Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av -daniel- »

Jag måste slänga en känga till klacken också, skäms när vi ligger under med ett jävla mål i tredje och klacken är DÖDSTYSTA. Hallå? Är det inte nu ni / vi behövs som mest? Jag kan förstå att man är deppad, kan förstå att man är förbannad, men den gången man verkligen kan göra skillnad är det som en jävla begravning på läktarna. Skrattretande dåligt i tredje.
Användarvisningsbild
nr20

Inlägg av nr20 »

Janzoo skrev:För att vara less på något annat så är jag så jäkla trött på alla som skriker "skjut" så fort någon får en pass i offensiv zon. En blind åsna skulle för fan se att det inte finns något skottläge.
Samma människor som sedan blir förbannade när ett backskott tar på forward-benskydd och studsar ut ur zonen. Det är inte alltid lätt att förstå..
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Alexander skrev:Jag väntar fortfarande på Manijocks analys.
Han är väl svinnöjd. All fokus låg ju på att HÄNGA KVAR i allsvenskan efter sisådär 20 omgångar för honom. :)
Expert.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

-daniel- skrev:Jag måste slänga en känga till klacken också, skäms när vi ligger under med ett jävla mål i tredje och klacken är DÖDSTYSTA. Hallå? Är det inte nu ni / vi behövs som mest? Jag kan förstå att man är deppad, kan förstå att man är förbannad, men den gången man verkligen kan göra skillnad är det som en jävla begravning på läktarna. Skrattretande dåligt i tredje.
Kan bara prata för mig själv, men när man med blodsmak i munnen står där och de har precis vänt på 1(!) minut suger det verkligen musten ur en. Man vet inte riktigt vad man ska göra. Även fast allt man gör är att sjunga.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mash skrev:Så jävla trött på det jävla gnället från dalmasarna. Rönnberg hoppar in i Fimpen, förstnämnda lägger sig ner och gråter, han tar sina "sista" krafter och skriner bort till båset. Hoppar in en minut senare. Jävla fjollor hela bunten.

Vid 1-0 ledning och 20 minuter kvar kan jag tänka mig att laget blev övermodiga. Speciellt med tanke på tidigare prestationer och vändningar mot Malmö och Västerås. Vi släppte alldeles för mycket bakåt och när det inte fungerar bakåt, fungerar det heller inte framåt. Alldeles för mycket småslarv idag. Ingen ville ta ledarrollen och ta laget till seger och topp tre. Jag är besviken. Det är inget fel på matchen men själva inställningen är det jag stör mig på. Vi ska kunna komma tillbaka och visa lite jävlaranamma och samtidigt kunna lira hockey på en hygglig nivå. Idag var det på tok för segt och alldeles för mycket slarv. Jag tror tyvärr tredjeplatsen är för långt borta nu.

Om inte vi lyckas nå tredjeplatsen hoppas jag att Västerås tar den. Vi kommer ha det ytterst svårt att avancera från ett förkval med Västerås som motståndare. Hellre Karlskoga. Kan vi nå topp tre then so be it. Tolv poäng kvar att spela om, tre poäng upp. Ingenting är omöjligt, och med det schemat vi har så ska vi ta samtliga tolv poäng. Än är inte hoppet ute.

KÄMPA DJURGÅR'N!
Förvisso helt sant, men om är Vik för bra för oss, vad fan har vi i en kvalserie att göra då?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Alexander skrev:Jag väntar fortfarande på Manijocks analys.
Ja, han är väl på väg hem.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Lee Harvey Oswald skrev:
Förvisso helt sant, men om är Vik för bra för oss, vad fan har vi i en kvalserie att göra då?
Med vårt powerplay-spel, ingenting.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Stentuff skrev:
-daniel- skrev:Jag måste slänga en känga till klacken också, skäms när vi ligger under med ett jävla mål i tredje och klacken är DÖDSTYSTA. Hallå? Är det inte nu ni / vi behövs som mest? Jag kan förstå att man är deppad, kan förstå att man är förbannad, men den gången man verkligen kan göra skillnad är det som en jävla begravning på läktarna. Skrattretande dåligt i tredje.
Kan bara prata för mig själv, men när man med blodsmak i munnen står där och de har precis vänt på 1(!) minut suger det verkligen musten ur en. Man vet inte riktigt vad man ska göra. Även fast allt man gör är att sjunga.
Jag, och alla andra, hade säkert samma känsla också men man måste ju för fan kunna mobilisera kraft och komma igång igen. Det var ju inte så att LIF avgjorde i sista minuten...
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Janzoo skrev:För att vara less på något annat så är jag så jäkla trött på alla som skriker "skjut" så fort någon får en pass i offensiv zon. En blind åsna skulle för fan se att det inte finns något skottläge.
Snälla någon. Få folket att hålla käften med deras ständiga skjut. Så efterblivna så man skäms.

Dessutom. Ogillar starkt de som ska sakta ner tempot på ALLA ramsor. Fotbollssäsongare som kommer på enstaka matcher och så ska man sjunga alla ord trettio gånger långsammare..

Och Övre som ständigt tystar ner sången som kommer nedifrån med egna ramsor så nedre enbart får rätta sig efter deras val.

Menmen.

Mest av allt stör jag mig på Wolmer den blinde Edqvist. Så kan det vara.
25/4-2025
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Vi kan väl först fokusera på att komma in i en bra trend i förkvalserien (om det nu blir så) och sen ta det därifrån? Allt kan hända i en KS...se på Rögle förra året. Eller Solna för några säsonger sedan.

Men visst behöver vi ett bättre PP. Det är där (högt osannolikt dock) Linkan kommer in i bilden.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Vi kan väl först fokusera på att komma in i en bra trend i förkvalserien (om det nu blir så) och sen ta det därifrån? Allt kan hända i en KS...se på Rögle förra året. Eller Solna för några säsonger sedan.

Men visst behöver vi ett bättre PP. Det är där (högt osannolikt dock) Linkan kommer in i bilden.
Tror Örebro blir årets Rögle. Vaknar till i slutet, hamnar i förkvalsserien och kör sedan över allt och alla. Tror det har gjort dom gott att inte sluta i toppen för en gångs skull.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tycker det är lite charmigt sådär med allas "MEN SKJUUUUT!". Visar verkligen på att folk kan det där med hockey...speciellt ikväll när rikspuckot bakom mig skriker "MEN SKJUUUT!" när vi har pucken bakom mål. :|
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

-daniel- skrev:
Stentuff skrev:
Jag, och alla andra, hade säkert samma känsla också men man måste ju för fan kunna mobilisera kraft och komma igång igen. Det var ju inte så att LIF avgjorde i sista minuten...
Självklart.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Tror Örebro blir årets Rögle. Vaknar till i slutet, hamnar i förkvalsserien och kör sedan över allt och alla. Tror det har gjort dom gott att inte sluta i toppen för en gångs skull.
Trodde de skulle lyfta tidigare men verkar ha enorma problem att göra mål för tillfället... vet inte om jag tror de blir så jävla farliga. För dåliga målvakter för att hålla i en KS.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Börjar också smått tröttna på att Otto missar öppna mål hela tiden.

Bra på alla andra områden, men han måste ha missat överlägset mest öppna mål i hela serien?
Skriv svar