Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
AdamPickard
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av AdamPickard »

Daniel942 skrev:1-0 till Västerås efter 3 minuter.
1-1
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

SirDIFalot skrev:
Caveman skrev:
SirDIFalot skrev:
Daniel942 skrev:1-0 till Västerås efter 3 minuter.
Härliga Leksand...... UUUUH. Nåja, dags att ge upp det hoppet om det där.
Varför ska vi hoppas på läxand när vi inte kan göra vårt eget jobb, jag hoppas ALDRIG på läxand...
Det är väl ett rätt naturligt svar? Då hade vi i alla fall haft en chans på trejdeplatsen med några matcher kvar? En vinst för dom spelar ju ingen roll för tabelläget i alla fall.
Klart det är ett naturligt svar... Vi hade haft chans på tredjeplatsen om vi slagit läxand också. All min luft tog slut iom den matchen.....
Användarvisningsbild
Malto

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Malto »

Hoppas Västerås gör en Brynäs...
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Lyxfällans if gjorde vad vi inte villa att de skulle göra, dvs. Torsk mot v-ås gurkorna. Till på köpet börjar jag att känna igen lagsköldana i AS, och vi dessvärre.får vi trorligen få fortsätta med det nästa säsong, då jag med tror att förkval blir tufft.
Även om allt e tungt, så finns ett visst hopp, men det är lite och det dämpar deppet från våra två sista matcherna något.
:|
Senast redigerad av S. Skuggan den 2013-02-23 18:18:10, redigerad totalt 1 gånger.
Rix

Inlägg av Rix »

Oväntat att LIF förlorar i match som betyder noll samtidigt som dem vet att DIF missar top 3 om VIK vinner. (till 95 % iaf)
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Rix skrev:Oväntat att LIF förlorar i match som betyder noll samtidigt som dem vet att DIF missar top 3 om VIK vinner. (till 95 % iaf)
Inte, tyvärr. Klockren analys
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Ganska skönt att förutsättningarna är klara nu. Fjärdeplats är vad som gäller.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

minalman skrev:Ganska skönt att förutsättningarna är klara nu. Fjärdeplats är vad som gäller.
Jag håller helt med dig, tycker faktiskt det här var bra.

Vi skulle ändå inte lyckats knipa 3:e platsen efter senaste veckornas usla facit, att då falla på målsnöret skulle bara givit oss hemska flashbacks från förra säsongen. Nu hoppas jag man inser hur viktigt det kan bli att knipa 4:e platsen istället. Kämpa Djurgården!

Mot 95 pinnar.
Mash

Inlägg av Mash »

Dags att sluta tjata om topp tre. Vi har haft chanser att säkra tredjeplatsen upprepade gånger men aldrig tagit vara på någon av chanserna.
Ställ in siktet att vinna resterande tre matcher och ta nio poäng sammanlagt. Ett förkval kommer vi spela, frågan är bara vilken fördel vi får. Vi tackar Karlskrona ikväll för vinsten mot Oskarshamn, har vi bara Örebro som jagar oss.

Vilka möter vi i förkvalet?
Karlskoga, Djurgården och Örebro är klara.
Sjundeplatsen kan nås av Oskarshamn (innehaver sjundeplatsen), Malmö och Mora. Oskarshamn behöver ta fyra poäng till så är dom säkra att spela förkval.
Jag tror att förkvalet kan bli en relativt lätt uppgift med tanke på hur vi har spelat mot dessa lag (Karlskoga, Örebro och Oskarshamn) stundtals under säsongen. Dessa lag är inget svårt motstånd och presterar DIF på högsta nivån blir förkvalet en lekstuga.

Strid för fjärdeplatsen, det är allt som räknas för tillfället.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Mash skrev:Dags att sluta tjata om topp tre. Vi har haft chanser att säkra tredjeplatsen upprepade gånger men aldrig tagit vara på någon av chanserna.
Ställ in siktet att vinna resterande tre matcher och ta nio poäng sammanlagt. Ett förkval kommer vi spela, frågan är bara vilken fördel vi får. Vi tackar Karlskrona ikväll för vinsten mot Oskarshamn, har vi bara Örebro som jagar oss.

Vilka möter vi i förkvalet?
Karlskoga, Djurgården och Örebro är klara.
Sjundeplatsen kan nås av Oskarshamn (innehaver sjundeplatsen), Malmö och Mora. Oskarshamn behöver ta fyra poäng till så är dom säkra att spela förkval.
Jag tror att förkvalet kan bli en relativt lätt uppgift med tanke på hur vi har spelat mot dessa lag (Karlskoga, Örebro och Oskarshamn) stundtals under säsongen. Dessa lag är inget svårt motstånd och presterar DIF på högsta nivån blir förkvalet en lekstuga.

Strid för fjärdeplatsen, det är allt som räknas för tillfället.
Lätt blir det inte om man ska döma av matchen igår för jag var där och kunde se att vi just nu inte har någon större struktur och flyt i spelet
Mash

Inlägg av Mash »

Donkels skrev: Lätt blir det inte om man ska döma av matchen igår för jag var där och kunde se att vi just nu inte har någon större struktur och flyt i spelet
Påstår du att DIF gjorde sin bästa match igår?
Bamsefar

Inlägg av Bamsefar »

Tror inte att ett förkval behöver vara negativt med tanke på vilken form laget är i just nu. Enligt mig finns det bara ett sätt att ta sig ur en formsvacka: spela matcher, spela matcher samt: (surprise) spela matcher!
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Bamsefar skrev:Tror inte att ett förkval behöver vara negativt med tanke på vilken form laget är i just nu. Enligt mig finns det bara ett sätt att ta sig ur en formsvacka: spela matcher, spela matcher samt: (surprise) spela matcher!
Dessutom har vi något enklare motstånd i tre matcher för att spela oss i form till förkvalet. Där väntar bättre motstånd som ger oss rejäl sparring inför Kvalserien. Det är faktiskt ett perfekt upplägg.
Det hänger bara :-) på laget nu.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Äntligen kan man släppa tanken på 3e platsen och nu fokusera all energi på förkvalet.
Användarvisningsbild
DIFference

Inlägg av DIFference »

Vidriga Leksand låter VIK vinna.

Men... Kanske bäst så. Nu vet vi att det blir kvalserie och spelarna kan börja förbereda sig på det redan nu. Hade VIK förlorat idag hade det funnits en yttepyttechans.

Sent from my Galaxy SIII
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Skriv svar