Allsvenskan 2012/13
Allsvenskan 2012/13
BIK, VIK OCH ÖHK möts samtliga inbördes innan säsongen är slut. Dessutom har samtliga Leksand kvar att möta.
Detta får ändå ses som en fördel för DIF, då det i flera matcher måste bli poängtapp för närliggande lag...
Detta får ändå ses som en fördel för DIF, då det i flera matcher måste bli poängtapp för närliggande lag...
Re: Allsvenskan 2012/13
Leksand lär lägga sig mot både Bik och Vik jaa. Det är ett lag utan någon som helst moral och ryggrad.
Får jag välja ett lag som ska vinna på onsdag säger jag ändå Karlskoga. Är livrädd för Västerås! Ett betydligt bättre lag än Bik om man frågar mig. Tror det är större chans att Karlskoga torskar mot ett bottenlag än att Vik gör det. För jag garanterar er, Leksand kommer inte sno poäng mot något av dessa lagen. Mot oss däremot, säkert mer än gärna.
Får jag välja ett lag som ska vinna på onsdag säger jag ändå Karlskoga. Är livrädd för Västerås! Ett betydligt bättre lag än Bik om man frågar mig. Tror det är större chans att Karlskoga torskar mot ett bottenlag än att Vik gör det. För jag garanterar er, Leksand kommer inte sno poäng mot något av dessa lagen. Mot oss däremot, säkert mer än gärna.
Allsvenskan 2012/13
Har svårt att tro att Leksand medvetet spelar en match med skridskoskydden kvar på grillorna, mot möjliga kvalseriemotståndare i slutet av grundserien. De vill fortsätta på den vinnande trenden med bra känsla, och absolut inte bjuda på något eventuellt mentalt övertag för motståndarna några veckor senare.
Lär inte bli någon "läggmatch-läggmatch" mot VIK/BIK, men jag blir absolut inte förvånad om de vilar alla sina toppspelare under de matcherna
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det där ger väl liknande signaler att ''bänka alla sina toppspelare''Vikas skrev:Lär inte bli någon "läggmatch-läggmatch" mot VIK/BIK, men jag blir absolut inte förvånad om de vilar alla sina toppspelare under de matcherna
Tror inte ett skit på sånt snack, Leksand kommer inte visa tendenser på att lägga sig eller göra sämre ifrån sig i vissa matcher utan spela som man alltid gör och vilja gå in stekheta i en kvalserie, vill man gå upp i elitserien ska man nog gå in med tanken att slå allt och alla och inte anpassa sitt spel och försöka påverka vilka man ska möta i en kvalserie, då är nog risken stor istället att man förlorar mot just det laget.
Ne sånt där är bara skitsnack.
Spela fult
Varför skulle det vara det? Ni har inte varit med särskilt länge antar jag. Klart utåt sett är det aldrig aktuellt med läggmatcher, men internt förekommer detta allt för ofta. Utgår från att både Leksand och Södertälje är livrädda att få med sig DIF till en kvalserie. Vi har trots att kanske det bästa spelmaterialet av de alla och vi har en hög högstanivå. Garanterar er om att de hellre har med sig Bik eller Västerås dit. Jag skulle velat det!
Exempel på fall:
Tre Kronor OS 2006 match mot Slovakien.
Tror det var Modo eller Mora i Elitserien som vilade samtliga proffs en direkt avgörande match som gjorde att DIF och Frölunda missade slutspel. Minns att det var Lückner som coachade laget iallafall!
Förra årets Allsvenska, Oskarshamn förlorar med exakt rätt antal mål(många mål) mot Rögle vilket skickar ut Malmö, och sänder Ängelholmslaget till Kvalserien. Vissa Oskarshamnspelare småskrattar efter matchen! Väldigt misstänksamt...
Kom för fan inte och säg att det inte förekommer.. Och är det någon klubb som har sådant fuffens för sig så är det just Leksand!
Exempel på fall:
Tror det var Modo eller Mora i Elitserien som vilade samtliga proffs en direkt avgörande match som gjorde att DIF och Frölunda missade slutspel. Minns att det var Lückner som coachade laget iallafall!
Förra årets Allsvenska, Oskarshamn förlorar med exakt rätt antal mål(många mål) mot Rögle vilket skickar ut Malmö, och sänder Ängelholmslaget till Kvalserien. Vissa Oskarshamnspelare småskrattar efter matchen! Väldigt misstänksamt...
Kom för fan inte och säg att det inte förekommer.. Och är det någon klubb som har sådant fuffens för sig så är det just Leksand!
Dessutom är väl hockeyförbundet jävligt hård på att man alltid måste spela med sitt bästa lag? Mao så måste Leksands toppspelare vara skadade för att få vila. Om hockeyförbundet är tveksamma och misstänker att de fejkar en skada kan dem tvingas till en neutral läkare.
Tror inte leksand vill riskera en sådan skandal, särskilt inte precis inför en kvalserie.
Tror inte leksand vill riskera en sådan skandal, särskilt inte precis inför en kvalserie.
Kommer ju aldrig att hända. Förbundet kommer inte göra ett skit.Heaty skrev:Dessutom är väl hockeyförbundet jävligt hård på att man alltid måste spela med sitt bästa lag? Mao så måste Leksands toppspelare vara skadade för att få vila. Om hockeyförbundet är tveksamma och misstänker att de fejkar en skada kan dem tvingas till en neutral läkare.
Avgå Jocke.
Jag säger bara MoDo och Harald Lückner så inser ni att förbundet inte kommer att göra ett skit om Leksand ställer upp med ett B-betonat lag
Allsvenskan 2012/13
Hade jag varit Leksand hade jag nog resonerat tvärtom. För att lagen från allsvenskan ska gå upp krävs att elitserielagen tappar så många poäng som möjligt. Då är det bättre att ha med sig DIF som kan knipa poäng mot elitserielagen än ett strykgäng som förlorar mot alla. Att DIF dessutom har svårare mot sämre lag gör att man kallt räknar med att de kan spöa elitserielagen för att hjälpa till men torska mot Örebro, vik, tälje eller vad det kan bli och därmed förstöra för sig själv. Det vore ju perfekt för Leksand.
Aldrig att Leksand lägger sig mot VIK. Det är mycket prestige i det mötet. Det brukar vara heta matcher.
Jag är orolig att det här ska vara orsaken till att vi missar att komma direkt till KS 
http://lt.se/sport/ssk/1.1962781-webb-t ... v-lurat-pa

Det är 52 omgångar, det finns många många tillfällen som tillsammans skulle kunna vara orsaken till missad direktplats. Exempelvis känns det rent spontant som att våra två idiotförluster mot bl.a. KHK där vi tappat 6 poäng är lite mer avgörande än ett bortdömt mål i en match där utgången annars skulle betyda 1-2 poäng mindre för VIK...joakime70 skrev:Jag är orolig att det här ska vara orsaken till att vi missar att komma direkt till KS
- Lee Harvey Oswald
Tror det där är en myt bara, som ges näring mest ifrån detta forum.Manijock skrev:Varför skulle det vara det? Ni har inte varit med särskilt länge antar jag. Klart utåt sett är det aldrig aktuellt med läggmatcher, men internt förekommer detta allt för ofta. Utgår från att både Leksand och Södertälje är livrädda att få med sig DIF till en kvalserie. Vi har trots att kanske det bästa spelmaterialet av de alla och vi har en hög högstanivå. Garanterar er om att de hellre har med sig Bik eller Västerås dit. Jag skulle velat det!
Exempel på fall:
Länge sedan nu som DIF skrämde ihjäl någon annan än möjligen sina egna fans.
Ssk & Leksand älskar att spela på Hovet
Därmed inte sagt att Lif kommer åka livet ur sig mot Bik/Vik.
Innerst inne vill man nog vinna alla matcher, men givetvis står småskadade spelare över i de sista omgångarna, sånt kan ju fälla avgörande.
Sedan om det blir en tråkig/jobbig inledning på dessa matcher för Lif så tenderar det oftast bli så att det mest motiverade laget tar de poäng som behövs
Så det här "frustrations-dramat" har DIF snickrat ihop på ett ypperligt vis.
Spelar ingen roll om man går rent till omgång 52, 4:e platsen är högst sannolikt vår iaf
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Men sluta, sluta bara. Ett mål som avgör om vi missar att komma direkt till kvalserien? Det hade kunnat bli ett till mål i SSK-baken efter det där, eller vad som helst. Att spekulera på ett mål i en match på en hel säsong är ju bara så tråkigt.joakime70 skrev:Jag är orolig att det här ska vara orsaken till att vi missar att komma direkt till KS
Nä, Troja borta, andra omgången. Att vi torskade DÅ. Det kommer gör att vi inte går direkt till kvalserien direkt. Shit.