Hamnar Linkan i NHL?
-
- Säsongskort: Ja
Gretzky lär ha sagt, då Linkan var i Edmonton, att han sällan skådat en sådan puckbehandling.
Det är bara att hålla med. Offensivt är Linkan i särklass den skickligaste spelaren i Elitserien. Tex en så högt rankad spelare som J. Jönsson är faktiskt inte i närheten av att besitta samma offensiva kvalitéer som Linkan.
Däremot har Linkan inställningen (läs: glidarmentaliteten) mot sig, varför han är sällsynt i landslaget etc.
Men vi som ser honom varje hemmamatch vet att få behärskar klubban som Mr Bremberg. Vem kan flippa en backhand som Bremberg?? Det är magi att skåda.
Det är bara att hålla med. Offensivt är Linkan i särklass den skickligaste spelaren i Elitserien. Tex en så högt rankad spelare som J. Jönsson är faktiskt inte i närheten av att besitta samma offensiva kvalitéer som Linkan.
Däremot har Linkan inställningen (läs: glidarmentaliteten) mot sig, varför han är sällsynt i landslaget etc.
Men vi som ser honom varje hemmamatch vet att få behärskar klubban som Mr Bremberg. Vem kan flippa en backhand som Bremberg?? Det är magi att skåda.
Kan (tyvärr) också föreställa mig att Ölvestad tar/får en chans till i NHL, han är väl vad jag vet bara 26 år än så länge, samt att han har fysiken och är en speltyp som behövs i spelet där borta. Sen vet man ju vad Dragan har som mål, kan han bara fokusera mer och lägga på sig några kilo så...attityd har han ju.Andy skrev:Skulle inte bli förvånad om Ölvis testar en vända till där borta. Han har en annan inställning än Linkan och framförallt Otto till sitt hockeyspelande.
-
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Fast man får ju faktiskt det intrycket första gången man ser honom spela. Du har dock rätt, Linkan jobbar lika mycket på isen som någon annan, och (även om det inte ser ut så) är han ju faktiskt snabb också. Han har en väldigt effektiv skridskoåkning, står inte och "trampar" som vissa andra.jensa öhling skrev:Att Linkan är en glidare är skitsnack. Han kanske inte har Ölvestads go, men han är ingen glidare. Långt därifrån.
- Kung Kollar
- Andy
Dra´gan får dock inte glömma att muskler väger mer än fett...Erik I skrev:Kan (tyvärr) också föreställa mig att Ölvestad tar/får en chans till i NHL, han är väl vad jag vet bara 26 år än så länge, samt att han har fysiken och är en speltyp som behövs i spelet där borta. Sen vet man ju vad Dragan har som mål, kan han bara fokusera mer och lägga på sig några kilo så...attityd har han ju.Andy skrev:Skulle inte bli förvånad om Ölvis testar en vända till där borta. Han har en annan inställning än Linkan och framförallt Otto till sitt hockeyspelande.
Läste i en av chattarna me spelarna och där pekades Dragan ut som starkast i laget tillsammans med Jimmie. Borde inte vara hans fysik det hänger på vad gäller NHL...
Och apropå Jörgen Jönsson så skulle han platsa i vilket NHL lag som helst. Killen valde ju själv att åka hem efter ett år? Kanske lite stor omställning mellan Karlstad och New York....
Och apropå Jörgen Jönsson så skulle han platsa i vilket NHL lag som helst. Killen valde ju själv att åka hem efter ett år? Kanske lite stor omställning mellan Karlstad och New York....
Han är en feg kärring som inte vågade satsa det är sanningen.fosforos skrev:Läste i en av chattarna me spelarna och där pekades Dragan ut som starkast i laget tillsammans med Jimmie. Borde inte vara hans fysik det hänger på vad gäller NHL...
Den mest beundradsvärda i grenen är helt klart frölundas Niklas Andersson.
- Andy
Det är inte bristen på muskler som är problemet utan hans tidvis höga BMI orsakat av för mycket underhudsfett...fosforos skrev:Läste i en av chattarna me spelarna och där pekades Dragan ut som starkast i laget tillsammans med Jimmie. Borde inte vara hans fysik det hänger på vad gäller NHL...
Linkan!
linkan är kung! Ska dif behålla honom kommer det att stå dem dyrt. han lär ju få en del förslag från utlandet, så dif får nog köra nån slags mutning för att få att stanna i huvudtaden. Efter attg ha sett nummer 23=Bremberg på hemmamatchterna är jag sjukt impad, ingen annan har hans skicklighet kring mål. MÅ LINKAN STANNA I DIF!!!!
- DIF_Soldier
Re: Linkan!
Kung Bremberg har kontrakt med DIF fram till 2008-09, så vi får ha kvar honom tills dess. Vart han tar vägen sedan beror helt och hållet på honom - Linkan har ett riktigt DIF-hjärta! Fan, när han skriker efter ett mål så ser man ju nästan hur det blinkar blå-gul-rött där nere i bröstet....janne skrev:linkan är kung! Ska dif behålla honom kommer det att stå dem dyrt. han lär ju få en del förslag från utlandet, så dif får nog köra nån slags mutning för att få att stanna i huvudtaden. Efter attg ha sett nummer 23=Bremberg på hemmamatchterna är jag sjukt impad, ingen annan har hans skicklighet kring mål. MÅ LINKAN STANNA I DIF!!!!
Fredrik bryr sig inte om var vi ligger, han håller nog fast vid DIF ändå.
Säg den glädje som varar
Linkan har två år kvar på sitt kontrakt så han blir nog inte det minsta dyrare ska du se. Däremot skulle det nog bli riktigt dyrt för den utländska klubb som gav sig på att köpa loss honom från DIF.janne skrev:linkan är kung! Ska dif behålla honom kommer det att stå dem dyrt. han lär ju få en del förslag från utlandet, så dif får nog köra nån slags mutning för att få att stanna i huvudtaden. Efter attg ha sett nummer 23=Bremberg på hemmamatchterna är jag sjukt impad, ingen annan har hans skicklighet kring mål. MÅ LINKAN STANNA I DIF!!!!
- Andy
Jag förstårinte resonemanget - kan du utveckla?janne skrev:linkan är kung! Ska dif behålla honom kommer det att stå dem dyrt. han lär ju få en del förslag från utlandet, så dif får nog köra nån slags mutning för att få att stanna i huvudtaden. Efter attg ha sett nummer 23=Bremberg på hemmamatchterna är jag sjukt impad, ingen annan har hans skicklighet kring mål. MÅ LINKAN STANNA I DIF!!!!