Alla vet att detta är anledningen till att vi spelar i HockeyAllsvenskan.Mattebo skrev:Men sluta, sluta bara. Ett mål som avgör om vi missar att komma direkt till kvalserien? Det hade kunnat bli ett till mål i SSK-baken efter det där, eller vad som helst. Att spekulera på ett mål i en match på en hel säsong är ju bara så tråkigt.joakime70 skrev:Jag är orolig att det här ska vara orsaken till att vi missar att komma direkt till KS
http://lt.se/sport/ssk/1.1962781-webb-t ... v-lurat-pa
Nä, Troja borta, andra omgången. Att vi torskade DÅ. Det kommer gör att vi inte går direkt till kvalserien direkt. Shit.
Allsvenskan 2012/13
Re: Allsvenskan 2012/13
Får såna ångestattacker av den där Modomatchen. Förändrade föralltid oss Djurgårdare.Sjöwall skrev:Alla vet att detta är anledningen till att vi spelar i HockeyAllsvenskan.Mattebo skrev:Men sluta, sluta bara. Ett mål som avgör om vi missar att komma direkt till kvalserien? Det hade kunnat bli ett till mål i SSK-baken efter det där, eller vad som helst. Att spekulera på ett mål i en match på en hel säsong är ju bara så tråkigt.joakime70 skrev:Jag är orolig att det här ska vara orsaken till att vi missar att komma direkt till KS
Nä, Troja borta, andra omgången. Att vi torskade DÅ. Det kommer gör att vi inte går direkt till kvalserien direkt. Shit.
Samma sak med det andra derbyt, 5-2-torsken mot gnaget då de klev upp i ES. Det var overkligt.elklingo skrev:Får såna ångestattacker av den där Modomatchen. Förändrade föralltid oss Djurgårdare.Sjöwall skrev:Alla vet att detta är anledningen till att vi spelar i HockeyAllsvenskan.Mattebo skrev:Men sluta, sluta bara. Ett mål som avgör om vi missar att komma direkt till kvalserien? Det hade kunnat bli ett till mål i SSK-baken efter det där, eller vad som helst. Att spekulera på ett mål i en match på en hel säsong är ju bara så tråkigt.joakime70 skrev:Jag är orolig att det här ska vara orsaken till att vi missar att komma direkt till KS
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Enligt mina beräkningar landar vi på 98 poäng. Västerås 96 poäng. BIK Karlskoga 95 poäng.
Uhh.
Djurgården
DIF-LIF = 2 poäng
ÖHK-DIF = 1 poäng
DIF-TIF = 3 poäng
DIF-KHK = 3 poäng
Asp-DIF = 3 poäng
Västerås
VIK-BIK = 2 poäng
LIF-VIK = 0 poäng
VIK-Asp = 3 poäng
VIK-ÖHK = 2 poäng
KHK-VIK = 3 poäng
BIK Karlskoga
VIK-BIK = 1 poäng
BIK-MIF = 3 poäng
KHK-BIK = 3 poäng
BIK-LIF = 1 poäng
ÖHK-BIK = 0 poäng
Orealistiskt?
http://www.speculator.se/serie&id=1&sort=
Uhh.
Djurgården
DIF-LIF = 2 poäng
ÖHK-DIF = 1 poäng
DIF-TIF = 3 poäng
DIF-KHK = 3 poäng
Asp-DIF = 3 poäng
Västerås
VIK-BIK = 2 poäng
LIF-VIK = 0 poäng
VIK-Asp = 3 poäng
VIK-ÖHK = 2 poäng
KHK-VIK = 3 poäng
BIK Karlskoga
VIK-BIK = 1 poäng
BIK-MIF = 3 poäng
KHK-BIK = 3 poäng
BIK-LIF = 1 poäng
ÖHK-BIK = 0 poäng
Orealistiskt?
Expert.
Låter rätt rimligt, tror dock BIK slutar på 97 poäng.SirDIFalot skrev:Enligt mina beräkningar landar vi på 98 poäng. Västerås 96 poäng. BIK Karlskoga 95 poäng.
Uhh.
Djurgården
DIF-LIF = 2 poäng
ÖHK-DIF = 1 poäng
DIF-TIF = 3 poäng
DIF-KHK = 3 poäng
Asp-DIF = 3 poäng
Västerås
VIK-BIK = 2 poäng
LIF-VIK = 0 poäng
VIK-Asp = 3 poäng
VIK-ÖHK = 2 poäng
KHK-VIK = 3 poäng
BIK Karlskoga
VIK-BIK = 1 poäng
BIK-MIF = 3 poäng
KHK-BIK = 3 poäng
BIK-LIF = 1 poäng
ÖHK-BIK = 0 poäng
Orealistiskt?
Som ni ser så har dem LIF hemma i näst sista omgången. Där kommer LIF göra en plan figur och vila "skadade" topp spelare. Men detta scenario är definitivt möjligt, hoppas dock vi tar 3 poäng mot LIF imorgon, då får vi 99 och är en bit ifrån både VIK och BIK.
- SirDIFalot
Är jag den enda som inte tror ett dugg på att Leksand skulle medvetet spela sämre mot VIK eller BIK än vad de gör mot oss?
Expert.
Nej, jag har svårt att se att man som proffessionell idrottsman MEDVETET går in med halvfart i en match, det har man nog för mycket vinnarskalle för. Däremot kan det ju vara si och så med motivationen om man redan är klar för kvalspel.SirDIFalot skrev:Är jag den enda som inte tror ett dugg på att Leksand skulle medvetet spela sämre mot VIK eller BIK än vad de gör mot oss?
Jag tror inte det lägger sig helt och hållet, men jag har en känsla av att Leksand kommer göra allt för att slå oss imorgon, men inte går in med samma inställning mot BIK/VIK. Angående skadade spelare så kanske det är lite väl långt steg att gå, men jag tror inte de kommer spela sina bästa spelare lika mycket om de har småskavanker vilket många har såhär i slutet av en lång säsong.SirDIFalot skrev:Är jag den enda som inte tror ett dugg på att Leksand skulle medvetet spela sämre mot VIK eller BIK än vad de gör mot oss?
Ett omotiverat LIF som möter BIK på bortaplan i näst sista omgången tror jag inte kommer plocka poäng. Det enda som talar för det är väl att LIF vill gå in med positiv känsla inför KS som det i princip varit klara för i 1 månad nu.
Nej de kanske inte medvetet förlorar, tror inte dem direkt gör självmål eller låter BIK smälla in 8-0 på dem, men jag blir inte förvånad om det inte ger 100 % i de matcherna. Det är ju rätt svårt att spekulera i det här så vi får se om lite drygt 14 dagar var vi står och hur matcherna slutade. Det vi alla kan konstanterna är att DIF kan bara göra sitt och denna avslutning kommer vara ruggigt spännande.
Men klart som fan att Leksand kommer vila sina bästa spelare, sånt sker varje säsong. Åtminstone i Elitserien där suveräna seriesegraren gång på gång under slutet av säsongen konstigt nog hade de viktigaste spelarna "skadade". Klart att coachen inte resonerar" "nu torskar vi mot det här träskgänget så att DIF inte går till slutspel"... Ett resonemang som dock är väldigt vanligt förekommande är: " Sundström, Svartvadet, Salomonsson, Krizan och Timander har alla småskavanker så vi safear och sparar dem till slutspelet"....
Några frågor?
Några frågor?
Tack någon som förstod vad jag menadeManijock skrev:Men klart som fan att Leksand kommer vila sina bästa spelare, sånt sker varje säsong. Åtminstone i Elitserien där suveräna seriesegraren gång på gång under slutet av säsongen konstigt nog hade de viktigaste spelarna "skadade". Klart att coachen inte resonerar" "nu torskar vi mot det här träskgänget så att DIF inte går till slutspel"... Ett resonemang som dock är väldigt vanligt förekommande är: " Sundström, Svartvadet, Salomonsson, Krizan och Timander har alla småskavanker så vi safear och sparar dem till slutspelet"....
Några frågor?

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det här är så jag i mina positiva stunder hoppas på...
1 Leksands IF +52 109
2 Södertälje SK +50 108
3 Djurgårdens IF +39 99
4 VIK Västerås HK +36 97
5 BIK Karlskoga +35 96
6 Örebro HK +28 88
7 IK Oskarshamn +18 85
8 Mora IK -2 79
9 IF Malmö Redhawks +5 75
10 IF Troja/Ljungby -43 63
11 Asplöven HC -62 55
12 Almtuna IS -32 52
13 Tingsryds AIF -40 52
14 Karlskrona HK -84 34
1 Leksands IF +52 109
2 Södertälje SK +50 108
3 Djurgårdens IF +39 99
4 VIK Västerås HK +36 97
5 BIK Karlskoga +35 96
6 Örebro HK +28 88
7 IK Oskarshamn +18 85
8 Mora IK -2 79
9 IF Malmö Redhawks +5 75
10 IF Troja/Ljungby -43 63
11 Asplöven HC -62 55
12 Almtuna IS -32 52
13 Tingsryds AIF -40 52
14 Karlskrona HK -84 34
- SirDIFalot
Just det som skrämmer mig. Usch hemska tanke med en onödig förlust där. Ett Tingsryd som krigar för överlevnad, ett Karlskrona som älskar att möta DIF och en resa till världens jävla ände mot Asplöven i sista omgången.SirDIFalot skrev:Är det någon som inte räknar med nio poäng de sista tre matcherna?
Tror mycket väl att det kan bli poängtapp åtminstone i två av dessa. Kanske inte rena torskar men någon som går till straffar osv.
- SirDIFalot
Med tanke på hur usla Almtuna är så BÖR inte Tingsryd ha något att spela för. Vet att vi(läs: spelarna) tagit för lätt på dessa matcher tidigare under säsongen. Men de kan de väl knappast göra nu va?Manijock skrev:Just det som skrämmer mig. Usch hemska tanke med en onödig förlust där. Ett Tingsryd som krigar för överlevnad, ett Karlskrona som älskar att möta DIF och en resa till världens jävla ände mot Asplöven i sista omgången.SirDIFalot skrev:Är det någon som inte räknar med nio poäng de sista tre matcherna?
Tror mycket väl att det kan bli poängtapp åtminstone i två av dessa. Kanske inte rena torskar men någon som går till straffar osv.
Expert.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Nej däremot hatar alla stockholmare så dom vill nog gärna jävlas med oss.SirDIFalot skrev:Med tanke på hur usla Almtuna är så BÖR inte Tingsryd ha något att spela för.
Avskaffa tre mot tre.