emilin skrev:Man kan analysera granska denna match men i slutet så står man där jävligt besviken, det hade med den publik o uppladdning varit så inihelvete skönt att tvåla dit dessa jävlar.
Tyngden man känner efter denna förlust går knappt att nämna vid ord.
Skit ner er jävla knäckebröd.
Den där skatteverket/Leksand-loggan i slutet, jag gjorde, hade någon tryckt upp och visade mig vid VIP-ingången igår. Blev ganska förvånad, men uppskattas att den sprids.
Joyride skrev:Jag är ju ganska gammal i gården ja i Djurgården så jag minns att vi själva gjorde en "Leksand" på slutet av 80 talet, när vi höll på att kursa, det var ganska stora summor det handla om då också vill jag minnas. Så vi ska vara försiktiga att kasta skit på andra klubbar!!
Det var en dålig jämförelse då vi INTE redde upp situationen genom att tigga pengar från staten. Däremot fixade horungen och dåvarande ordföranden Lars Hedström att vi åkte på en skuld på 6,6 miljoner 1993 genom att han tömde Djurgårdens konto för sina egna suspekta affärer. Då ställde iofs. dom övriga 11 elitserieklubbarna upp med stålar så att vi kunde klara elitserielicensen vilket hedrar dom däremot berodde inte denna skuld på vidlyftighet från föreningens sida utan orsakades av den ovan nämnde kriminella horungen
Det var inte det jag tänkte på utan det var säsongen 87 när fodringsägarna fick betala 75% av vår skuld på 12 miljoner och vi undgick konkurs och vann sen SM guld över Leksand i finalen -89. Då borde vi spelat i div 3 om vi skall kasta skit på Leksand.
Joyride skrev:Jag är ju ganska gammal i gården ja i Djurgården så jag minns att vi själva gjorde en "Leksand" på slutet av 80 talet, när vi höll på att kursa, det var ganska stora summor det handla om då också vill jag minnas. Så vi ska vara försiktiga att kasta skit på andra klubbar!!
Det var en dålig jämförelse då vi INTE redde upp situationen genom att tigga pengar från staten. Däremot fixade horungen och dåvarande ordföranden Lars Hedström att vi åkte på en skuld på 6,6 miljoner 1993 genom att han tömde Djurgårdens konto för sina egna suspekta affärer. Då ställde iofs. dom övriga 11 elitserieklubbarna upp med stålar så att vi kunde klara elitserielicensen vilket hedrar dom däremot berodde inte denna skuld på vidlyftighet från föreningens sida utan orsakades av den ovan nämnde kriminella horungen
Det var inte det jag tänkte på utan det var säsongen 87 när fodringsägarna fick betala 75% av vår skuld på 12 miljoner och vi undgick konkurs och vann sen SM guld över Leksand i finalen -89. Då borde vi spelat i div 3 om vi skall kasta skit på Leksand.
"Jag är ju ganska gammal i gården ja i Djurgården"
Jaså, men du blev medlem på forat idag!!??
Va*an drar du upp en 26 år gammal historia för att jämka Knäcketofs IKs bedrift idag? Allvarligt?
Jag har aldrig haft någon anledning att skriva något egentligen men när jag såg banderollen igår under matchen så tänkte jag att det där kan vi få äta upp för att vi har gjort likadant. Då ville jag i all välmening påpeka att man ska vara försiktig att dömma andra när vår egen historia har sina svaga punkter. Fast många vill inte se sin egen skit! Och jag skall inte störa er i er sömn mera.
Joyride skrev:Jag är ju ganska gammal i gården .....
Jag har aldrig haft någon anledning att skriva något egentligen men när jag såg banderollen igår under matchen så tänkte jag att det där kan vi få äta upp för att vi har gjort likadant. Då ville jag i all välmening påpeka att man ska vara försiktig att dömma andra när vår egen historia har sina svaga punkter. Fast många vill inte se sin egen skit! Och jag skall inte störa er i er sömn mera.
Du kan ju inte på fullaste allvar jämföra DIFs situation för 30 år sen med den som fuskarna i knäckebrödslandet håller på med nu. Har du läst deras riktigt dåliga patetiska försvarstal? Det finns många leksingar som tycker som oss att det här är fet jävla skandal.
Om du missat det så är det riktigt uppenbart att detta var planerat, det var iaf medvetet att de körde på med sin trupp trots att de visste om situationen. Det är fakta. Det är även fakta att Janne Josefsson och Co granskar kommunen as we speak för att det har försigått dumheter där uppe. Om du tror att det bara är rekonstruktionen i sig som gör folk upprörda så får du nog uppdatera dig lite. Det är helheten, hur de hanterar situationen, att de redan fått hjälp av skattepengar i åratal!! Rekonstruktionen var enbart droppen som fick bägaren att rinna över. Sen går de och rekryterar en målvakt OVANPÅ DET!!!
Och detta är det vi vet om idag. Snart kommer det ett avsnitt i UG dedikerat till leksans kommun och deras hockeylag, vilket iofs är ett och samma. Då kommer den riktiga skiten upp till ytan. Om det inte fanns skit att hitta där skulle de aldrig göra ett avsnitt i UG.
Att man ens ska behöva förklara det för folk. Denna soppan har hållt på ett tag och alla borde känna till fakta vid det här laget. WTF!
Joyride skrev:Jag har aldrig haft någon anledning att skriva något egentligen men när jag såg banderollen igår under matchen så tänkte jag att det där kan vi få äta upp för att vi har gjort likadant. Då ville jag i all välmening påpeka att man ska vara försiktig att dömma andra när vår egen historia har sina svaga punkter. Fast många vill inte se sin egen skit! Och jag skall inte störa er i er sömn mera.
ÅÅÅåå....det finns alltså en förklaring att Djurgården på 80 talet fick hjälp av fodringsägarna att betala 75% av skulden för att undvika en konkurs.Vi kunde alltså inte bättre. Vi fattade inte hur korkade vi var men Leksand är så smarta att de utnyttjat systemet. Ni menar att vi är korkade och Leksand smarta. Eller är det så att vi inte vill se våra brister precis som knäcketofsarna inte vill.
Joyride skrev:ÅÅÅåå....det finns alltså en förklaring att Djurgården på 80 talet fick hjälp av fodringsägarna att betala 75% av skulden för att undvika en konkurs.Vi kunde alltså inte bättre. Vi fattade inte hur korkade vi var men Leksand är så smarta att de utnyttjat systemet. Ni menar att vi är korkade och Leksand smarta. Eller är det så att vi inte vill se våra brister precis som knäcketofsarna inte vill.
Ge dig nu. De brister du skriver om utspelade sig för 26 år sedan. Nog nu.
Joyride skrev:ÅÅÅåå....det finns alltså en förklaring att Djurgården på 80 talet fick hjälp av fodringsägarna att betala 75% av skulden för att undvika en konkurs.Vi kunde alltså inte bättre. Vi fattade inte hur korkade vi var men Leksand är så smarta att de utnyttjat systemet. Ni menar att vi är korkade och Leksand smarta. Eller är det så att vi inte vill se våra brister precis som knäcketofsarna inte vill.
Jag köper att du är djurgårdare lika lite som ditt dåliga resonemang.
haha alltså vi hade ingen uppfattning, inte jag iaf, om leksingar innan vi blev degraderade till HA. Nu när man ser hur ni beter er så kan man inte låta bli att dra alla över en kam även fast man vet att det finns en hel del vettiga leksingar (som personer då). Men ni anstränger er ju inte direkt för att ge er förening ett bra rykte. Gå in på forum och försöka rättfärdiga era synder genom att gå "undercover". Otroligt pinsamt. Speciellt när det är så fruktansvärt tydligt.
Funderar på om det inte är en gnagare, som låtsas vara en leksing, som i sin tur låtsas vara en Djurgårdare. Detta för att gnagaren vill smutkasta leksand för de år som de slogs mot varandra i allsvenskan Hoppas att detta är sanningen. Allt annat är bara tragiskt. Sitter det en riktigt leksing bakom kontot joyride så känner jag för första gången sympati för dem.
Spelar förfan ingen jävla roll om det var för 100, 30 år sedan eller NU.
Vi har blivit räddade precis såsom Leksand blir räddade nu.
DOCK så kan det ju självklart diskuteras hur mycket pengar Djurgården slapp betala för 26 år sedan gentemot vad Leksand slipper nu.
Att Leksand fortsätter att värva spelare under pågående rekonstruktion.
Ooch att den här "dopningen" har pågått i flera år i Leksand osv.
Men vet vi hur vi plötsligt hade så mycket skulder 1987'?
Kan ju ha pågått i flera år då också..
Nåja.
HATA LEKSAND!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Godnoken skrev:Spelar förfan ingen jävla roll om det var för 100, 30 år sedan eller NU.
DOCK så kan det ju självklart diskuteras hur mycket pengar Djurgården slapp betala för 26 år sedan gentemot vad Leksand slipper nu.
Nåja.
HATA LEKSAND!
Rekonstruktionen i sig är väl inget man är arg på (för miljonte gången)
Det är varför den tog form och det övriga skamlösa och osportsliga beteende som Leksand uppvisar i samband med detta och i ekonomiska sammanhang i stort.
Godnoken skrev:Spelar förfan ingen jävla roll om det var för 100, 30 år sedan eller NU.
Nåja.
HATA LEKSAND!
Utan att ha större insyn i det som hände -87 anser jag att det är långt värre att PÅBÖRJA en säsong med -44 milj än att (som i vårt fall) AVSLUTA en säsong med -12 milj. Leksand har ju medvetet valt att bibehålla spelartruppen, med en lönekostnad på ca 20 milj, istället för att försöka lösa dyra kontrakt, frigöra pengar och ta ansvar för den skit man satt sig i. Istället låter man fordringsägare ta smällen.
Det är just det här, den medvetna och planerade handlingen, som stör mig så in i helvete. Man är fullt insatt i hur den ekonomiska situationen sett ut i år efter år men vägrar att anpassa sig efter omständigheterna.
Håller med om att det inte går att jämföra rakt av. Leksands misskötsel är ju väldigt grov. Det jag vill påpeka att det är bra att veta om sin egen historia. Ibland kan det vara nyttigt att se sina egna brister. Nu skiter vi i detta och lyfter Djurgårn mot kvalserien och det är ju inte kört även om vi inte lyckas knipa direktplatserna, Rögle kom väl sexa förra året, tror jag.