Dom flesta, bara att skita i att betala lön åt dom vi inte vill ha kvar, 75% skrivs väl av eller?#10 skrev:Bocas skrev:Vilka spelare kan vi enkelt och billigt göra oss av med inför nästa säsong?
Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013
Re: Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013
Hujedamej en Järnkamin? Astrid Lindgren som Astrid Lindgren. Kasta inte sten i glashus.Daniel08 skrev:Dom har en sång byggd på "här kommer Pippi Långstrump"... Nuff said
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tidigt i säsongen var jag kritiskt inställd till #56. Jag tyckte han ryckte upp sig och spelade riktigt bra stundtals, men nu är han fan lägre än vad han var i början. Räknade till 4 felpassar i egen zon idag. FYRA. FELPASSAR. I. EGEN. ZON. EN BACK.Manijock skrev:En del skribenter är verkligen seriöst sämre än Djurgården. Erik en bra back? Röstar forfarande för att prova skola om honom. Först till forward, är han lika inkompetent där så kanske han kan pröva att jobba i omklädningsrummet? Försöka flåsa handdukarna torra eller någonting? Svårt att se honom göra ett sämre jobb där.
Orkar fan inte snacka mer om nr 56 nu. Snälla snääääällla Edmonton ta över honom illa kvickt, vi startar en insamling, ni får betalt snälla ta Erik så fort ni kan!
I fyra-fyra spelet i slutet slår han pucken rätt i käften på en Örebrospelare utan att ens vara stressad. Han slår en sån jävla indianare fem minuter in i matchen så man börjar undra om han ens är mentalt närvarande, eller om han fortfarande väntar på en intervju så han kan göra rätt för sig istället för hans patetiska försök tidigare.
Det gör så jävla ont nu. Vill bara gråta och gå och lägga mig. Varför ska de visa sig stora, starka och duktiga från omg. 21 till omg. 45 bara för att sedan gå på total bet igen? Jag har fan inte psyket som krävs för det här...
25/4-2025
- Nummer19
Skrev jag att han var bra idag? Nej, precis.Daniel942 skrev:Hahaha. Snubben bjuder på i princip alla mål idag och du dillar om bra back?Nummer19 skrev:Ööööööööööh, verkligen inte. Skämtar du?#10 skrev:Ok, kanske Gustavsson skulle bänkas före eller????Nummer19 skrev:Varför bänkar vi inte Timmy P? Är det för att han har ett "C" på bröstet?
Timmy P har varit våran överlägset sämsta back denna säsong, samtidigt som Erik G har varit en av de bättre. Stundtals även den överlägset bästa backen till och med.
Däremot skrev jag att han har varit en av de bättre bland backarna i år. Vilket man inte kan säga emot.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Ok, nu ska jag vara galet positiv.
Vi har relativt många spelare som faller igenom och inte kliver fram när det väl gäller. Idag var det egentligen bara Lidström och Ottosson och i viss mån Fimpen, Holm och Tim som vågade spela hockey. Det är spelare som varit med tidigare.
Vi har förlorat de två senaste för att vi på riktigt skitit ned oss i sista och inte vågar spela. Jag hoppas och tror att detta kan vara en ordentlig klocka, och att alla fattar att ju mindre man vågar desto sämre går det. Med någon form av slutledningsförmåga hoppas jag därför att alla fattar att det är bättre att försöka och misslyckas än att alibispela.
Nu är det inget att förlora. Just därför går vi upp!
Vi har relativt många spelare som faller igenom och inte kliver fram när det väl gäller. Idag var det egentligen bara Lidström och Ottosson och i viss mån Fimpen, Holm och Tim som vågade spela hockey. Det är spelare som varit med tidigare.
Vi har förlorat de två senaste för att vi på riktigt skitit ned oss i sista och inte vågar spela. Jag hoppas och tror att detta kan vara en ordentlig klocka, och att alla fattar att ju mindre man vågar desto sämre går det. Med någon form av slutledningsförmåga hoppas jag därför att alla fattar att det är bättre att försöka och misslyckas än att alibispela.
Nu är det inget att förlora. Just därför går vi upp!
Senast redigerad av Malto den 2013-02-22 22:04:16, redigerad totalt 2 gång.
Förra omgången gick andra resultat helt DIFs väg. Det sumpade vi.FreddanS skrev:Mitt kära DIF. Efter att ha gått på samtliga hemmamatcher denna säsong går det inte att beskriva den enorma besvikelse som jag nu känner efter att ha sett ett lag som inte verkar vilja vara på isen. När vi ligger under med ett mål verkar det som att samtliga spelare skiter totalt i hur otroligt viktig match vi faktiskt spelade idag. Ett stort svek mot oss supportrar att inte ens försöka! Skäms som fan ska ni göra!!
Denna omgången gick också resultaten vår väg (hittills, LIF-VIK slutar 0-6 i morgon, är jag helt övertygad om). Vi sumpade det.
Omgångarna efter uppehållet har nästan alla andra resultat gått vår väg. Chanser som mer eller mindre har sumpats, men mot MIF och VIK försökte man ju i varje fall, och mot BIK var det helt sjukt bra.
Och som det såg ut idag så tyder allt på att spelarna VILL spela förkval. Finns ingen annan logisk förklaring till att man åker runt och har gett upp när man ligger under med uddamålet. För FAAN, de har ju vänt 2-5-underläge helt nyligen!! Försök lite för i HELVETE! Försök mycket! Försök! Försök tills ni spyr och sen kan ni i varje fall säga att ni gjorde allt. Att förlora så här mot Rövskägget är fan skandal!
Haparanda om en vecka. Vad kul jag ska ha där uppe. Inget att spela för, en cementerad femteplats, möjligen risk för en sjätteplats. Fy helvitti!
Spelet går i vågor under säsong. Vi är inne i en formsvacka nu, men ett riktigt bra lag vinner ändå. Exempelvis ett lag som klarar av att göra mål i spel fyra och fem mot tre, DIF klarar tyvärr inte av det och har haft ett alldeles för dåligt PP i flera år nu. Att ha Åberg som point är otroligt korkat om man frågar mig.
Tim, Otto, Chet och Fimpen gör en fin match idag. Känns samtidigt lite som att ungdomarnas flyt och medstuds börjar avta. Åberg, Wennberg, Gustafsson och Sörensen har inte varit bra på slutet.
Tim, Otto, Chet och Fimpen gör en fin match idag. Känns samtidigt lite som att ungdomarnas flyt och medstuds börjar avta. Åberg, Wennberg, Gustafsson och Sörensen har inte varit bra på slutet.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Bedrövlig match verkade inte som vi ville vinna.viljelöst och disciplinen är bedrövlig. Ottosson och chet får godkänt. Wennberg var väl hyfsad.
- Daniel942
Jag undrar om spelarna är stolta. Man skulle gärna sitta på en stol i bussen nu.
DIF!
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det spelar ingen roll vilka vi har i laget. Det är pressen som fäller oss.
DIF bäst när det gäller? Vi har fortfarande chans på tredjeplats. Spela Erik så mycket vi kan och sätt honom på att göra de här asaballa snurrfinterna. OMG det är så ballt!
Sen tycker jag vi typ ska tackla suuuupermycket hela tiden. Asså motspelarna kommer bli så rädda, stora starka Jimmie och tandlösa Kalus, OMG hallå rännskita på bonnlagena. Sen tror jag att om vi skjuter mycket i Powerplay så kommer vi göra mål. Ju snabbare och desto fler folk som ligger i skottlinjen så borde målvakten ha jättesvårt att se pucken? Tror nog att om Pontus laddar en av sina bauta-NHL-skott så kommer målvakten ha jättesvårt att ta den speciellt om vi skjuter när det är massa folk i vägen, det är så jag typ känner eller vad tror ni?
Tycker också att spelare som Lidström, Tim, Wennberg, och Otto är lite klena, har vi verkligen så jättemycket nytta av dem? Önskar nästan att de vore skadade som Linkan är så vi slipper dem och kan lira med typ Kalus och Ölvestad istället. Då kan man typ tackla och få något gjort istället.
Kom igen vi tar det här gubbar, bara vi tar varann i armhålorna och sjunger "We shall overcome" och sen sjunger såhär monsteriuöst jättehögt som bara vi gårdare kan göra? Mot guldet...
Sen tycker jag vi typ ska tackla suuuupermycket hela tiden. Asså motspelarna kommer bli så rädda, stora starka Jimmie och tandlösa Kalus, OMG hallå rännskita på bonnlagena. Sen tror jag att om vi skjuter mycket i Powerplay så kommer vi göra mål. Ju snabbare och desto fler folk som ligger i skottlinjen så borde målvakten ha jättesvårt att se pucken? Tror nog att om Pontus laddar en av sina bauta-NHL-skott så kommer målvakten ha jättesvårt att ta den speciellt om vi skjuter när det är massa folk i vägen, det är så jag typ känner eller vad tror ni?
Tycker också att spelare som Lidström, Tim, Wennberg, och Otto är lite klena, har vi verkligen så jättemycket nytta av dem? Önskar nästan att de vore skadade som Linkan är så vi slipper dem och kan lira med typ Kalus och Ölvestad istället. Då kan man typ tackla och få något gjort istället.
Kom igen vi tar det här gubbar, bara vi tar varann i armhålorna och sjunger "We shall overcome" och sen sjunger såhär monsteriuöst jättehögt som bara vi gårdare kan göra? Mot guldet...
Senast redigerad av Manijock den 2013-02-22 22:08:53, redigerad totalt 1 gånger.
Fy fan, insåg just att vi faktiskt kan hamna sjua fortfarande...
Haha, den behövdes!Manijock skrev:DIF bäst när det gäller? Vi har fortfarande chans på tredjeplats. Spela Erik så mycket vi kan och sätt honom på att göra de här asaballa snurrfinterna. OMG det är så ballt!
Verkar som att alla spelare som lirar med vår sköld på bröstet automatiskt blir lobotomerade av pressen.
Vi kanske kan börja hoppas på avancemang när vi blivit underdogs och har ~2.5k i publiksnitt om några år...
Vi kanske kan börja hoppas på avancemang när vi blivit underdogs och har ~2.5k i publiksnitt om några år...
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det verkar som att så fort vi slår ur underläge då släpper pressen. Därför vi har bra resultat mot Storlagen men Karlskrona verkar vi inte kunna rå på.Vikas skrev:Verkar som att alla spelare som lirar med vår sköld på bröstet automatiskt blir lobotomerade av pressen.