Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)
Grabben är fortfarande bara 20 år. Han kan bli otroligt bra. Hoppas Challe har ett kontrakt på bordet för Erik.
Expert.
Haha ja! Jag hann skaka på huvudet både en och annan gång då han var inne. Jag minns hur det var med Oscar Eklund. Tyckte att han var helklass hans första kanske 50 matcher i Djurgården. Fick ordentligt fel. Samma med Gustafsson.-daniel- skrev:Hoppas jag verkligen inte heller... Erik har väldigt, väldigt stor potential. Utan tvekan den back i laget med högst högstanivå, om han slipar bort sina nonchalanta sidor kommer han spela i NHL en dag. Tänk vilken utveckling ändå, kommer ihåg intrycken från hans första inhopp i ES...!
Det jag har lärt mig (hoppas jag) är att backar behöver längre tid för att bli bra, till skillnad mot forwards. Tålamod gäller. Hoppas han stannar i DIF, även om vi stannar i HA. Går vi upp i ES igen, så är det inget snack alls.
Unga spelare behöver speltid och vill EG till NHL kanske det inte är så dumt att spela en säsong till med massor av istid i DIF.
Utvecklingsmässigt måste det vara bättre att spela massor i Allsvenskan jämfört med att få 7-8 minuter max i Elitserien.
Utvecklingsmässigt måste det vara bättre att spela massor i Allsvenskan jämfört med att få 7-8 minuter max i Elitserien.
- SirDIFalot
Han verkar inte sugen på att gå till Leksand i alla fall 
Erik Gustafsson ?@ErkanGustafsson
@BosseDifare ÅÅHH HATA LEKSAND!!
Otippat att någon moralkärring hoppade på honom direkt med "älska ditt lag istället"

Erik Gustafsson ?@ErkanGustafsson
@BosseDifare ÅÅHH HATA LEKSAND!!
Otippat att någon moralkärring hoppade på honom direkt med "älska ditt lag istället"

Expert.
Holm och Lidström fungerar riktigt bra ihop, Hoppas de spelar ihop nästa år också.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Frölunda är tamefan intresserade av varenda ung spelare i varje lag jämt
Erik G är vår kommande storback, hoppas Challe har ett nytt 2-års kontrakt på skrivbordet.

Erik G är vår kommande storback, hoppas Challe har ett nytt 2-års kontrakt på skrivbordet.
Spela fult
- SirDIFalot
Jag hade ärligt talat knappt börjat tänka på att vi kan tappa våra bästa spelare till Elitserien om vi inte går upp. Endast när det gällde Wennberg. Men detsamma gäller väl Gustafsson, Holm och ett par till.
Expert.
- diftobbe89
Mm, så är det ju. Vågar knappt tänka tanken på att vara här minst en säsong till och alla spelare som lär lämna isåfall.SirDIFalot skrev:Jag hade ärligt talat knappt börjat tänka på att vi kan tappa våra bästa spelare till Elitserien om vi inte går upp. Endast när det gällde Wennberg. Men detsamma gäller väl Gustafsson, Holm och ett par till.
Spela fult
alla spelare som lämnar sållar ju sig själva till samma fack likt Marcus Nilson, wesslau såvida det är NHL, då blir man mest sur för att nhl slamsuger sverige
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
- diftobbe89
Vi lär ju inte ha råd att ha kvar hur många som helst heller, mest det jag tänker på.Nyberabb skrev:alla spelare som lämnar sållar ju sig själva till samma fack likt Marcus Nilson, wesslau såvida det är NHL, då blir man mest sur för att nhl slamsuger sverige
Spela fult
Vem var det som tyckte Erik G gjort sitt i A-laget för två matcher sedan ... ?
eftersöks, en back som kan tacklas, senast 10 matcherna är tveksam på om om jag stt någon av våra backar dela ut en tackling i def zon någong gång, för klent, minst 3-4 mål har blivit för att backen bara åker och alibi chckar bredvid istället för att kliva in och mangla, skatteverkets 1-1 mål var ett typiskt sådant
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)
Var Johner som inte tacklade.Nyberabb skrev:eftersöks, en back som kan tacklas, senast 10 matcherna är tveksam på om om jag stt någon av våra backar dela ut en tackling i def zon någong gång, för klent, minst 3-4 mål har blivit för att backen bara åker och alibi chckar bredvid istället för att kliva in och mangla, skatteverkets 1-1 mål var ett typiskt sådant
Antar att det blir allsvenskan nästa år med
Ser gärna att vi kör vidare på samma målvaktspar och forwardsuppsättning, med undantag att Bremberg antagligen lägger grillorna på hyllan och Hari försvinner eftersom han endast är här på lån.
Men, backuppsättningen.. bara för Challe att åka över till Nordamerika och scouta nu. Tyvärr sitter ju Granath på kontrakt över nästa säsong, men hoppas verkligen man lyckas bli av med honom ändå.
Här vill jag endast behålla våra ungdomar (inkl Nils). Tack o hej Timmy, Granath, Lenhammer och Lidström. In med 3 eller 4 ersättare

Ser gärna att vi kör vidare på samma målvaktspar och forwardsuppsättning, med undantag att Bremberg antagligen lägger grillorna på hyllan och Hari försvinner eftersom han endast är här på lån.
Men, backuppsättningen.. bara för Challe att åka över till Nordamerika och scouta nu. Tyvärr sitter ju Granath på kontrakt över nästa säsong, men hoppas verkligen man lyckas bli av med honom ändå.
Här vill jag endast behålla våra ungdomar (inkl Nils). Tack o hej Timmy, Granath, Lenhammer och Lidström. In med 3 eller 4 ersättare
Lidström ska vara kvar. Har en hög högstanivå och om man kan slipa bort hans dippar är han en stabil back i allsvenskan.