Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013
Jag är så trött på att vara bajen. Jag finner inga ord. Spelarna pissade på skölden i början av säsongen, sen lyckas man spela till sig ett JÄVLIGT bra läge inför slutet men nä då pissar man på skölden igen.
Det är ett sånt jävla losergäng vi sitter med här så det är patetiskt. Skulle jag sitta på den där jävla bänken när man spelade så här skulle jag ge nån en fet utskällning.
Henrik Eriksson visar tydligt vad han tycker om Sörensens utvisning i båset dock. Kul när nån kan visa känslor till skillnad från de andra liken på bänken.
Tony Zabel känns uppgiven i intervjun, detta är inte roligt att se. Jag tror han tänker ungefär likadant som jag just nu.
För ett år sen spelade vi i Elitserien, idag får vi stryk av Örebro. Rättvist. Det gör så jävla ont.
Det är ett sånt jävla losergäng vi sitter med här så det är patetiskt. Skulle jag sitta på den där jävla bänken när man spelade så här skulle jag ge nån en fet utskällning.
Henrik Eriksson visar tydligt vad han tycker om Sörensens utvisning i båset dock. Kul när nån kan visa känslor till skillnad från de andra liken på bänken.
Tony Zabel känns uppgiven i intervjun, detta är inte roligt att se. Jag tror han tänker ungefär likadant som jag just nu.
För ett år sen spelade vi i Elitserien, idag får vi stryk av Örebro. Rättvist. Det gör så jävla ont.
DIF!
Håller med. Erik har gjort det bra under säsongen men de senaste matcherna spelar han fruktansvärt nonchalant och klantigt. 2 av målen är hans fel.Manijock skrev:Tycker synd om Zabel. Har och göra med ett gäng kärringar som föredrar en lina på krogen över en lina på isen. En kväll hemma hos fågelholken Gustafsson och lira "vem kan pricka käften på Erik med en burk persikor", ett spännande spel anpassat för alla åldrar så länge man har en inkompetent hockeyback i förrådet att ta fram.Buford skrev:Man måste fundera på hur det är ställt i DIF, då Zabel sade inför 3:e perioden att han inte såg någon glöd i ögonen på spelarna. I en sådan här viktig match är ju det för fan en skyldighet att visa glöd.
Morwin: Vi hade bättre backuppsättning. Tar emot att säga men visst fan är det sant. Pest eller kolera, Kyle eller Gustafsson?
Timmy har varit bättre än Erik de senaste 15 matcherna ungefär så nej på en bänkning av honom. Lägsta nivån på Timmy är dålig, men Eriks är värre än katastrof. Kan vara det värsta jag sett på så hög nivå!
- Daniel942
Hahaha. Snubben bjuder på i princip alla mål idag och du dillar om bra back?Nummer19 skrev:Ööööööööööh, verkligen inte. Skämtar du?#10 skrev:Ok, kanske Gustavsson skulle bänkas före eller????Nummer19 skrev:Varför bänkar vi inte Timmy P? Är det för att han har ett "C" på bröstet?
Timmy P har varit våran överlägset sämsta back denna säsong, samtidigt som Erik G har varit en av de bättre. Stundtals även den överlägset bästa backen till och med.
DIF!
Ja en vi snackar väl denna match???Nummer19 skrev:Ööööööööööh, verkligen inte. Skämtar du?#10 skrev:Ok, kanske Gustavsson skulle bänkas före eller????Nummer19 skrev:Varför bänkar vi inte Timmy P? Är det för att han har ett "C" på bröstet?
Timmy P har varit våran överlägset sämsta back denna säsong, samtidigt som Erik G har varit en av de bättre. Stundtals även den överlägset bästa backen till och med.
Som lagets lägstanivå ser ut har vi ingenting att hämta i en kvalserie och egentligen ingenting att göra i ES. Förvisso kan man inte vinna varenda match och det är inte på grund av Leksands eller Örebromatcherna som det ser ut som det gör, det hela avgjordes betydligt tidigare.
Unga backar som stirrar på puck och inte hunnit skaffa sig ett välslipat spelsinne. En målvakt som personifierar laget (briljant och högklassig ibland och pojklagsmässigt usel ibland), ett gäng forwards som hänger med axlarna och inte sköter hemjobbet ordentligt. Det finns ett par spelare som bär hela laget i vissa stunder men det räcker inte i 52+ matcher tyvärr.
Jag är dock inte negativt överraskad. Jag tippade redan för ett par månader sedan i en annan tråd att vi skulle sluta på 5e plats så hittills har jag bara varit positivt överraskad.
När det går dåligt är det inte ett lag ute på isen utan kedjorna för sig, backar för sig och en ensam keeper längst bak och det är en trend som känns igen från förra säsongen.
Unga backar som stirrar på puck och inte hunnit skaffa sig ett välslipat spelsinne. En målvakt som personifierar laget (briljant och högklassig ibland och pojklagsmässigt usel ibland), ett gäng forwards som hänger med axlarna och inte sköter hemjobbet ordentligt. Det finns ett par spelare som bär hela laget i vissa stunder men det räcker inte i 52+ matcher tyvärr.
Jag är dock inte negativt överraskad. Jag tippade redan för ett par månader sedan i en annan tråd att vi skulle sluta på 5e plats så hittills har jag bara varit positivt överraskad.
När det går dåligt är det inte ett lag ute på isen utan kedjorna för sig, backar för sig och en ensam keeper längst bak och det är en trend som känns igen från förra säsongen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Jim Morrison
Jaja, DIF lever i fansen. I oss. Jag skiter i alla spelare i laget nu. Jag önskar er alla en god kväll och försök att inte deppa ihop för mycket även om jag vet att det är jävligt svårt. Spelarna sviker oss gång på gång, men vi är kvar. Fortsätt med det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Daniel08
- Medlem: Ja, ständig medlem
Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013
EG kan fan dra till plastindianerna när fan som helst!
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Vilka spelare kan vi enkelt och billigt göra oss av med inför nästa säsong?
och vad hjälper det, vi SKA upp, allt annat är en monumentalt jävla megafiasko i stil med vasaskeppetPraetori skrev:Som lagets lägstanivå ser ut har vi ingenting att hämta i en kvalserie och egentligen ingenting att göra i ES. Förvisso kan man inte vinna varenda match och det är inte på grund av Leksands eller Örebromatcherna som det ser ut som det gör, det hela avgjordes betydligt tidigare.
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Håller med dig. Dagens DIF, laget, är inte ett ES-lag för tillfället. Men föreningen, Djurgårdens IF, hör hemma i ES.Jim Morrison skrev:Jaja, DIF lever i fansen. I oss. Jag skiter i alla spelare i laget nu. Jag önskar er alla en god kväll och försök att inte deppa ihop för mycket även om jag vet att det är jävligt svårt. Spelarna sviker oss gång på gång, men vi är kvar. Fortsätt med det.
Dom flesta?Bocas skrev:Vilka spelare kan vi enkelt och billigt göra oss av med inför nästa säsong?
ge dem till leksand dem kanske vill ha dem ?#10 skrev:Dom flesta?Bocas skrev:Vilka spelare kan vi enkelt och billigt göra oss av med inför nästa säsong?
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
En del skribenter är verkligen seriöst sämre än Djurgården. Erik en bra back? Röstar forfarande för att prova skola om honom. Först till forward, är han lika inkompetent där så kanske han kan pröva att jobba i omklädningsrummet? Försöka flåsa handdukarna torra eller någonting? Svårt att se honom göra ett sämre jobb där.
Orkar fan inte snacka mer om nr 56 nu. Snälla snääääällla Edmonton ta över honom illa kvickt, vi startar en insamling, ni får betalt snälla ta Erik så fort ni kan!
Orkar fan inte snacka mer om nr 56 nu. Snälla snääääällla Edmonton ta över honom illa kvickt, vi startar en insamling, ni får betalt snälla ta Erik så fort ni kan!
-
Vill väl inte betala för att göra oss av med dem..Morwin skrev:ge dem till leksand dem kanske vill ha dem ?#10 skrev:Dom flesta?Bocas skrev:Vilka spelare kan vi enkelt och billigt göra oss av med inför nästa säsong?
25/4-2025
-
Om EG stänger käften någon gång kanske han spelar lite bättre..