Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Isabo
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av Isabo »

Stentuff skrev:
Jim Morrison skrev:"Känns som DIF är på väg att bli lika trista som råttlaget. Jag har polare som är inbitna DIF:are, och har nog alltid haft DIF som andra-lag, men nu blir man ju nästan mörkrädd..."

Leksand och deras förbannade jävla andra-lag?!
Vem har ett andra-lag i samma land? Jävla pajaser. För mig (och de flesta här inne skulle jag tro :wink: ) är det enbart Djurgården som är laget för mig. Visst kan man "heja" på lag i andra länder (till exempel tycker jag det är kul om Liverpool vinner), men inte fan är det "mitt" lag.
Jag kan sträcka mig till att följa mitt lokala lag Nacka HK men inte fan är det mitt "andra-lag" för det...
Stentuff
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stentuff »

Isabo skrev:
Stentuff skrev:
Jim Morrison skrev:"Känns som DIF är på väg att bli lika trista som råttlaget. Jag har polare som är inbitna DIF:are, och har nog alltid haft DIF som andra-lag, men nu blir man ju nästan mörkrädd..."

Vem har ett andra-lag i samma land? Jävla pajaser. För mig (och de flesta här inne skulle jag tro :wink: ) är det enbart Djurgården som är laget för mig. Visst kan man "heja" på lag i andra länder (till exempel tycker jag det är kul om Liverpool vinner), men inte fan är det "mitt" lag.
Jag kan sträcka mig till att följa mitt lokala lag Nacka HK men inte fan är det mitt "andra-lag" för det...
Precis det jag menar. Man har ett lag och enbart ett lag, tycker jag.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Stentuff skrev:
Isabo skrev:
Stentuff skrev:

Sumpan IK i Div 4 är mitt andra-lag. Det är väl ok? :D
Manijock

Inlägg av Manijock »

Isabo skrev:
Stentuff skrev:

Jag sympatiserar med Nyköpings Hockey i Division 1 naturligtvis... Men mitt andra lag? Nee enda gången jag sett Nyköping möta DIF så stod jag precis som vanligt och skrek Djurgårdsramsor + glåpord om hur fula och äckliga de där förbannade bönderna var. Då man är född Djurgårdare ser man på sina grannar annorlunda. Man är malplacerad helt enkelt, bonde är ett psykiskt tillstånd och det är Leksand som personifierar detta uttryck.

I Leksand är läget annorlunda, de är ryggradslösa kräk som inte har en aning om vad supporterkultur innebär. Bara faktumet att de hånar oss för att en stor del av våra supportrar går på fotboll på somrarna istället för att vänta på att hönan ska värpa, visar hur långt efter i tiden de ligger däruppe. Förstår inte hur vissa av er kan sitta och läsa på deras glada hudik-forum, blir bara skrämmande att se hur sådana inavlade åsneöron kan ha rösträtt i det här landet...

Börjar matchen snart?
Senast redigerad av Manijock den 2013-02-20 13:51:17, redigerad totalt 2 gång.
joakime70

Inlägg av joakime70 »

Hoppas på en diss liknande denna av "Hank the tank" imorgon :)

http://www.youtube.com/watch?v=Ukj5j5HFFgY
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

1962FenderStrat skrev:
Stentuff skrev:
Isabo skrev:
Stentuff skrev:

Sumpan IK i Div 4 är mitt andra-lag. Det är väl ok? :D
Du kan få ett undantag. :lol:
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

joakime70 skrev:Hoppas på en diss liknande denna av "Hank the tank" imorgon :)

http://www.youtube.com/watch?v=Ukj5j5HFFgY
Jag hoppas snarare på att Bibic sänks hårt till isen. Hur det sen går till spelar ingen roll.
Frajn

Inlägg av Frajn »

Karlskogamatchen beskrevs som årets viktigaste match vilket den även var - fram tills nu. Imorgon kommer det ekonomiskt dopade, fuskande, leksand på besök. Matchen kommer inte bara vara direkt avgörande för våra möjligheter att nå kvalserien utan också vara vår möjlighet att visa vad vi tycker om dem och deras skeva verksamhet.

Av denna anledning är det vår skyldighet att stå upp för skölden, laget och - då vi inte kan förvänta oss att bondeklackarna runtom i landet ska lyckas med något - resten av hockeysverige. Vi kanske inte kan påverka att de får fortsätta med något som uppenbart är fel men vi kan, och ska, göra det vi kan. Därför förväntar jag mig att alla som ställer sig i klacken denna match tänker göra allt för att vi först och främst ska ta tre poäng men också för att få knäckebrödsbagarna att inse att de inte är omtyckta av någon utanför deras lilla by. De ska inte få en lugn stund, så fort de visar sig på isen, så fort de rör pucken, så fort de gör något ska det buas och skrikas som aldrig förr. Vi har sett att det ger effekt - minns de första minuterna mot rögle för omkring ett år sedan då vi fick dem helt ur balans. De ska helt enkelt känna sig så jävla ovälkomna att de bara vill sätta sig på bussen hem igen.

Klackmässigt har det kanske inte varit den bästa säsongen (även om vi varit överlägset bäst i Sverige) men vi vet vad vi kan och vi vet att det är vår skyldighet att nu ta i mer än någonsin. Som jag ser det har vi supportrar nu vår stora chans. Chans att hjälpa laget knipa tredjeplatsen, chans att återigen visa att vi är Sveriges bästa klack och sist men inte minst chans att visa det själlösa packet vad vi tycker om dem.

Infinn er på Hovet och bidra till en ljudkuliss som inte hörts på länge. Det är fan dags nu!
Ur spår bönder!
joakime70

Inlägg av joakime70 »

De ska inte få en lugn stund, så fort de visar sig på isen, så fort de rör pucken, så fort de gör något ska det buas och skrikas som aldrig förr. Vi har sett att det ger effekt - minns de första minuterna mot rögle för omkring ett år sedan då vi fick dem helt ur balans. De ska helt enkelt känna sig så jävla ovälkomna att de bara vill sätta sig på bussen hem igen.
Själv skulle jag föredra att sjunga fram våra spelare istället för att skrika/vissla/bua tillbaka deras, känns som bättre supportrar isf, men det är ju bara min åsikt
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av pulverapa »

joakime70 skrev:
De ska inte få en lugn stund, så fort de visar sig på isen, så fort de rör pucken, så fort de gör något ska det buas och skrikas som aldrig förr. Vi har sett att det ger effekt - minns de första minuterna mot rögle för omkring ett år sedan då vi fick dem helt ur balans. De ska helt enkelt känna sig så jävla ovälkomna att de bara vill sätta sig på bussen hem igen.
Själv skulle jag föredra att sjunga fram våra spelare istället för att skrika/vissla/bua tillbaka deras, känns som bättre supportrar isf, men det är ju bara min åsikt
Självklart ska de buas ut unisont så fort de rör pucken. Vi har väl inte pucken samtidigt som dem heller?
Göran

Inlägg av Göran »

Vi skall lägga så lite fokus som det bara går på Leksand och lägga allt fokus på att hylla våra egna i alla situationer .
Vi skall supporta fram våra hjältar till 100% ! Vi kommer att sjunga sönder Leksand vilket jag tror är den rätta medicinen .

Att vi sen hycklar dom lite för att deras organinstation har betett sig märkligt genom många år är en annan grej ! Det är ju inte dagens spelare i Leksand som har ställt till detta måste vi ha klart för oss !

Nu kör vi mot tredjeplatsen !!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Jag är sjuk, vilken timeing. Men skitsamma, jag ska gå ändå och skrika ut packet från söder och sjunga ut min kärlek till DIF.
Kul med derby mot bajen igen.
DIF!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Ja jävlar vad jag ser fram emot denna match.

Desvärre fick jag en uppenbarelse i duschen i morse att Kalus åker på matchstraff i 1:a perioden för en regelrätt och schysst tackling, varpå jag blir helt skogstokig och invaderar isen i syfte att "prata" med domaren.

Hoppas den gamla sanningen "katastrofer man förutspår händer inte" stämmer bra här.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:Ja jävlar vad jag ser fram emot denna match.

Desvärre fick jag en uppenbarelse i duschen i morse att Kalus åker på matchstraff i 1:a perioden för en regelrätt och schysst tackling, varpå jag blir helt skogstokig och invaderar isen i syfte att "prata" med domaren.

Hoppas den gamla sanningen "katastrofer man förutspår händer inte" stämmer bra här.
Haha... du kan inte ens släppa tanken på Kalus i duschen. :wink:

I övrigt vet jag inte vad jag skall tro inför den här matchen, känns jättejobbigt just nu.
Användarvisningsbild
Meastarn

Inlägg av Meastarn »

Kör över dem!
Skriv svar