Garanterat Kåbergs skägg som luktar.emilin skrev:Ska försöka att se något positivt efter denna match.
Då får nog jag välja när kommentatorerna sitter o kall pratar innan matchen o någon av dem säger att det luktade vår när de nåde Örebro och någon av dem nämner just doften av hundskit.
Fick mig iallafall att små skratta innan pucken släpptes.
Matchen vill jag inte ens prata om idag, troligt vis aldrig.
Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013
Besvikelsen har inte lagt sig, hoppet är tillbaka, inte om direktkval men att ta sig till kvalserien, kvällen och helgen börjar som ett klamydiatest men hoppas att börjanpå nästa vecka och 1,5 mån framåt i tiden blir euforisk!
Förutom att SSK ska vara med istället för något av de andra lagen så kan det mycket väl bli samma lag i kvalserien även i år, och då skulle du ju kunna köra samma tips även i år. Som en "kul" grej.Mattebo skrev:Kändes rent av äckligt att läsa min naiva kvaltippning.
Nästa vecka får fan börja i glädje och sluta i total extas, som ren kompensation. Veckan som varit är fan det värsta jag varit med om på länge. Och då även om man bortser från begravningen jag var på idag.#10 skrev:Besvikelsen har inte lagt sig, hoppet är tillbaka, inte om direktkval men att ta sig till kvalserien, kvällen och helgen börjar som ett klamydiatest men hoppas att början på nästa vecka och 1,5 mån framåt i tiden blir euforisk!
Haha ja, bra idé! Blir aldrig som jag tippar dock...Isabo skrev:Förutom att SSK ska vara med istället för något av de andra lagen så kan det mycket väl bli samma lag i kvalserien även i år, och då skulle du ju kunna köra samma tips även i år. Som en "kul" grej.Mattebo skrev:Kändes rent av äckligt att läsa min naiva kvaltippning.
Bara att vända på tabellen då.Mattebo skrev:Haha ja, bra idé! Blir aldrig som jag tippar dock...Isabo skrev:Förutom att SSK ska vara med istället för något av de andra lagen så kan det mycket väl bli samma lag i kvalserien även i år, och då skulle du ju kunna köra samma tips även i år. Som en "kul" grej.Mattebo skrev:Kändes rent av äckligt att läsa min naiva kvaltippning.

Erik Gustafsson
behöver nog inte säga mer denna match...
behöver nog inte säga mer denna match...
Några individuella misstag gör ingen säsong. Så kan det ju vara. Lite fummel och lite dräll här och där under lunken är inte något at hänga sig för. Nu är läget annorlunda.
Nu är varje mål på pluskontot otroligt viktigt. Lika viktigt är att målen på minuskonto minimeras. Nu har vi en strid kring poängen där varje individuellt misstag kostar oändligt mycket. Om vi hårddrar det kan ett idiot-ingripande nu kosta föreningen dess existens. Indianaren i egen zon kan vara den aktionen som leder till konkursen.
Desperationen och energin får inte tryta. Det är livsviktigt att alla spelare spelar för varandra och för klubben.
Spela enkelt. Spela svinigt. Låt ingen stå helskinnad framför Chet, någonsin. Slå sarg ut ORDENTLIGT! Pressa högt. Kasta er för att täcka skott. Stirra inte puck. Gå på kropp.
Framför allt: Sluta ta chanser i egen zon.
Nu är varje mål på pluskontot otroligt viktigt. Lika viktigt är att målen på minuskonto minimeras. Nu har vi en strid kring poängen där varje individuellt misstag kostar oändligt mycket. Om vi hårddrar det kan ett idiot-ingripande nu kosta föreningen dess existens. Indianaren i egen zon kan vara den aktionen som leder till konkursen.
Desperationen och energin får inte tryta. Det är livsviktigt att alla spelare spelar för varandra och för klubben.
Spela enkelt. Spela svinigt. Låt ingen stå helskinnad framför Chet, någonsin. Slå sarg ut ORDENTLIGT! Pressa högt. Kasta er för att täcka skott. Stirra inte puck. Gå på kropp.
Framför allt: Sluta ta chanser i egen zon.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Man kan ju bara säga en sak, trött man blir..
Vi tar extremt onödiga utvisningar, passningarna var helt åt helvete och vart var glöden i spelarna?
Hur går vi vidare från det här? Vi ska självklart vinna resterande matcher, men ska man försöka intala spelarna att 3e platsen fortfarande går att nå eller få en bra avslutning inför förkvalet?
Känns som att vi har ett instabilt mentalt lag och kanske det skulle vara bra att förbereda sig inför förkvalet. Tror att om spelarna hoppas på 3e platsen och missar den kommer en besvikelse infinna sig och ett förkval kommer kännas mycket mycket tyngre att spela.
Vi tar extremt onödiga utvisningar, passningarna var helt åt helvete och vart var glöden i spelarna?
Hur går vi vidare från det här? Vi ska självklart vinna resterande matcher, men ska man försöka intala spelarna att 3e platsen fortfarande går att nå eller få en bra avslutning inför förkvalet?
Känns som att vi har ett instabilt mentalt lag och kanske det skulle vara bra att förbereda sig inför förkvalet. Tror att om spelarna hoppas på 3e platsen och missar den kommer en besvikelse infinna sig och ett förkval kommer kännas mycket mycket tyngre att spela.
Jag tror faktiskt inte spelarna hoppas på tredjeplatsen. De två senaste omgångarna har man ju inte velat ta chansen att knipa den trots överlägen. Alternativt är det nervkramp pga att de inte kan hantera pressen. Vilket isf skulle innebära att man kraschar totalt när det ska spelas sex superviktiga matcher på åtta dagar...Oaklund skrev:Man kan ju bara säga en sak, trött man blir..
Ja om vi inte kan spela ut under press spelar det ingen roll om spelarna hoppas på 3e plats eller inte. Jag hoppas att ledarna i DIF kommer förbereda laget för förkvalet så bra som möjligt. Avsluta serien snyggt och knipa 4e platsen.Isabo skrev:Jag tror faktiskt inte spelarna hoppas på tredjeplatsen. De två senaste omgångarna har man ju inte velat ta chansen att knipa den trots överlägen. Alternativt är det nervkramp pga att de inte kan hantera pressen. Vilket isf skulle innebära att man kraschar totalt när det ska spelas sex superviktiga matcher på åtta dagar...Oaklund skrev:Man kan ju bara säga en sak, trött man blir..
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013
Enda positiva i kväll var att jag slapp se matchen. Det hjälper ju inte er andra är jag rädd.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
En klassisk "Pressen är för stor"-torsk. Rädslan att riskera förlust var starkare än viljan att vinna. Efter halva matchen. Panncake Scenario.minalman skrev:Enda positiva i kväll var att jag slapp se matchen. Det hjälper ju inte er andra är jag rädd.
Är trött nu, avreagerad och trött. Hoppas på bättre resultat i veckan som kommer.
/Mange
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
[ironi]
Upp med matchtråd till TAIF matchen, så jävla taggad! Vi har fortfarande en chans på topp tre, om vi tar tre poäng mot Tingsryd så lever hoppet fortfarande! Hoppas på bra publiksiffra och stämning. Lär bli ett jävla drag. [/ironi]
Upp med matchtråd till TAIF matchen, så jävla taggad! Vi har fortfarande en chans på topp tre, om vi tar tre poäng mot Tingsryd så lever hoppet fortfarande! Hoppas på bra publiksiffra och stämning. Lär bli ett jävla drag. [/ironi]