Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
1962FenderStrat
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av 1962FenderStrat »

Jimmie - Fimpen - Kalus

Vore grymt intressant att se hur dessa 3 herrar skulle trigga varandra på isen, Jimmie och Kalus har vi ju redan sett. Tror det skulle bli en tacklingsfest utan dess like.
Mash

Inlägg av Mash »

Jepe skrev:"@EkExpressen: Christian "Fimpen" Eklund gör ny comeback för #DIFhockey i morgon mot Leksand. Börjar som 13:e fw. Över 8 000 biljetter sålda. #twittpuck"
Fan vad skönt om det stämmer!

Klacken borde vara slutsåld för länge sen. Fyll kurvan!
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av Jepe »

Jepe skrev:"@EkExpressen: Christian "Fimpen" Eklund gör ny comeback för #DIFhockey i morgon mot Leksand. Börjar som 13:e fw. Över 8 000 biljetter sålda. #twittpuck"
Nu även bekräftat från DIF håll.

@difhockeyse: Glada nyheter: "Fimpen" siktar på comeback i morgon mot Leksand. Senast mot Leksand avgjorde han, blir det så i morgon igen?
2014-04-07, vad hände?
Rix

Inlägg av Rix »

Jättekul för Fimpen! Hoppas allt håller imorgon då, han lär vara lite ringrostig då han inte lirat match på ett tag men det viktigaste nu är han får känna sig hel och fräsch.

Galet taggad inför imorgon, inte ens förkylningen jag åkt på ska få stoppa mig!
Manijock

Inlägg av Manijock »

1962FenderStrat skrev:Jimmie - Fimpen - Kalus

Vore grymt intressant att se hur dessa 3 herrar skulle trigga varandra på isen, Jimmie och Kalus har vi ju redan sett. Tror det skulle bli en tacklingsfest utan dess like.
Fast vi skulle bara ha mage att peta Honken i nuläget. Aldrig sett honom så bra som nu undantaget hans prime i Chicago. Nepp vi gör smartast i att ha Fimpen som 13:e forward istället för Hari. Till skillnad från "ungraren, lånet från Modo", så kan man använda Christian som en avlastare energimässigt, och en spelare som inte går in och gör horribla misstag. En stabil spelare som i lugn och ro kan känna sig för därute på isen. Hoppas även att Granath kan vara redo för spel imorgon. Någon som hört något? Annars föredrar jag så små justeringar från förra matchen som möjligt.

Pickard (Reideborn)

Pettersson - Gustafsson
Åberg - Ottosson - Ölvestad

Lidström - Holm
Sörensen - Johner - Wennberg

Arnesson - Falk
Guter - Honken - Kalus

Hank - Ljungh - Eriksson

Var väl ungefär så man lirade sist om jag inte minns helt vrickat. Backparen är jag lite osäker över! Som extraspelare imorgon om de är tillbaka:

Granath
Fimpen
Senast redigerad av Manijock den 2013-02-19 14:06:50, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Guter, Sörensen och Kalus tränade ihop. Men vettefan varför. Ingen är ju center.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

Manijock skrev:

Fast vi skulle bara ha mage att peta Honken i nuläget. Aldrig sett honom så bra som nu undantaget hans prime i Chicago. Nepp vi gör smartast i att ha Fimpen som 13:e forward istället för Hari. Till skillnad från "ungraren, lånet från Modo", så kan man använda Christian som en avlastare energimässigt, och en spelare som inte går in och gör horribla misstag. En stabil spelare som i lugn och ro kan känna sig för därute på isen. Hoppas även att Granath kan vara redo för spel imorgon. Någon som hört något? Annars föredrar jag så små justeringar från förra matchen som möjligt.

Pickard (Reideborn)

Pettersson - Gustafsson

Lidström - Holm

Arnesson - Falk
Guter - Honken - Kalus

Hank - Ljungh - Eriksson

Var väl ungefär så man lirade sist om jag inte minns helt vrickat. Backparen är jag lite osäker över! Som extraspelare imorgon om de är tillbaka:

Granath
Fimpen
Jag vet att Arnesson - Falk lirade några byten ihop,
Men sen tror jag det var:
Timmy - Falk
Arnesson - Gustafsson
Jag kan ha fel här, men så minns jag det iaf.

Annars håller jag med dig, ha Fimpen som 13:e Forward, peta Hari och behåll kedjorna / backparen från BIK matchen. Det är försent på säsongen för några större ändring i kedjorna, bättre att låta dem spela ihop sig rejält inför avslutningen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:Guter, Sörensen och Kalus tränade ihop. Men vettefan varför. Ingen är ju center.
Måste varit PP de övat eller något. Annars begriper jag liksom dig noll!
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Manijock skrev:

Pickard (Reideborn)

Pettersson - Gustafsson

Lidström - Holm

Arnesson - Falk
Guter - Honken - Kalus

Hank - Ljungh - Eriksson

Granath
Fimpen

Spelar ingen roll om Fimpen varit skadad länge, skulle aldrig sätta honom som extra framför Ljungh.
Det blir Ljungh som får sitta på bänken tycker jag.
Manijock

Inlägg av Manijock »

1962FenderStrat skrev:

Spelar ingen roll om Fimpen varit skadad länge, skulle aldrig sätta honom som extra framför Ljungh.
Det blir Ljungh som får sitta på bänken tycker jag.
Förstår inte riktigt varför folk vill peta Ljungh. Nog för att han ligger närmast bänken av de som lirar i nuläget men det är mest för att vår forwardssida ser, ja fan jag säger det, onödigt bra ut. Tycker Markus är stabil, lugn och gör inga större misstag. Sen hade jag liksom många andra höga förhoppningar på honom efter hans dundersuccé i Västerås men är ju dessvärre rätt vanligt med dessa "svaga" andra/tredje-år.

Fimpen måste få känna sig fram. Det är ingen vanlig skada han haft, sköts detta fel så kan han få avsluta sin karriär för tidigt. Har svårt att tänka mig att Zabel tänker kasta ut honom som en topp 12-spelare när han inte lirat ordentligt på nästan en hel säsong.
Rix

Inlägg av Rix »

Ljugh har spelat upp sig på slutet, gör ett rätt bra jobb i fjärdekedjan. Tror knappast Fimpen är redo för en hel match ännu, han måste känna sig fram försiktigt och då är extraforward bästa sättet.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Nu fick jag nog fanimej sista biljetten till imorgon. Det var 26st kvar för en timme sen. Wiihoooo! :)

Nu tjöööör vi!
Manijock

Re: Sv: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av Manijock »

SkönaDjurgårn skrev:Nu fick jag nog fanimej sista biljetten till imorgon. Det var 26st kvar för en timme sen. Wiihoooo! :)

Nu tjöööör vi!
Kyliga jävel att sitta och vänta :lol:
KYLERKYLER

Inlägg av KYLERKYLER »

själv hamnar jag med ett par älskade släktingar i borta sitt 8) Håll koll på killen med DIF halsduk och en hej bönder tröja :D

Vad gör man inte för de "sina"
Isabo

Inlägg av Isabo »

KYLERKYLER skrev:själv hamnar jag med ett par älskade släktingar i borta sitt 8) Håll koll på killen med DIF halsduk och en hej bönder tröja :D

Vad gör man inte för de "sina"
Har borta en sitt?
Skriv svar