Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Natanoy

Re: Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Inlägg av Natanoy »

Enligt Aftonbladet är säsongen över för jared Aulin och han spelar inte ikväll. Skönt :)
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels »

SirDIFalot skrev:
Donkels skrev:Bra, Jimmies skada var inte värre än att kan vara med ikväll Linkan fortfarande ett frågetecken det lutar till min tes att han kommer att sparas till förkval/kvalmatcher
Jimmie var magsjuk.
Åh fan trodde först att det var hans gamla axelskada som spökade igen...
Donkels

Inlägg av Donkels »

Natanoy skrev:Enligt Aftonbladet är säsongen över för jared Aulin och han spelar inte ikväll. Skönt :)
Ok då behöver vi mest se upp för fyllot ikväll då...
Rix

Inlägg av Rix »

Skönt att Jimmie är tillbaka. Otroligt viktigt match det här. Skriver som jag sa innan, vi måste sikta på tredjeplatsen. Jag tror tyvärr att vi missar den, men jag går hellre in i förkval på fjärdeplats med fyra raka vinster än som femma-sexa med blandad kompott.

Kom igen nu DIF!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Missar vi topp tre hoppas jag i alla fall att VIK tar 3e platsen.

Känns som att vi har mycket svårare för dem jämfört med Karlskoga

Tyvärr tror jag dock vi kommer få de svårt i ett förkval då vi återigen har "allt att förlora" och vi vet ju hur bra vi fungerar då.

Skulle vi däremot mot alla odds fixa förkvalet kan det vara en fördel att ha spelat matcher och inte haft ett uppehåll på 10 dagar.

Hoppas grabbarna visar lite vilja och studsar tillbaka och plockar in i alla fall 2 pinnar här.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Donkels skrev:
Natanoy skrev:Enligt Aftonbladet är säsongen över för jared Aulin och han spelar inte ikväll. Skönt :)
Ok då behöver vi mest se upp för fyllot ikväll då...
Tomten Wiklander som alltid gör mål på oss och snabbskrinnaren Weinstock som alltid gör mål när jag tittar. Där har vi två till som skulle gå in i vårt lag närsomhelst.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

markus ljungh ?@markusljungh
Ännu en viktig match. Hoppas på 3 fina poäng från boysen. Tyvärr får man följa matchen från soffan #hjärnskakning

Oj då. Fimpen lär ju lira. Men vad händer om han gör illa sig? Kalin? Dags för Linkan att bita ihop snart.
Expert.
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

SirDIFalot skrev: Oj då. Fimpen lär ju lira. Men vad händer om han gör illa sig? Kalin? Dags för Linkan att bita ihop snart.
Verkligen. Börjar undra om man får se honom något mer ö.h.t. denna säsong.
Användarvisningsbild
Skotte

Inlägg av Skotte »

Staten skrev:
JohanPez skrev:
Skotte skrev:Kan man hoppa på JK-bussen "ensam"? :|
Kan kan du väl men du lär ju inte ha en chans..
Vill killen hoppa på Jk-bussen så låt honom försöka. Var inte så nedlåtande. Han har alla chanser i världen att lyckas. Jag tror på dig, Skotte!
Tack! Uppskattar stödet men tyvärr får det bli påhopp en annan gång. Migrän och sånt. Nyinköpta kaststjärnor och allt...

OnT: Lidström som point med order att skjuta, skjuta, skjuta - då blir det här en walk in the motherfuckin' park!

Kämpa.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Skotte skrev:
Staten skrev:
JohanPez skrev:
Skotte skrev:Kan man hoppa på JK-bussen "ensam"? :|
Kan kan du väl men du lär ju inte ha en chans..
Vill killen hoppa på Jk-bussen så låt honom försöka. Var inte så nedlåtande. Han har alla chanser i världen att lyckas. Jag tror på dig, Skotte!
Tack! Uppskattar stödet men tyvärr får det bli påhopp en annan gång. Migrän och sånt. Nyinköpta kaststjärnor och allt...

OnT: Lidström som point med order att skjuta, skjuta, skjuta - då blir det här en walk in the motherfuckin' park!

Kämpa.
Gillar tanken med Lidström som point.

Synd på de nyinköpta kaststjärnorna och allt. Men, den som spar han har sina kaststjärnor kvar!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Rix

Inlägg av Rix »

Jag skulle vilja testa följande i PP:

Lidström - Johner
Otto - Wennberg - Åberg

Anledningen till detta:

Just nu skjuter vi alldeles för lite i vårt PP, vi försöker inspel på Honken och kantskott från Johner, men motståndarna läser det.
Med mitt konceptet har vi en back som kan agera point, visst Lidström gör ingen jättesäsong men har verkligen spelat upp sig och jag tycker han förtjänar chansen i PP.

Johner skjuter bättre än Åberg enligt mig, gör dessutom en hel del mål och kan hålla i pucken, därför får han en plats på blå, kan även söka sig inåt mål för inspel med mera. Åberg får ta "Malkin" position vid tekningscirkeln och skjuta massa direktskott, Åberg skjuter snabba skott och de har större chans att gå in från kanten när målvakten förflyttar sig. Dessutom slipper Åberg stressen att agera point i PP, vilket jag tror han mår bra av.

Sen har vi då Wennberg och Otto kvar. Otto startar som speldirigent och Wennberg framför mål. Min motivering till det är att Wennberg gjorde det bra framför mål i PP i JVM. Han är stark och har bra balans. Dessutom så är Wennberg och Otto smarta spelare, om Otto behöver understöd så kan han droppa till Wennberg bakom mål / nere i sarghörnet och själv ta postion framför motståndare målet, samtidigt som Wennberg tar över som speldirigent. Detta gör att vi får rörelse på deras backar/forwards och skapar "oro"

Dessutom tror jag både Otto och Wennberg klarar rollen som speldirigent och den som ska skymma målvakten alldeles utmärkt. Jämför man med en som Honken/Hank/Kalus/Ölvestad är dem säkert bättre framför mål, men dem kommer inte kunna rulla och ta över rollen som speldirigent på samma sätt som fima Otto-Wennberg kan.

Skulle vara kul att testa denna lineup ikväll!

Krossa Örebro!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Att Johner är den enda vi har som kan skjuta direktskott är mitt största argument för att INTE spela honom på point. Han ska enligt mig stå där han brukar stå och smälla på sina direktskott. Tyvärr har vi ju inte så många alternativ på point.

Johner och Otto på varsin sida om Gustafsson. I triangeln i första.
Guter och Wennberg på varsin sida om Åberg i andra. Åberg blir ju givetvis en nödlösning på point, ingen roll som passar honom alls men alternativen är för dålig. Ser inte alls vad Lidström ska in där och göra. Stor besvikelse offensivt.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:Att Johner är den enda vi har som kan skjuta direktskott är mitt största argument för att INTE spela honom på point. Han ska enligt mig stå där han brukar stå och smälla på sina direktskott. Tyvärr har vi ju inte så många alternativ på point.

Johner och Otto på varsin sida om Gustafsson. I triangeln i första.
Guter och Wennberg på varsin sida om Åberg i andra. Åberg blir ju givetvis en nödlösning på point, ingen roll som passar honom alls men alternativen är för dålig. Ser inte alls vad Lidström ska in där och göra. Stor besvikelse offensivt.
Hållet helt med, tyvärr är Åberg för dålig på att röra sig och placera sig rätt på blå som point. Hade hellre haft honom på en Johner roll om ett alternativ fanns vid blåa (Nils Andersson).
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Sjöwall

Sv: Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Inlägg av Sjöwall »

Missar de första två perioderna pga Thaiboxning (måste kunna försvara mig mot Caveman i infobaren ;))

Tror att vi vinner denna med uddamålet där Åberg avgör.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Lovade mig själv i morse på väg till jobbet att bara få ta en öl/mål DIF gör, tur att jag köpte en vindunk oxå. (2 öl i bastun före match är dock obligatoriskt)

Mot 3p och mycke mål:)
Skriv svar