DIF Fotboll
Re: DIF Fotboll
Någon som har koll på hur det såg ut i matchen mot Peking idag? Förlust med 2-1 och mål av Solignac, men var spelet bra eller bajen?
Om ingen brytt sig om den matchen överhuvudtaget så förstår jag det, brydde mig inte ett skit när jag var på Hovet.
Om ingen brytt sig om den matchen överhuvudtaget så förstår jag det, brydde mig inte ett skit när jag var på Hovet.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Djurgården Fotboll ?@DIF_Fotboll
Med fem månader kvar till den första allsvenska matchen på Tele2 Arena kan vi meddela att vi sålt 7000 säsongsbiljetter. #difboll #twittboll
Med fem månader kvar till den första allsvenska matchen på Tele2 Arena kan vi meddela att vi sålt 7000 säsongsbiljetter. #difboll #twittboll
Expert.
DIF Fotboll
Jag är orolig inför kommande säsong, får vi inte starten vi vill ha är jag rädd att Erton försvinner (mentalt) eller rentav tar ut aggressionerna i spelet med en rejäl bunt kort som resultat och en dålig tabellplacering när säsongen summeras.
Killen är bra, det säger jag inget om men han är ingen att luta sig mot och har redan visat upp ett fult och kostsamt spel när målen uteblir ett par matcher.
Hoppas innerligt att inledningen av säsongen går vår väg..
Killen är bra, det säger jag inget om men han är ingen att luta sig mot och har redan visat upp ett fult och kostsamt spel när målen uteblir ett par matcher.
Håller med. Man har inte vart bortskämd med tankar som "denna-säsongen-leker-vi-hem" eller "topp-tre-kommer-att-ske" på senare år... Inget som jag hittills har sett av DIF har övertygat mig om att dessa förhoppningar är befogade.JohanPez skrev:Jag är orolig inför kommande säsong, får vi inte starten vi vill ha är jag rädd att Erton försvinner (mentalt) eller rentav tar ut aggressionerna i spelet med en rejäl bunt kort som resultat och en dålig tabellplacering när säsongen summeras.
Visst, det är tidigt på säsongen.
Visst, spelare som Span, Tibbling och Amartey kommer med stor sannolikhet blomma ut.
Visst, Adde är tillbaka.
Visst, att ge upp topplaceringshoppet innan tävlingsmatcherna ens börjat kan kännas lite magstarkt.
Men ändå.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Anusbra. Philip behöver speltid men han är för tunn för Allsvenskan. En sommar med mycket speltid, kebab och hårdträning (förhoppningsvis lite poäng också) kommer göra han gott.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: DIF Fotboll
Helt klart bra för Philip själv att få speltid. Samtidigt undra man ju lite - hur många utlånade spelare kommer verkligen tillbaka? Inte så många tror jag, men det hör ju ihop med att de inte ens platsade från början såklart.
Jaja, lycka till stekarn! Håller tummarna.
Jaja, lycka till stekarn! Håller tummarna.
- Caeruleus_Sancti
Sv: DIF Fotboll
Fyra timmar kvar tills säsongen drar igång på allvar, underbart.
Vinst med 2-1!
Skickat med min HTC Sensation via Tapatalk 2.

Skickat med min HTC Sensation via Tapatalk 2.

Djurgårdsbonde? Res med Järnkaminerna - Sektion Syd!
Brandman och sjv.instruktör, och djurgårn tills jag dör.
DIFGrafik.se - ditt vattenhål för Djurgårdsgrafik.
DIFTV från fotbollen var ju och filmade när laget presenterades mot Tingsryd men inget har väl kommit upp på deras hemsida än?
- Nummer19
Erton levererar. 3 kassar, ska dock sägas att 2 av dessa var från elva meter.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Stabilt är väl rätt ord att använda här, Umeås enda "målchans" var väl en halvstudsande boll från 30 meter.
Å andra sidan ska det dock inte vara annorlunda med tanke på klasskillnaden.
Å andra sidan ska det dock inte vara annorlunda med tanke på klasskillnaden.
- SirDIFalot
Trist att inte Godways konstnummer blev mål. Aja, hemkommen från Grimsta så är man nöjd iaf.
Gjorde Erton hattrick, varav två straffar alltså?