11/1 2007
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Mycket enkelt - det var han som blev nerdragen då är straffen hans. Det hade varit anorlunda om det stått 1-1 eller om DIF legat under, alternativt arit en SM-final då hade man låtit någon annan lägga straffen. Helt rätt att coacha så...henke skrev:Härligt!
Förstår dock inte riktigt tanken med att ha Fimpen som straffskytt?
Första perioden var overkligt bra från vår sida.
Helt rättvist att vi vann dessutom, men Lindmans och Fernholms idiotiska individuella misstag vid 2-3 samt 3-3 är ju så förbannat onödiga. Inte direkt Mora som spelar grymt PP där... vi gör en "strålande" insats, och Mora gör en näst intill usel insats. Ändå hade det lika gärna kunnat sluta 5-3 istället för 3-5. Det är lite oroväckande.. vi måste kunna knyta till bättre. Hade det varit ett bättre lag än Mora så hade det inte spelat någon roll att vi under långa stunder har matchen under kontroll, när vi blixtrar till med oförsvarbara misstag som här nämnda.
Och hade Mora kommit tillbaka när "Fimpen" tagit den där sista utvisningen hade jag varit helt förstående till en avskedning med omedelbar verkan. Tror aldrig att jag sett en dummare utvisning faktiskt. I mittzon, ledning med 2 mål, matchen under total kontroll.
Anyways, imponerande kämpainsats!
Helt rättvist att vi vann dessutom, men Lindmans och Fernholms idiotiska individuella misstag vid 2-3 samt 3-3 är ju så förbannat onödiga. Inte direkt Mora som spelar grymt PP där... vi gör en "strålande" insats, och Mora gör en näst intill usel insats. Ändå hade det lika gärna kunnat sluta 5-3 istället för 3-5. Det är lite oroväckande.. vi måste kunna knyta till bättre. Hade det varit ett bättre lag än Mora så hade det inte spelat någon roll att vi under långa stunder har matchen under kontroll, när vi blixtrar till med oförsvarbara misstag som här nämnda.
Och hade Mora kommit tillbaka när "Fimpen" tagit den där sista utvisningen hade jag varit helt förstående till en avskedning med omedelbar verkan. Tror aldrig att jag sett en dummare utvisning faktiskt. I mittzon, ledning med 2 mål, matchen under total kontroll.
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Enligt kommentatorn på radion så var det Jimmie som blev neddragen?Andy skrev:Mycket enkelt - det var han som blev nerdragen då är straffen hans. Det hade varit anorlunda om det stått 1-1 eller om DIF legat under, alternativt arit en SM-final då hade man låtit någon annan lägga straffen. Helt rätt att coacha så...henke skrev:Härligt!
Det var Jimmie som blev upphakad vid straffsituationen..Andy skrev:Mycket enkelt - det var han som blev nerdragen då är straffen hans. Det hade varit anorlunda om det stått 1-1 eller om DIF legat under, alternativt arit en SM-final då hade man låtit någon annan lägga straffen. Helt rätt att coacha så...henke skrev:Härligt!
Som alla andra gånger för övrigt.. han är helt magisk på att åka igenom och fixa straffar.
Men anser du att Fernholms olyckliga felskär vid 3-3-målet var ett individuellt misstag? Jag skulle kalla det oflyt och skylla det på att en dalmas kör ismaskinen...*Knirre skrev:Första perioden var overkligt bra från vår sida.
Ölvestad blev ner dragen inte fimpenAndy skrev:Mycket enkelt - det var han som blev nerdragen då är straffen hans. Det hade varit anorlunda om det stått 1-1 eller om DIF legat under, alternativt arit en SM-final då hade man låtit någon annan lägga straffen. Helt rätt att coacha så...henke skrev:Härligt!
- Lee Harvey Oswald
Sååååå skönt!
Svårt att beskiva detta med ord.....
Roligast är nog ändå att se Ottossons glöd i åkningen, vad har Säcken & Challe hotat honom med...?:)
Ask har också han höjt sig flera snäpp.
Sanslöst var det svänger fort på 2veckor!
Tippade seger med 3-2, var ju inte så nära.
Men det var länge sedan jag vågade tro på 3 pinnar på bortais.
Känns som att killarna visat för sig själva nu att -Vi Kan kriga/grisa/kämpa till oss 3p även utanför Globen/Hovet.
Starkt Jobbat!
Svårt att beskiva detta med ord.....
Roligast är nog ändå att se Ottossons glöd i åkningen, vad har Säcken & Challe hotat honom med...?:)
Ask har också han höjt sig flera snäpp.
Sanslöst var det svänger fort på 2veckor!
Tippade seger med 3-2, var ju inte så nära.
Men det var länge sedan jag vågade tro på 3 pinnar på bortais.
Känns som att killarna visat för sig själva nu att -Vi Kan kriga/grisa/kämpa till oss 3p även utanför Globen/Hovet.
Starkt Jobbat!
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ja, otto verkar ha varit riktigt bra idag. Först ett avslut i ribban sedan denna servering på silverfat. fantastiskt!Jack Daniel skrev:Riktigt jäkla skön och viktig seger.
UNDERBART förarbete av Otto vid 5-3-målet.
Bäst i DIF tycker jag var Otto, Ask och Johansson (kul att han spelat upp sig ordentligt mot förut).
Uppoffrande arbete, synd att inte Linkan fick ta straffen dock.![]()
D.I.F.
Blue Brigade Sthlm