Mäklaren skrev:
En domare i Sverige blåser av så fort de inte ser pucken, vilket säkert har satt käppar i hjulen för hur många mål som helst.
Du berör en intressant punkt, framförallt eftersom man inom svensk hockey anser att det blir för få mål här och i sann idiotanda börjar gräva på helt andra ställen, som att minska mv-skydd tex.
I NHL ställer de ju tillbaka målburen i rätt läge om spelet inte är där. Tänker främst på våran match mot Västerås där VIKS mål stod ur läge länge innan avblåsning. Dom gör så mycket bättre där, och handlar inte enbart om bättre domare utan om att de är bättre förberedda och kör hellre fria än fälla medans i Sverige kör vi hellre fälla än fria
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Rocky3000 skrev:När krymper Sverige rinkarna så som i NHL? Kommer det att hända? Eller kommer det att förbli en hockeydröm..
Frågan är vad som händer med DIF då, Globen på heltid? Gör man det på Hovet så blir ytterliggare 5-6 rader "skymd sikt" och vi kan nog inte spela kvar där.
Vill absolut inte ha NHL mått på rinken. Det är helt klart roligare spel på stor rink men däremot så hade jag också gärna sett finska mått och se hur det skulle se ut. Något som vet vad finnarna tycker om FM-Liiga efter att dom minskade sina?
Intressant NHL match nu 18.35. Detroit - Chicago, förutom att det är grymt stor rivalitet i dessa lag så är ju Chicago på en rejäl winstreak. Krydda det med grymma offensiva ishockeyspelare i båda lagen samt ett par spelare som spelat i DIF. Kronwall, Oduya och Marcus Krüger.
minalman skrev:Vasaloppet, femmil, friidrott och nu Black Hawks.
Vilken sportsöndag i soffan! Väljer mellan Nascar och golf innan jag måste runda av.
Samma här, men bytte friidrotten mot cupmatchen.
Skickat med iPad via Tapatalk.
Djurgårdsbonde? Res med Järnkaminerna - Sektion Syd!
Brandman och sjv.instruktör, och djurgårn tills jag dör. DIFGrafik.se - ditt vattenhål för Djurgårdsgrafik.
OEL är just nu fyra i backarnas poängliga, + 11 i +/-, mest speltid i hela Phoenix. I ett Phoenix som just nu ligger fyra i Western Conference.
Han har helt klart goda chanser att vinna, skulle vara väldigt kul om vi fick två olika svenska Norris Trophy vinnare två år i rad.
Hoppas han kan fortsätta starkt säsongen ut.