Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av Mäklaren »

laxen skrev:Från Marie Hallmans blogg

"Musikansvarige körde vinjetten till tvprogrammet Lyxfällan när Leksand åkte in. Men jag undrar hur många som hörde det, då ljudet dränktes av visselkörerna från läktaren."

Jag har aldrig sett lyxfällan så jag känner ej igen vinjetten men det var fan klockrent :) Bra jobbat du som valde låten. Sånt här får en att dra på smilbanden igen efter en riktigt piss-torsk igår.
Även om det kan tyckas lite ''bonnigt'', så tycker jag absolut att vi kan vinkla både musik och annat runt evenemanget mer för att stärka Djurgården och håna bortalaget.

Helt rätt!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Sv: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av minalman »

Signaturen till "Så mycket bättre" ska spelas när vi tar ES-platsen i KS i stället för dem.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Joyride

Inlägg av Joyride »

Jag är ju ganska gammal i gården ja i Djurgården så jag minns att vi själva gjorde en "Leksand" på slutet av 80 talet, när vi höll på att kursa, det var ganska stora summor det handla om då också vill jag minnas. Så vi ska vara försiktiga att kasta skit på andra klubbar!!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Joyride skrev:Jag är ju ganska gammal i gården ja i Djurgården så jag minns att vi själva gjorde en "Leksand" på slutet av 80 talet, när vi höll på att kursa, det var ganska stora summor det handla om då också vill jag minnas. Så vi ska vara försiktiga att kasta skit på andra klubbar!!
Det är lite överspelat. Gamla synder rättfärdigar inte nya. Håller du med?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Magnutz skrev:
Joyride skrev:Jag är ju ganska gammal i gården ja i Djurgården så jag minns att vi själva gjorde en "Leksand" på slutet av 80 talet, när vi höll på att kursa, det var ganska stora summor det handla om då också vill jag minnas. Så vi ska vara försiktiga att kasta skit på andra klubbar!!
Gamla synder rättfärdigar aldrig nya,Aldrig någonstans.
Däremot har jag alltid genom åren varit irriterad på att en skara "supportrar"(?)
Kostar oss skattebetalare flera miljoner i poliskostnader varje år och drar vår klubb i smutsen.
Så skattemedel till idrottensintresse ska dessa clowner enbart hålla truten om.

Nästa match citerat SirDif,Kan DIF inta the pole position.Alla till Örebro! 8)
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Boeman skrev:Däremot har jag alltid genom åren varit irriterad på att en skara "supportrar"(?) kostar oss skattebetalare flera miljoner i poliskostnader varje år och drar vår klubb i smutsen. Så skattemedel till idrottensintresse ska dessa clowner enbart hålla truten om.
DIF har ju inget att säga till om hur mycket Ordningsmakt som behövs vid våra arrangemang. När var det förresten stök senast när vi hade matcharrangemang och när det inte var Ordningsmakten själv som var orsakt till stöket?

Sluta läs Aftonbladet och kom in i matchen.
Joyride

Inlägg av Joyride »

Boeman skrev:
Magnutz skrev:
Gamla synder rättfärdigar aldrig nya,Aldrig någonstans.
Däremot har jag alltid genom åren varit irriterad på att en skara "supportrar"(?)
Kostar oss skattebetalare flera miljoner i poliskostnader varje år och drar vår klubb i smutsen.
Så skattemedel till idrottensintresse ska dessa clowner enbart hålla truten om.

Olika klubbar kommer ju i problem vid olika tillfällen och har vi en gång gjort samma sak så kanske vi ska sluta och gå på så hårt just idenna fråga. Tälje gjorde ju en rekonstruktion 2011 och Malmö har väl gjort dett vå gånger och fler kommer det. Kanske djurårn också, så ibland kan man vinna på att ligga lågt.

Nästa match citerat SirDif,Kan DIF inta the pole position.Alla till Örebro! 8)
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Det känns inte bättre idag efter ha sovit på det. Tror inte jag sörjer de 3 förlorade poängen så mycket utan det faktum att vi förlorade dem mot den dynga till förening som kallar sig Leksand. Jag tillhör de som växte upp under Leksands storhetstid så jag har alltid haft en inneboende respekt för den klubben. INTE NU LÄNGRE! Denna vidriga luder-förening har smutsat ned allt som kan kallas fair-play & jag hoppas av hela mitt hjärta att lösket kommer förlora precis allt.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lidingö DIF skrev:Det känns inte bättre idag efter ha sovit på det. Tror inte jag sörjer de 3 förlorade poängen så mycket utan det faktum att vi förlorade dem mot den dynga till förening som kallar sig Leksand. Jag tillhör de som växte upp under Leksands storhetstid så jag har alltid haft en inneboende respekt för den klubben. INTE NU LÄNGRE! Denna vidriga luder-förening har smutsat ned allt som kan kallas fair-play & jag hoppas av hela mitt hjärta att lösket kommer förlora precis allt.
Bra värdemätare att ställas mot ett lag som har byggts upp med elitserielags-budget. Det blir ju som att möta Rögle och Timrå.

Jag är äcklad över klubben som vinner serien och som antagligen går upp - de har inte gjort det juste. De är skammen personifierad.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Det var en dålig jämförelse då vi INTE redde upp situationen genom att tigga pengar från staten. Däremot fixade horungen och dåvarande ordföranden Lars Hedström att vi åkte på en skuld på 6,6 miljoner 1993 genom att han tömde Djurgårdens konto för sina egna suspekta affärer. Då ställde iofs. dom övriga 11 elitserieklubbarna upp med stålar så att vi kunde klara elitserielicensen vilket hedrar dom däremot berodde inte denna skuld på vidlyftighet från föreningens sida utan orsakades av den ovan nämnde kriminella horungen
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
Lidingö DIF skrev:Det känns inte bättre idag efter ha sovit på det. Tror inte jag sörjer de 3 förlorade poängen så mycket utan det faktum att vi förlorade dem mot den dynga till förening som kallar sig Leksand. Jag tillhör de som växte upp under Leksands storhetstid så jag har alltid haft en inneboende respekt för den klubben. INTE NU LÄNGRE! Denna vidriga luder-förening har smutsat ned allt som kan kallas fair-play & jag hoppas av hela mitt hjärta att lösket kommer förlora precis allt.
Bra värdemätare att ställas mot ett lag som har byggts upp med elitserielags-budget. Det blir ju som att möta Rögle och Timrå.

Jag är äcklad över klubben som vinner serien och som antagligen går upp - de har inte gjort det juste. De är skammen personifierad.
Nu är det här inte en debatt för att försvara Leksand (då jag åtskilliga gånger gjort klart vad jag anser om hela skumraskaffären), men jag tror nog vår budget är i paritet med deras den här säsongen. Sen att det inte är deras pengar är som sagt en helt annan femma.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Vi hade allt under kontroll så länge vi spelade för 1-0 och sedan för 2-0.
När vi i början av tredje trodde att vi kunde spela för att behålla 1-0 gick det inte lika bra som det gjort mot sämre lag. Vi klarar inte att spela på en ledning mot bättre lag och det måste Zabel ha lärt sig snart. Vi måste hela tiden spela för att göra fler mål. Orkar vi inte det, så spelar det ingen roll om vi fokuserar på att hålla tätt bakåt, för det kan vi inte med dagens trupp mot så pass bra lag som leksand, timrå, ssk och rövle. vik är det enda lag jag ser att vi skulle kunna klara med den taktiken, men varför anpassa oss efter motståndet? Det "räcker" med att alltid spela för att göra första målet, sedan andra, sedan tredje, o.s.v. Att hämta andan en stund, som vi gjorde i början av tredje är att riskera att tappa initiativet i matcherna.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
laxen

Inlägg av laxen »

ja det är så jävligt att torska mot ett lag där man själv varit med och betalat. Men jag tycker ändå att vi såg bättre ut än leksand och nästa match vinner de inte.

Något som man kan se fram emot är ju Uppdrag Granskning. Köpa hem lite chips och bira och bara njuta. Det verkar som att programmet redigeras just nu.

http://blogg.svt.se/kommungranskarna/20 ... -tar-form/

och även om reportaget kanske handlar om kommunen i första hand så verkar det ändå som att det finns mycket gällande relationen mellan kommunen och hockeylaget som inte står rätt till.

http://blogg.svt.se/kommungranskarna/20 ... fterlyses/
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Känslorna tog över igår. Kan ha överreagerat i några inlägg. Men besvikelsen var enorm.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Man kan analysera granska denna match men i slutet så står man där jävligt besviken, det hade med den publik o uppladdning varit så inihelvete skönt att tvåla dit dessa jävlar.
Tyngden man känner efter denna förlust går knappt att nämna vid ord.
Skit ner er jävla knäckebröd.
Skriv svar