Det är du absolut inte ensam om. Jag känner precis likadant och tror fler av oss också gör det.-daniel- skrev:Ne men på allvar nu, hur många resonerar på ett liknande sätt? Eller tycker ni som SirDIF att det på ett ungefär är lika spännande att gå till Hovet och se DIF spela match mot Tingsryd i Hockeyallsvenskan som mot exempelvis Linköping i Elitserien?-daniel- skrev:Förstår inte riktigt det, tycker mest det är förnedrande att spela mot de här lagen som man knappt kan namnet på en enda spelare....vinner man är man ändå en förlorare.
Vet att många av mina bänkgrannar resonerar likadant, och tror inte vi utgör en speciell klick av folk som tänker så värst annorlunda mot många andra på våra läktare.
Nästan så jag startar en poll om saken men tror inte jag orkar.
Personligen så tycker jag enbart det stinker "FÖRLORARE" om allt i den här serien. Man är liksom "tvåa-på-bollen" även om man vinner serien, för att inte tala om enskilda matcher.
Visst kan det trots detta vara riktigt spännande, framförallt jakten på en KS-plats men i det stora hela ger det mig numera en hel del olustkänslor att gå till Hovet. Jag älskar att se Djurgården, men jag tycker helt enkelt det är förnedrande att sitta och se Sveriges mest anrika klubb få förlita sig på resultat i matcher mellan bonngäng man för en säsong sedan knappt hade hört talas om...
Säsongskort men ingen kompis? Se här!
Re: Säsongskort men ingen kompis? Se här!
Jag håller med helt och hållet, gått på alla matcher i år, men sjukt svårt att känna någon extra känsla mot lag som Tingsryd, Almtuna, Oskarshamn och resten av bönderna.Sjöwall skrev:Det är du absolut inte ensam om. Jag känner precis likadant och tror fler av oss också gör det.-daniel- skrev:Ne men på allvar nu, hur många resonerar på ett liknande sätt? Eller tycker ni som SirDIF att det på ett ungefär är lika spännande att gå till Hovet och se DIF spela match mot Tingsryd i Hockeyallsvenskan som mot exempelvis Linköping i Elitserien?-daniel- skrev:Förstår inte riktigt det, tycker mest det är förnedrande att spela mot de här lagen som man knappt kan namnet på en enda spelare....vinner man är man ändå en förlorare.
Vet att många av mina bänkgrannar resonerar likadant, och tror inte vi utgör en speciell klick av folk som tänker så värst annorlunda mot många andra på våra läktare.
Nästan så jag startar en poll om saken men tror inte jag orkar.
Personligen så tycker jag enbart det stinker "FÖRLORARE" om allt i den här serien. Man är liksom "tvåa-på-bollen" även om man vinner serien, för att inte tala om enskilda matcher.
Visst kan det trots detta vara riktigt spännande, framförallt jakten på en KS-plats men i det stora hela ger det mig numera en hel del olustkänslor att gå till Hovet. Jag älskar att se Djurgården, men jag tycker helt enkelt det är förnedrande att sitta och se Sveriges mest anrika klubb få förlita sig på resultat i matcher mellan bonngäng man för en säsong sedan knappt hade hört talas om...
Oavsett om vi vinner så är vi långt ifrån es känns det som, hoppas verkligen vi går upp i år, ett år till i AS kommer bli riktigt tufft för oss supportrar.
Alla som har mage att sticka upp mot DIF är skit och ska ha på käften, har ingen betydelse vilka de är i övrigt.
Visst, i ES hade vi några motståndare till som var extra roligt att möta men överlag är det bara hattandet mellan viasat/s24/ha och domarnivån som jag
tycker är träligt med HA.
Med det sagt vill jag inte vara kvar en längre tid pga ekonomin mm men 1-2 säsonger här är ingen katastrof för mitt fortsatta intresse.
Visst, i ES hade vi några motståndare till som var extra roligt att möta men överlag är det bara hattandet mellan viasat/s24/ha och domarnivån som jag
tycker är träligt med HA.
Med det sagt vill jag inte vara kvar en längre tid pga ekonomin mm men 1-2 säsonger här är ingen katastrof för mitt fortsatta intresse.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag säger väl inte heller att mitt intresse kommer dö; har svårt att se mig själv inte följa hockeyn lika intensivt i framtiden men det jag menar är att det helt enkelt inte ger mig lika mycket tillbaka.
Förlåt för otydligheten, jag menade inte intresse som i att se/inte se matcher utan snarare mängden adrenalin/passion/vad du vill under och inför matcherna.-daniel- skrev:Jag säger väl inte heller att mitt intresse kommer dö; har svårt att se mig själv inte följa hockeyn lika intensivt i framtiden men det jag menar är att det helt enkelt inte ger mig lika mycket tillbaka.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Sviker denna vecka - sportlov med familjen i Dalarna. Kan få svårt att gå på hemmamatcherna i förkvalet beroende på vilka dagar det blir. Träning onsdagar och lördag den 9/3 Melodifestivalen. Vi hörs - alltid - oavsett.
Melodifestivalen? Vafals?Tessan skrev:Sviker denna vecka - sportlov med familjen i Dalarna. Kan få svårt att gå på hemmamatcherna i förkvalet beroende på vilka dagar det blir. Träning onsdagar och lördag den 9/3 Melodifestivalen. Vi hörs - alltid - oavsett.
Haha vänta nu,Tessan skrev:Sviker denna vecka - sportlov med familjen i Dalarna. Kan få svårt att gå på hemmamatcherna i förkvalet beroende på vilka dagar det blir. Träning onsdagar och lördag den 9/3 Melodifestivalen. Vi hörs - alltid - oavsett.
Sportlov med familj kan jag köpa, träningar delvis, men du kan väl inte prioritera melodifestivalen över DIF?
Eller melodifestivalen över något alls, en vederstyggelse! Ralfie höjer ju nivån något dock..Rix skrev:Haha vänta nu,Tessan skrev:Sviker denna vecka - sportlov med familjen i Dalarna. Kan få svårt att gå på hemmamatcherna i förkvalet beroende på vilka dagar det blir. Träning onsdagar och lördag den 9/3 Melodifestivalen. Vi hörs - alltid - oavsett.
Sportlov med familj kan jag köpa, träningar delvis, men du kan väl inte prioritera melodifestivalen över DIF?
- Tessan
Dyra biljetter köpta för länge sen, familjeaktivitet, så ja, denna gång går mello före DIF - oavsett er åsikt. 

Jag går på Djurgården mot Karlskrona ikväll den 28/2, jag har inte säsongskort men jag har ett spurtkort, och jag fick inte med någon poolare på matchen ikväll, e det någon som vill möta mej där typ så man slipper stå själv som alltid? gjort det de senaste 4 matcherna förutom Leksands matchen, då fick jag med 2 poolare, men inga vill typ då det e mitt i veckan, iaf, ring eller messa mej på 0739625380 så kan vi bestämma när vi ska mötas, och kanske var vi ska mötas, jag åker in så jag e på Hovet ca 15-30 min innan det börjar, någon som vill haka på då?
- Tessan
Kan inte gå ikväll då jag börjat träna på onsdagar (dålig dag, jag vet) Ger min biljett till systersonen som nog kommer stå i klacken. Hoppas vara på plats på fredag om inget oförutsett inträffar.
- Tessan
Står vi i klacken ikväll? Jag kan bli något sen, sonen har innebandyträning. Ses på Hovet!
Nej, vi sitter på vanliga platserna till att börja med. Sen får vi se.Tessan skrev:Står vi i klacken ikväll? Jag kan bli något sen, sonen har innebandyträning. Ses på Hovet!

Ja du är välkommen tillbakaTessan skrev:Står vi i klacken ikväll? Jag kan bli något sen, sonen har innebandyträning. Ses på Hovet!