-daniel- skrev:Malmös chans är endast teoretisk, de har nog med 99.9% sannolikhet gett upp säsongen.
EDIT: Ja, Gränbyladan är legendarisk. Men vad är liksom alternativet? Ersätts väl av något än mindre lag från någon håla om de åker ur...
Ja, typ Kiruna eller Pite.
12 poäng kvar att spela om och 9 poäng upp, men du har rätt det är så gott som kört. Oskarshamn måste förlora tre av fyra matcher och det gör de inte om de kunde slå Örebro med 1-0.
Migränby x 2! Jippi!
Björklöven
Vikas skrev:Så....vilka lag blir starkast i playoff?
Ett DIF som avslutar HA mot tre sämre lag och sedan vilar i tio dagar. Sedan ES-klass på motståndet direkt. Vad tror vi om det, erfarenhetsmässigt?
Playoff är ärligt talat bra för oss med spel mot lag som ger oss den rätta matchningen inför KS. Visst kan det gå åt pipan på vägen, men det är ändå den bästa vägen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
minalman skrev:Ett DIF som avslutar HA mot tre sämre lag och sedan vilar i tio dagar. Sedan ES-klass på motståndet direkt. Vad tror vi om det, erfarenhetsmässigt?
Playoff är ärligt talat bra för oss med spel mot lag som ger oss den rätta matchningen inför KS. Visst kan det gå åt pipan på vägen, men det är ändå den bästa vägen.
Jag sitter också och letar efter hopp i mörkret där jag resonerar precis som du. Dessutom så spelar inte DIF bra efter ett uppehåll och i KS gäller det att vara på topp direkt. Finns inte utrymme för en svag inledning, då är det kört.
Jag är inne på samma spår; ska vi ha någon chans i år är det via playoff, men då måste vi komma fyra så vi får tre extrapoäng. Direktplats och 10 dagars uppehåll kommer verkligen inte gynna oss, vi mår bäst av att spela ihop gruppen ytterligare lite till.
Jag tror dock inte vi kommer ha några lysande publiksiffror i playoff, men når vi kvalserien förutsätter jag fullsatt eller nästintill fullsatt varenda match.
För övrigt; går Leksand upp i år och de får stanna uppe utan tvångsdegradering så kommer jag spy på allt och alla. Då är Leksand värt mindre än ajk. Fy fan vad vidriga de är. Vilken vidrig jävla förening alltså.
Staten skrev:Jag är inne på samma spår; ska vi ha någon chans i år är det via playoff, men då måste vi komma fyra så vi får tre extrapoäng. Direktplats och 10 dagars uppehåll kommer verkligen inte gynna oss, vi mår bäst av att spela ihop gruppen ytterligare lite till.
Jag tror dock inte vi kommer ha några lysande publiksiffror i playoff, men når vi kvalserien förutsätter jag fullsatt eller nästintill fullsatt varenda match.
För övrigt; går Leksand upp i år och de får stanna uppe utan tvångsdegradering så kommer jag spy på allt och alla. Då är Leksand värt mindre än ajk. Fy fan vad vidriga de är. Vilken vidrig jävla förening alltså.
Vi kanske borde behöva ett tio dagars träningsläger och nöta in powerplay-spel?
Staten skrev:Jag är inne på samma spår; ska vi ha någon chans i år är det via playoff, men då måste vi komma fyra så vi får tre extrapoäng. Direktplats och 10 dagars uppehåll kommer verkligen inte gynna oss, vi mår bäst av att spela ihop gruppen ytterligare lite till.
Fast Leksands dåliga årsresultat är inget som uppstått denna säsong bara, det sträcker sig tillbaka till degraderingen.. kanske ännu längre. Som du, och även Robert Pettersson, säkert förstår så är en skuld på 150 miljoner kronor ingenting som man bygger upp med en fingerknäppning.
Ett påstående i stil med "PRECIS samma sits" är väl snudd på förtal i det här fallet. Men sen har ju Robert Pettersson sin storhet i att vara en dumdryg uppviglande jubelidiot på Twitter också. Han skiter väl fullständigt i Leksand.
-daniel- skrev:I övrigt så var det onödigt att Malmö torskade idag och har noll att spela för på fredag mot BIK.
Men i den form Bofors är i just nu (mållöst i 3 matcher irad väl?) så finns ändå chans för poängtapp.
Ja, typ 194 mållösa minuter i rad har jag för mig. Rätt rejält...
Malmö har ju fortfarande en liten, liten chans kvar. Den chansen är mot BIK, sen har tåget gått. Så de går nog in så hårt de kan.
De där jävla almtuna kommer f.ö. klara sig kvar så det blir den förbannande skokartongen två gånger för oss nästa säsong om vi inte går upp
Lite lustigt med tanke på att de faktiskt hade en period då de spelade riktigt bra, vågar inte hoppas på vinst för dem mot BIK dock.
Ja, MIF har gått mer upp och ner än vad vi gjort. Idag ledde man mot Almtuna men förlorade. Det var deras tåg som gick.
Kollade igenom hur förkvalet gick förra säsongen. VIK som kom fyra hamnade toksist.
Vilken jävla ångestvecka det kommer bli. Hoppas så jävla mycket att det inte blir spel för DIF de åtta dagarna... Men det hoppet är nästan helt släckt efter ikväll...
Ja huvaligen,Förkval känns lite som ett NHL-slutspel.Villket lag som helst kan sprattla till och ta den sista KS platsen.
Jag räknar absolut inte bort ett lag som tex Oskarshamn i lite medflyt.
Finns många saker som skiljer sig mellan de två fallen.
Jag har inte inte brytt mig speciellt mycket om att dom fått en skuldsanering. Hade bara merparten av deras fordringsägare inte velat gå med på det hade dom inte behövt. Se det som sponsring, grattis till dom även om beloppet är enormt.
Däremot den där jävla lönegarantin och sättet man fortsatt att bedriva verksamheten på efter att detta uppdagats är vidrigt. Även innan det uppdagades för den delen då Leksand flyttade skit mellan flera olika bolag i många år för att det inte skulle synas. Jag kan i min vildaste fantasi inte se hur Leksand ska göra för att klara av nästa säsong på ett godtyckligt sätt om dom blir kvar i AS. Även i ES får dom svårt då deras historia säger allt annat än att dom inte kommer värva sönder sig.
Jag vet att lönegarantin ska betalas tillbaka, men det kan ju inte finnas någon som tror att dom kommer få ett överskott som går direkt till detta? Om dom lyckas betala tillbaka så betyder det att man bara skapat ett hål i något annat bolag.
Vikas skrev:Jag börjar fråga mig själv mer och mer hur vi nånsin ska kunna ta oss upp till elitserien som det ser ut. Vi har inte ekonomin för att få ihop ett slagkraftigt lag (i alla fall i jämförelse med elitserielag), och detta kommer bara bli värre och värre för varje år med stockholms-notor på arena och polis.
Enda man kan hoppas på är väl nåt sorts mirakel a la rögle, men en sådan underskattning kommer vi aldrig få med oss.
.....hjälp?
I AS och KS handlar det att spela som ett lag,det finns liksom inte utrymme för stjärnor att glänsa(är min personliga åsikt).Kolla på Rögle Mora Växjö och Solna hockey som exempel.
Dom gick upp för att dom var ett lag och verkligen gav allt.Så om man lyckas skrapa ihop ett lag med den rätta Djurgårdskänslan så ser jag stora möjligheter faktiskt.
Eventuellt kanske reglerna ändras till Djurgårns fördel också,ettan går upp eller 14 lag i ES.
-daniel- skrev:Malmös chans är endast teoretisk, de har nog med 99.9% sannolikhet gett upp säsongen.
EDIT: Ja, Gränbyladan är legendarisk. Men vad är liksom alternativet? Ersätts väl av något än mindre lag från någon håla om de åker ur...
Ja, typ Kiruna eller Pite.
12 poäng kvar att spela om och 9 poäng upp, men du har rätt det är så gott som kört. Oskarshamn måste förlora tre av fyra matcher och det gör de inte om de kunde slå Örebro med 1-0.
Migränby x 2! Jippi!
Björklöven
Vikas skrev:Så....vilka lag blir starkast i playoff?
Tror nog Örebro blir farliga
Oskarshamn
Björklöven är iaf ett publiklag som skulle höja Allsvenskan.
minalman skrev:Ett DIF som avslutar HA mot tre sämre lag och sedan vilar i tio dagar. Sedan ES-klass på motståndet direkt. Vad tror vi om det, erfarenhetsmässigt?
Bra resonemang där.Förutom chansen att man missar själva kalaset helt och hållet
Fast Leksands dåliga årsresultat är inget som uppstått denna säsong bara, det sträcker sig tillbaka till degraderingen.. kanske ännu längre. Som du, och även Robert Pettersson, säkert förstår så är en skuld på 150 miljoner kronor ingenting som man bygger upp med en fingerknäppning.
Ett påstående i stil med "PRECIS samma sits" är väl snudd på förtal i det här fallet. Men sen har ju Robert Pettersson sin storhet i att vara en dumdryg uppviglande jubelidiot på Twitter också. Han skiter väl fullständigt i Leksand.
Du måste nog sluta lita blint på kvällstidningar.Det handlar till stor del om ett lån för en nybyggd arena.
Växjö har med ditt sätt att räkna dopat sig med 303 miljoner kronor.
I princip alla lag har skulder/lån.Det är så det ser ut idag,tyvär.
crike skrev:Finns många saker som skiljer sig mellan de två fallen.
Jag har inte inte brytt mig speciellt mycket om att dom fått en skuldsanering. Hade bara merparten av deras fordringsägare inte velat gå med på det hade dom inte behövt. Se det som sponsring, grattis till dom även om beloppet är enormt.
Däremot den där jävla lönegarantin och sättet man fortsatt att bedriva verksamheten på efter att detta uppdagats är vidrigt. Även innan det uppdagades för den delen då Leksand flyttade skit mellan flera olika bolag i många år för att det inte skulle synas. Jag kan i min vildaste fantasi inte se hur Leksand ska göra för att klara av nästa säsong på ett godtyckligt sätt om dom blir kvar i AS. Även i ES får dom svårt då deras historia säger allt annat än att dom inte kommer värva sönder sig.
Jag vet att lönegarantin ska betalas tillbaka, men det kan ju inte finnas någon som tror att dom kommer få ett överskott som går direkt till detta? Om dom lyckas betala tillbaka så betyder det att man bara skapat ett hål i något annat bolag.
Jag håller med dig.Sponsorer lär vara ganska trötta och det kan inte finnas så mycket mer pengar att mjölka ur.
Pengarna man får in via ett ev ES avancemang är enligt mig tveksamt tillräckligt att lyckas täppa igen hålen som uppstått.
Jag tror dock att detta är en väckarklocka(?) för DIF och andra lag som nu får ganska svart på vitt att det inte går att värva ihop ett gäng överbetalda "klasslirare" för att ta sig upp.Utan att det är viktigare att värva och satsa på egna spelare med rätt attityd.
crike skrev:Finns många saker som skiljer sig mellan de två fallen.
finns uppgifter om att leksnd har nya finansiärer på ingång inför nästa säsong så en ny miljonsatsning kan vara på g