Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Millwall
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av Millwall »

Dags att bygga upp ett monumentalt hat mot dom ekonomiskt dopade j*vlarna till onsdagen.

KROSSA
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Har hört att huvudmannen för Elitlicensnämnden har starka kopplingar till Leksand i sin historik. Har jag hört rätt eller är det hörsägen?

Skulle ju i så fall förklara hur de klarat licensen...
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Hoppas alla på banken som lånat ut pengar som de bara får tillbaka 25 % av får sparken.
Användarvisningsbild
18DIF91
Säsongskort: Ja

Inlägg av 18DIF91 »

Kungen1891 skrev:
Nyberabb skrev:måste ju finnas något passande folk kan köpa och kasta in mot leksandspelarna, likt ssk med plånböckerna mot malmö förra året
Fick SSK och supportrarna som kastade in något straff för det?
75% avdrag på straffet? :P
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

minalman skrev:– "Dagens lyckade förhandlingar innebär att klubben får en i grunden sund ekonomi som klarar spel i allsvenskan, vilken den tidigare inte haft, säger Mats Emthén, ansvarig för rekonstruktionen."
Detta måste ju betyda att de erkänner själva att de inte skulle ha haft någon licens för spel i hockeyallsvenskan alls. Hoppas de ansvariga på förbundet läser detta uttalande.

Det stod till och med i deras ansökan om rekonstruktion (Jag läste igenom den..), de medger gång på gång i den att de miskött sin ekonomi under längre tid.

Men för att ta ett citat så "Leksands IF har historiskt sett haft en ekonomisk kostym anpassad för elitseriespel med med en inkomst på allsvensk nivå."

Så jag tycker det är underligt att de ens fick till en rekonstruktion.

Luktar mutor lång väg :P
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Kan Janne Josefsson bli färdig med granskningen snart? Okej, låt dem fuska sig fram men då ska fan hela svenska folket se det också. Till slut lär det spricka och jag hoppas vi är där på nära avstånd när mattan rycks under deras fötter. Jävla patrask.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Man hoppas att kampviljan erhållen genom ett sinne för moral och rättvisa är större hos de spelare i de lag som de ska möta på isen i kvalserien, än den är hos maskramarna i Hockeyallsvenskan nämnden.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
StorStark

Inlägg av StorStark »

Leksand Fans skryter ganska duktigt om hur många de är i landet och hur viktig deras klubb är för bygden där ute...

Fine...

Låtom oss anta att de har en supporterbas på 15 tusen rumpnissar...och skulderna uppgick till 153 millar:

153 000 000 / 15 000 = 10 200

Låt dem betala sin kära klubb ur krisen själva istället för att skattebetalarna runtom i landet ska göra det åt dem...

Mitt förslag är också följande:

AIK bör ( av starka förknippade skäl) vägra att gå med på att möta Leksand förrän de degraderats till Div-1 och sedan eventuellt kvalat sig tillbaka till HA el. ES.

Övriga KS-lag bör vara lika kompromisslösa och gå ihop med samma hållning. Vad skulle ske då undrar man ju lite nyfiket...
Svensson

Inlägg av Svensson »

En tanke, varför inte trycka upp en gigantiskt stor Check med beloppet, 113 000 000 kr (75% av 151 mkr) signerat av "fodringsägare" och placera bakom deras avbytarbänk? (Bakom plexit med texten mot dem).

Är så trött på den där snyltande knäckebrödsföreningen...
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

JohanPez skrev:Kan Janne Josefsson bli färdig med granskningen snart? Okej, låt dem fuska sig fram men då ska fan hela svenska folket se det också. Till slut lär det spricka och jag hoppas vi är där på nära avstånd när mattan rycks under deras fötter. Jävla patrask.
Är inte Janne Josefsson som gör det.

Kollade på deras hemsida.

Är "Kommungranskarna"

http://blogg.svt.se/kommungranskarna/
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

StorStark skrev:Leksand Fans skryter ganska duktigt om hur många de är i landet och hur viktig deras klubb är för bygden där ute...

Fine...

Låtom oss anta att de har en supporterbas på 15 tusen rumpnissar...och skulderna uppgick till 153 millar:

153 000 000 / 15 000 = 10 200

Låt dem betala sin kära klubb ur krisen själva istället för att skattebetalarna runtom i landet ska göra det åt dem...

Mitt förslag är också följande:

AIK bör ( av starka förknippade skäl) vägra att gå med på att möta Leksand förrän de degraderats till Div-1 och sedan eventuellt kvalat sig tillbaka till HA el. ES.

Övriga KS-lag bör vara lika kompromisslösa och gå ihop med samma hållning. Vad skulle ske då undrar man ju lite nyfiket...
Egentligen borde alla lag i HA vägra möta dem.

Tror inte det finns något lag i HA som INTE haft det knaggligt ekonomiskt, men få har väl kommit undan så billigt som trollen från lyxfällan.

Gäller att hålla liv och låda i detta dock, lyxfällan och deras supportrar vill ju inget hellre än att det skall glömmas bort så de kan få fortsätta att fuska sig genom tillvaron i lugn och ro.

Därför som jag hoppas på att det blir någon slags manifestation på Hovet mot skiten.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Mitt lilla alster angående lyxfällans if. Får se om jag fick till det här rätt nu. Ber om ursäkt om jag har sönder tråden :P

Bild

Och så en variant med lite annan text på plakatet :P

Bild
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

APPLÅDER!

Bra där 18DIF91!
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

18DIF91 skrev:Mitt lilla alster angående lyxfällans if. Får se om jag fick till det här rätt nu. Ber om ursäkt om jag har sönder tråden :P

Bild
"Salo, Snart på en gågata nära dig!"

Världsklass!

*Edit, Fixade Quoten.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Jepe skrev:75% avskrivna skulder bör bli 75% i rent poängavdrag för denna säsong! Agera!!
26,5 poäng blir jättebra. Då hamnar de sist, klara för nedflyttningskval. Och varje poäng de tar från och med nu blir bara värd 0,25 p.
Skriv svar