Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av -daniel- »

Buford skrev:
-daniel- skrev:Det finns ett litet, litet uns av positiva grejer med att trots allt komma från en förkvalserie till KS.

1) Den mentala pressen på det laget är GARANTERAT mindre än de som varit klara under en längre period och som bara fått gå o vänta, kommer inte vara lika upphausade i media osv

2) Man kommer in i det hela eftersom man har matchtempot i kroppen

3) Laget har tid att spela-sig-i-form-och-komma-in-i-en-ny-serie-med-en-raka-vinster-i-ryggen.

Sen finns det uppenbara nackdelar, men de orkar jag inte tänka på just nu.

Sorry för OT.
4) DIF är aldrig bra efter ett uppehåll.
Just ja, den mest uppenbara kanske.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Dominerar i två perioder. Leksand imponerar inte överhuvudtaget, Vik, Örebro och Södertälje är tre lag som jag rent spelmässigt är mer imponerade av. DIF är totalt uddlösa och saknar fokus i avsluten. När skotten eller passningarna väl kommer så kommer de en halv sekund försent och just det problemet får Kalus personifiera. Vansinnigt dålig spelförståelse idag! Fimpen, Tim, Sörensen, Johner, Guter, Timmy och Granath gör bra insatser.

Någon mer än jag och min vän på läktaren som noterade Erik direkt efter vårt mål? Ännu en gång får han för sig att han har vingar och svävar ovanför alla andra. Fattar beslut en påtänd snorbubbla inte skulle få för sig att testa. Tre målchanser som en ensam spelare bjuder på i ett byte. Ni som enbart hyllar Gustafsson kan ta en titt på just det bytet... Annars är han helt okej!

Kul att Leksand med deras ekonomi kan ha två(!) målvakter som håller Elitserieklass? Imponerande, måste ta betalt i stenar eller något...

Förövrigt så måste Leksand ha Sveriges mest korkade supportrar. Vet inte hur det såg ut på vänster sida i klacken men till höger så satt det flertalet bajare precis vid klacken. Även några av dessa som blev tvingade att byta plats senare. Hur fan resonerar dessa dumma jävla parasiter när de bokar biljetter? Inte direkt några biffar heller utan äckliga tandlösa gubbjävlar(den typiska Leksingen med andra ord) som sitter och hetsar. Skulle jag varit snut eller ordningsvakt hade jag fan flyttat på mig och låta Åsneplytena få varbölderna de kallar ansikten söderslagna.

Där gick dessvärre tåget men tack och lov vann Västerås så mycket talar att vi åtminstone slipper dem i Playoff. Tar Karlskoga före dem alla dagar i veckan!
Senast redigerad av Manijock den 2013-02-20 23:31:12, redigerad totalt 1 gånger.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Manijock skrev:Kul att Leksand med deras ekonomi kan ha två(!) målvakter som håller Elitserieklass? Imponerande, måste ta betalt i stenar eller något...
Det är ju vi som betalar lönerna...
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Manijock skrev: Förövrigt så måste Leksand ha Sveriges mest korkade supportrar. Vet inte hur det såg ut på vänster sida i klacken men till höger så satt det flertalet bajare precis vid klacken. Även några av dessa som blev tvingade att byta plats senare. Hur fan resonerar dessa dumma jävla parasiter när de bokar biljetter? Inte direkt några biffar heller utan äckliga tandlösa gubbjävlar(den typiska Leksingen med andra ord) som sitter och hetsar. Skulle jag varit snut eller ordningsvakt hade jag fan flyttat på mig och låta Åsneplytena får varbölderna de kallar ansikten söderslagna.
Den ene var ju en kvinna som faktiskt stod och munhögg mot folk i klacken och ovanför henne. Kaxig så in i helvete. Höll ju på att få stryk av en annan kvinna.

Att folk ständigt diskuterar att "DIF:s fans bråkar bara" och "LIF har Sveriges lugnaste fans" var något jag stod och skrattade glatt åt när kvinnan sökte bråk.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Manijock skrev:
Någon mer än jag och min vän på läktaren som noterade Erik direkt efter vårt mål? Ännu en gång får han för sig att han har vingar och svävar ovanför alla andra. Fattar beslut en påtänd snorbubbla inte skulle få för sig att testa. Tre målchanser som en ensam spelare bjuder på i ett byte. Ni som enbart hyllar Gustafsson kan ta en titt på just det bytet... Annars är han helt okej!
Ja, att EG spelar nonchalant emellanåt tror jag de allra flesta håller med om.

När det gäller Leksands målvaktssituation så var det en av de mest stötande sakerna i modern idrottshistoria när laget som genomgår en rekonstruktion och går på statlig lönegaranti går ut och säger i någon intervju "Vi har pengar kvar och dyker rätt spelare upp så är vi inte främmande att ta in någon". Sen bedyrar man dyrt & heligt att det var en extern finansiär som betalar för Alsenfelt två veckor senare. Tillåt mig småskratta bittert en kväll som denna. Mygel-i-dalskogarna. Usch.
Shike

Inlägg av Shike »

Sorgligt med inställningen på vissa här idag.

Vi mötter ligans KLART bästa lag sett över säsongen, vi lyckas inte riktigt i PP och dom har en målvakt som står på huvudet ibland och räddar puckar (kändes det som)

Vi fick en i baken i öppen kasse, annars är det udda målet vi torskar på.

Målen är ju tyvärr markeringsmissar, både det vi gör och dom Leksand gör (men det är ju så det blir mål i hockey)
Jag tycker det är våra centrar som ska ta på sig bägge våra mål
1:a skottet ska Chet ta.
Förste gubben ska backen ta
Utifrån ska centern markera

OM inte alla spelar så är det helt plötsligt ingen som vet vilka några markerar

Men inte alls ett sådant bottennapp som många vill få det till att vara
Isabo

Inlägg av Isabo »

Janzoo skrev:
Manijock skrev: Förövrigt så måste Leksand ha Sveriges mest korkade supportrar. Vet inte hur det såg ut på vänster sida i klacken men till höger så satt det flertalet bajare precis vid klacken. Även några av dessa som blev tvingade att byta plats senare. Hur fan resonerar dessa dumma jävla parasiter när de bokar biljetter? Inte direkt några biffar heller utan äckliga tandlösa gubbjävlar(den typiska Leksingen med andra ord) som sitter och hetsar. Skulle jag varit snut eller ordningsvakt hade jag fan flyttat på mig och låta Åsneplytena får varbölderna de kallar ansikten söderslagna.
Den ene var ju en kvinna som faktiskt stod och munhögg mot folk i klacken och ovanför henne. Kaxig så in i helvete. Höll ju på att få stryk av en annan kvinna.

Att folk ständigt diskuterar att "DIF:s fans bråkar bara" och "LIF har Sveriges lugnaste fans" var något jag stod och skrattade glatt åt när kvinnan sökte bråk.
En polare på långsidan berättade att det var två leksingar med halsdukar nedanför dem. När LIF gjorde mål började de provocera och vifta med halsdukarna framför dem. PoOlarens kompis är gammal DFG och bara visade åt dem att "det är bara att lägga ner på en gång". Åt andra hållet stod typ hela DFG på armlängds avstånd. De har uppenbarligen problem med trasig DNA-stege hela bunten...
Användarvisningsbild
Caeruleus_Sancti

Sv: Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av Caeruleus_Sancti »

Caeruleus_Sancti skrev:Äckligt att halva klacken lämnar med 30 sekunder kvar. Idioter!

Skickat med min HTC Sensation via Tapatalk 2.
Du verkar ha visat jävligt mycket hjärta och pallrat dig dit! Eller? Näe, just det. Satt förmodligen komfortabelt hemma i din soffa. Med 30 sekunder kvar och denna totala jävla stolpe-in-för-Leksand match brast det för mig. Första gången, och förmodligen sista, jag någonsin går innan slutsignal.

Nej, stod på A15 och har ingen röst kvar. Men jag förstår dig, trots allt.

Bild
Djurgårdsbonde? Res med Järnkaminerna - Sektion Syd!
Brandman och sjv.instruktör, och djurgårn tills jag dör.
DIFGrafik.se - ditt vattenhål för Djurgårdsgrafik.
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Isabo skrev:
Janzoo skrev:

En polare på långsidan berättade att det var två leksingar med halsdukar nedanför dem. När LIF gjorde mål började de provocera och vifta med halsdukarna framför dem. PoOlarens kompis är gammal DFG och bara visade åt dem att "det är bara att lägga ner på en gång". Åt andra hållet stod typ hela DFG på armlängds avstånd. De har uppenbarligen problem med trasig DNA-stege hela bunten...
Det var i alla fall en man som provocerade DFG (längst nere på högersidan). De gjorde inte mer än att flytta sig närmare och skrika på honom, men han fortsatte. Mannen avvisades.

Bra av DFG att inte gå på i det läget, jävligt onödigt av bonden dock.
Isabo

Re: Sv: Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av Isabo »

Caeruleus_Sancti skrev:
Caeruleus_Sancti skrev:Äckligt att halva klacken lämnar med 30 sekunder kvar. Idioter!

Du verkar ha visat jävligt mycket hjärta och pallrat dig dit! Eller? Näe, just det. Satt förmodligen komfortabelt hemma i din soffa. Med 30 sekunder kvar och denna totala jävla stolpe-in-för-Leksand match brast det för mig. Första gången, och förmodligen sista, jag någonsin går innan slutsignal.

Nej, stod på A15 och har ingen röst kvar. Men jag förstår dig, trots allt.

Var väldigt nära att gå jag också, men jag har det som princip att inte göra det; jag bet ihop och stod kvar till slutet, applåderade våra spelare och buade åt bortaklacken. Har ingen röst kvar jag heller. Tur jag inte behöver prata för att göra mitt jobb i morgon...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

En helt del provocerande från knäckebröd runt om på Hovet ikväll, såg också ett gäng som inte alls var långt i från att bli påhoppade efter uppenbara provokationer. Verkligen inte alla dalahästar hemma i stallen hos alla från de där trakterna...men jag är inte förvånad, har tillbringat mycket tid runt om i Dalarna genom åren och hur mycket jag än älskar naturen så är det väldigt, väldigt svårt att ta till sig befolkningen. Studieskulderna är nog nästintill obefintliga på 99.9999999% där uppe.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Janzoo skrev:
Isabo skrev:
Janzoo skrev:

Det var i alla fall en man som provocerade DFG (längst nere på högersidan). De gjorde inte mer än att flytta sig närmare och skrika på honom, men han fortsatte. Mannen avvisades.

Bra av DFG att inte gå på i det läget, jävligt onödigt av bonden dock.
Stödjer inte våld på läktaren i de flesta fall men när de så uppenbart ber om det så hoppas jag verkligen att de som är närmast gör slag i saken. Kliv över bandet gå fram och fråga om han verkligen vill fortsätta. Fortsätter han sedan att skrika så har han i stort sett gett sig själv stryk och bör således få lämna läktaren på en bår. Sett många huliganer gått på oskyldiga som faktiskt bara hejat på sitt lag men dessa jävla f*ttor rent ut sagt har mage att hetsa mot en hel jävla klack. De ber om det, och förtjänar således konsekvenserna. Inget att sticka under stolen med!
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Fy fan vad jävla bittert. Hela veckan förstörd. Måste försöka finna nån annan sport att följa för annars kommer jag inte orka med detta. Hur fan kan vi inte vinna när de bankrutta skogshuggarna ser så jävla bleka ut? Skit, vad missnöjd jag är. Detta tär seriöst på själen.

Och när de utspridda grottmongona som tydligen är så svagbegåvade att de inte kan boka en biljett rätt står och ylar ut sin glädje när "deras" spelare som JAG betalar gör mål vill jag inte ens leva längre. Skamlig förening. Önskar dem allt ont.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Isabo

Inlägg av Isabo »

Lidingö DIF skrev:Fy fan vad jävla bittert. Hela veckan förstörd. Måste försöka finna nån annan sport att följa för annars kommer jag inte orka med detta. Hur fan kan vi inte vinna när de bankrutta skogshuggarna ser så jävla bleka ut? Skit, vad missnöjd jag är. Detta tär seriöst på själen.

Och när de utspridda grottmongona som tydligen är så svagbegåvade att de inte kan boka en biljett rätt står och ylar ut sin glädje när "deras" spelare som JAG betalar gör mål vill jag inte ens leva längre. Skamlig förening. Önskar dem allt ont.
Precis vad jag känner.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Timmys agerande vid 1-2 är direkt pinsamt.

Micke Holmqvist är en bra hockeyspelare, men han har absolut ingenting att göra i ett PP.

Räcker så.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar